Week 11 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

11 Juli 2011 | Bermuda, Hamilton

Hi lovely people!!

Daar is mevrouw alweer!..
Ik had jullie verteld over de crewparty van afgelope dinsdag. Nou dat was dus allemaal iets anders verlopen blijkbaar dan ik door had gehad. Want ik hoorde dus de volgende dag dat een van de crew mensen .. (iemand die normaal gesproken niet in aanraking komt met passagiers) een meisje van 15, een passagier, had aangerand en seksueel geïntimideerd..
Wij hebben hier aan boord ook een gevangeniscel.. Dus die man heeft tot vrijdag in de cel gezeten, is ontslagen, en moest vrijdag in Boston het schip verlaten.. (plus zijn eigen ticket terug naar huis betalen..) Terwijl voordat ik op het schip werd toegelaten moest ik honderd duizend testen en dingen regelen evenals een verklaring van goed gedrag, maar zo een ‘backgroundcheck’ zegt dus ook niet altijd alles..
En vervolgens alsof het aan de week ligt.. Waren we van de week na de show naar de crew bar gegaan.. Maar soms gaat de een eerder naar huis dan de ander.. of besluit iemand nog even bij een ander op de kamer te blijven hangen.. En bij de andere twee danseressen.. Had zegmaar danseres 1 de deur niet goed op slot gedaan. En danseres 2 lag te slapen.. en wordt vervolgens wakker in de nacht, en iemand houdt haar armen vast en probeert haar te zoenen.. Zij begon te schreeuwen.. deed het licht aan en die man rende weg..
Moest ook iemand zijn van de crew.. want passagiers kunnen niet in ons gebied komen..
En ze kon de man niet herkennen.. maar wel zijn tatoeage. En deze man is sinds gisteren gevonden
En zit nu in de cel tot vrijdag en is ook ontslagen en moet vrijdag in Boston het schip verlaten..
Nou een lekkere week zeg! De danseres is trouwens oke nu, al had ze die dag zelf erg veel moeite
met wat er was gebeurd.. We hebben nu nieuwe sloten gekregen en hopelijk blijft het hierbij.
Ik voel me gelukkig nog steeds veilig en Rachel en ik hebben gewoon duidelijke afspraken als we de
Kamer verlaten en dergelijke..
Al heeft zij sinds kort een ‘kind-of-boyfriend-ish’… haha dus ik heb de kamer tegenwoordig wat meer
Voor mijzelf, aangezien zij ook bij hem op de kamer slaapt..
Plus de kamer naast ons is sinds kort ‘vrij’.. want het meisje die daar in zat, die onze kleding regelt..
had een kamergenootje maar die is twee weken geleden vertrokken en er is niemand nieuw
ingekomen. Plus zij zelf heeft ook ene vriend aan boord dus alleen haar spullen zitten in die kamer
maar zij slaapt er eigenlijk nooit. Dus soms als Rachel de kamer voor zichzelf wil hebben slaap ik in
haar kamer.. Nou prima! Geen problemen mee, zolang de deur maar op slot kan!

Goed verder gingen de shows deze week goed, onze manager was alleen ongesteld ofzo want hij veranderde deze week in een soort van duivel.. begon over alles te zeiken en weet ik het wat. Maar is nu allemaal weer geregeld en is weer tevreden..

Vrijdagochtend had ik maar vrij tot en met 11 uur want moest van 11 tot 15u weer mensen verwelkomen.. Jeeh!! :S haha..
Dus ik was aan de wandel gegaan.. een starbucks natuurlijk weer gevonden op 10 minuten afstand.. lekker ontbeten en internet gebruikt.. prima plek, geen taxi te betalen en gratis internet.. dus dat wordt één van mijn nieuwe hotspots als ik Embarkation heb..

Zaterdag sloeg het weer enorm om.. ik weet dat ik elke week zeg, het was nog nooit zo erg als vandaag.. maar gisteren was echt het toppunt.. Het was zelfs zo erg dat ze kotszakjes voor de passagiers aan de leuningen hadden! Ik hoorde van de mensen die werken in het kidscentre, dat er gemiddeld 20 kinderen hadden overgegeven.. Plus het water wat normaal gesproken rond dek 3 komt, kwam nu tot dek 7. Dek 7 is het dek waarbij je buiten rondom de boot kan lopen.. Dat was nu dus afgezet want er kwam water overal.. Echt ongelofelijk..
Plus wij hadden die avond twee shows.. en ze zaten erover na te denken om die te cancelen.. maar uiteindelijk besloten ze de shows toch door te laten gaan.. Nou hilarisch.. Ik nam mezelf niet al te serieus op het podium want het is zo gek.. Soms moet je bijvoorbeeld springen, en dan denk je dat de grond daar is, maar vanwege een golf is de grond daar helemaal niet en heb je het gevoel dat je vliegt. Maar de volgende sprong is daardoor opposite.. en kom je dus totaal niet van de grond.. of op sommige stukken kwamen de gordijnen van de coulisses helemaal het podium op.. Of je zag ons allemaal verplaatsen naar een kant terwijl we stil horen te staan.. Nou goed.. Ik heb gelachen, alles is nog heel en was niet misselijk (een van de dansers moest tijdens de show kosten.. erg fijn)..
Plus het publiek was door het weer zooo enthousiast.. en na afloop kwamen mensen naar ons toe, van wij kunnen niet eens normaal lopen en moeten ons overal aan vast houden, want ongelofelijk dat jullie kunnen dansen met dit weer.!!

Vanochtend aangekomen op Bermuda en hier is het weer goed.! Al denken ze wel dat de storm die wij hadden deze kant op komt, maar we zullen zien..
Vanmiddag wezen jetskiën ! Was geweldig, we gingen touren rond het eiland, plus zwemmen, vissen voeren, schildpadden zien!! Echt super.. het was 1.5 uur en zoals ik in mijn vorige verslag al zei had ik korting kunnen regelen en betaalden we maar 30 dollar per persoon! Nou dat is niets.. en ik had echt de tijd van mijn leven.. Rachel en ik hadden samen een jetski, allebei gereden.. Maar op het einde mochten we beiden(dus we zaten met zijn drieeen op een jetski..) bij de tourleider op de jetski.. en we gingen hard!!!!!!! mijn god.. ik gilde voor mijn leven, al lukte dat bijna niet, want mijn gezicht, wangen, ogen etc gingen overal naar toe door de wind..(plus rachel was een lens verloren door de wind)..
Nou was echt een topmiddag.. Vanavond moet ik geen show doen, maar wel een uurtje dansen op een feest hier aan boord.. en daarna hebben we een kampvuur en bbq op het strand want iemand van het spa is jarig..

Oh ja er wordt nu trouwens op sommige dagen dat we niet varen vanuit het spa voor de crew speciale avonden gehouden dat wij gratis gebruik mogen maken van alle faciliteiten..
Dus ik was van de week heerlijk naar de saune, stoombad, bubbelbad etc!! hmmmm..

Verder heb ik voor volgende week georganiseerd dat ik om mijn verjaardag, aangezien dit voor het eerst in mijn leven wordt, dat ik op mijn verjaardag moet werken!!! Een Teppanjaki lunch heb georganiseerd.. Want alleen in de middag ben ik vrij.. Ik vroeg aan de restaurant manager met hoeveel ik maximaal in het restaurant mag komen om te lunchen voor mijn verjaardag. (want meestal mogen we met max 4 mensen).. En toen vroeg hij waarom.. En legde uit dat het mijn verjaardag is en ik verder geen vrij heb die dag.. en toen heeft hij besloten het restaurant de gehele middag dicht te gooien voor passagiers zodat ik met zoveel mensen als erin passen mag komen eten..! Echt super lief!!

Verder heb ik een heel klein kort stukje uit een van de shows(aangezien ik één show op mijn computer heb kunnen zetten, de opnamens dan). Het is ongeveer 3 minuten aangezien de bestanden niet groter kunnen zijn, om op de site te zetten,..
Dus ik moest een stukje uit de show kiezen,. En ik heb ervoor gekozen een stukje te kiezen, waarin een typische ‘Lucia’ move in zit.. Toen wij dit aanleerde, deed het mij een beetje denken aan de andré van duin cirkel:P..
Hopelijk lukt het mij het filmpje up te loaden..
(ik kom op van rechts, in een blauwe jas)

Nou ik zeg tot volgende week!! kusssieeeeee




  • 10 Juli 2011 - 22:17

    Solange Zindzi:

    Filmpje uploaden kan niet want is 4 minuten en kan niet langer zijn dan 60 seconden.. helaas...

  • 11 Juli 2011 - 05:33

    Mama:

    Lieve Solange,
    Heerlijk om weer te lezen hoe het je vergaat. Te meer daar ons contact niet altiijd even soepel verloopt. Hoop je vrijdag weer te bellen.
    Liefs en een dikke kus, mama

  • 11 Juli 2011 - 05:34

    Mama:

    Filmpje kijken we wel als je terugkomt Oké?
    Of als zip=bestand via send it versturen o.i.d. via de mail????

  • 11 Juli 2011 - 06:26

    Jan:

    Nou, Solange je houdt ons wel goed op de hoogte van het crew 'wel en wee" op de Dawn! Ik denk overigens dat de scheepsbemanning (de echte zeelui!) inderdaad anders gerecruteerd zijn dan jullie!Wel bijzonder om zo je job te eindigen in een cel!
    Je geeft overigens prachtig weer hoe je je emotineel ontwikkeld in dit nieuwe leven....je geeft mooie observaties en prachtige beschrijvingen.Schitterend om allemaal te lezen van jouw hand.
    Solange panche...ik wil je alvast een goeie verjaardag wensen en een lekkere teppan yaki....ik zal je missen...maar jouw verslagen geven me een goeie vervanging. Liefs Jan

  • 16 Juli 2011 - 10:26

    Uncle Jarst:

    He, lieve Solange, bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag namens de hele Schuttebreekfamilie.
    We hebben je kaartjes gestuurd, we weten alleen niet of die op tijd zijn aangekomen. Maar dat doet af aan de komende feestvreugde lijkt mij. Nou meissie het is een genot die verhalen van je te lezen. Nou veel plezier vandaag de 16e juli. Wie kan dat nou zeggen dat je een cruiseschip hebt afgehuurd om je verjaardagfeestje te vieren. Lekker genieten Sol, groetjes Sam, Merlijn en Jarst

  • 17 Juli 2011 - 15:23

    Oma En Opa. :

    Dit is het weekje wel, hè. Een paar crewleden in de cel en naar huis, wie had dat gedacht na zo'n backgroundcheck. Maar ook daar is niets menselijks vreemd. En dan zeeziekte onderweg, ja dat hoort er ook bij. Maar gefeliciteerd met je Comments: geweldig!! En dat stukje met de 'Lucia move', dat zien we nog weles een keer. Liefs en dikke tuut.

  • 17 Juli 2011 - 15:31

    Oma En Opa:

    Zo te beluisteren en te lezen een fantastische verjaardag gehad. Wij zijn weer thuis en maken van elk verslag dat we nog tegoed hadden een happening. Oma leest voor en ik luister naar de wederwaardigheden. Maar wat betekent "spa" in jouw verhaal? Liefs oma en opa, dikke tuut en knuffel.

  • 17 Juli 2011 - 19:08

    Minnie:

    Lieve Solange,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Wat een avonturen beleef jij!Ook wij genieten ervan.Ik hoop dat je gisteren een leuk feest hebt gehad.
    Toch kan ik me voorstellen dat je op deze dagen je familie een beetje mist.
    Wij gaan morgen lekker weekje bijkletsen en uit rusten in Portugal.
    groetjes en tot horens,
    Minnie

  • 17 Juli 2011 - 23:20

    Carola:

    lieve Solange, nog van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag ! Eindelijk mag je legaal ....je weet wel. xxx Carola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 104257

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: