Week 12 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

18 Juli 2011 | Bermuda, Hamilton

Hallo :D

Week 12 alweer, oftewel ik ben officieel drie maanden van huis….
Goed deze week was een week met veel verschillende emoties, want ik heb zo ongeveer de vreselijkste dag gehad, voor het eerst in de afgelope maanden. Maar mijn verjaardag was daarna weer zo goed dat ik weer helemaal achter mijn ‘love my life’ status stond!

Vorige week maandag avond begonnen de eerste frustraties. Wij hebben namelijk een dance-captain die zo ontzettend lui is dat kun je bijna niet uitleggen, hij heeft totaal geen inzicht en doet totaal geen moeite dit te ontwikkelen. Nu hebben wij elke maandag na onze show in het theater ook een korte show van tien minuten op het pooldeck. Maar maandagavond begon het te regenen en erg te waaien dus zij wilden die show verplaatsen naar de club aan boord. Prima, maar super veel dingen zouden dan moeten worden aangepast want bijvoorbeeld de gymnast mensen kunnen helemaal geen salto’s en flikflakken doen daar, dus dat was al in één nummer 8x8 dat moest worden opgevuld, sommige stukken was er niet genoeg ruimte om met zijn alle te dansen. Nou goed is allemaal niet erg. Maar hij wilde dit helemaal niet van te voren doornemen of doorlopen. Dus wij meiden gingen naar onze manager dat wij weigeren de show te doen zonder een doorloop plus bespreking. Omdat wij geen idee hebben wat we kunnen verwachten en er een hoop dingen aangepast moeten worden. Nou de dance captain had hier helemaal niet over nagedacht en zat maar een beetje aan de kant op zijn Ipad te spelen, dus wij namen het over en begonnen alles door te lopen en te bespreken. (het vervelende is dus dat uiteindelijk het allemaal goed was gekomen, maar de dancecaptain hiervoor een schouderklopje kreeg.. En het is zo vervelend want het is al eens eerder gebeurd..
en wij willen zo graag bewijzen dat hij een hele slechte dance captain is, maar als wij dat willen bewijzen moeten wij het allemaal aan hem overlaten en dan zouden de shows slecht zijn en dergelijke, dus dan gaat het ook ten koste van onze naam) Maargoed… vervolg op deze situatie komt later..

Uhm verder was ik woensdag lekker de gehele dag vrij. (de woensdag’show/danscombinatie in de club doen we altijd met drie meiden en drie jongens, dus eens per maand ben je vrij die dag)En ik was de avond ervoor uiteten gegaan naar de Italiaan hier aanboord en had een extra pizza besteld en meegenomen. En heb heerlijk de gehele woensdag als een lui monster dat ik ben in bed gelegen en toen ik uiteindelijk om vier uur mijn ogen opende, was ik zelfs te lui om naar deck 12 te gaan, waar wij kunnen eten, en heb ik heerlijk mijn pizza in bed gegeten. Het leek wel een ouderwetse typische zondag! Heerlijk!!

Donderdag was een hel van een dag. We hadden in de ochtend onze Tec-run die wij elke dag van een show in het theater hebben en na afloop doen wij altijd notes en hebben we een korte bespreking.
Onze company-manager, die afhankelijk van zijn humeur dat elk uur verandert, had geen goede dag en was mega maar dan ook mega negatief. Alles was slecht en hij begon over onze mentaliteit te praten dat wij negatief waren en dergelijke, plus begon dingen uit ons persoonlijk leven naar boven te halen .. (ik kan het niet helemaal goed beschrijven, maar op dat moment was hij zo ontzettend onbeleefd, belachelijke dingen aan het opsommen, zat zich zelf alleen maar tegen te spreken, en hij is zo een hypocriet want negen van de tien dingen die hij zegt dat wij niet mogen doen, doet hij!) Hij kan ook absoluut niet goed met mensen om gaan en niet goed kritiek en dergelijke geven. Hij zei bijvoorbeeld over die woensdagavond show. It was a DISASTER!! Thats it.. Maar dat kun je niet zeggen, je moet dan aangeven wat en waar of een extra repetite inplannen.
Nou goed hij maakte iedereen vet overstuur.. En ja mij ook.. (voor het eerst in drie maanden kwamen de tranen naar boven!!)
Dus na de meeting liep ik super chaggie naar mijn kamer en mijn roomie en ik sluiten de deur achter ons en we beginnen toch een potje te janken.. !! AAAAAAAAAH.. ik kan nu super erg lachen om de gehele situatie, maar opdat moment had ik echt zo iets.. die man kan de pot op, het is dat ik de mensen uit mijn cast zo mag en verder een geweldige tijd heb, anders had ik nu mijn spullen gepakt en hup was ik weggegaan.. * ik had mijn mama nodig ;)*
Het is zo moeilijk te zeggen en je moet deze man gewoon leren kennen om te snappen wat ik probeer te beschrijven, want hij is zo ontzettend vaag..
Ik vind het een typisch geval, dat vroeger ontzettend gepest werd, nog steeds erg onzeker is, en nu eindelijk een functie heeft (dit is zijn eerste contract bij NCL) waarbij hij andere mensen dingen kan vertellen en bevelen(hij praat ook tegen ons alsof wij niets voorstellen en robots zijn, walgelijk)
Nou goed.. We hebben over drie weken weer een evalutaie gesprek en ik heb allemaal punten opgeschreven waar ik het totaal niet mee eens was, over wat hij te zeggen had en bewijzen waarin hij zich zelf tegen spreekt. Zodat ik daar met hem over kan praten. Want ik vertrouw en mag hem voor geen meter!

Goed de situatie is nu weer prima.. Want in eens hadden we vrijdag en zaterdag de beste shows ooit neergezet (Terwijl ik het gevoel had dat ik net zo hard werkte en op het zelfde niveau danste als altijd, maargoed)
Wel had ik zaterdag een probleem tijdens de show. Bij een van de combinatie heb ik een ‘body’ aan met een soort van rok die eigenlijk heel erg open is en maar op twee punten aan elkaar vast zit.
En tijdens de tweede show die dag wil ik het vast maken en zie ik dat een van die punten, gespen, kapot is. Maar het is een spoedverkleding dus kon niets aan de situatie veranderen en begon al te stressen maar dacht hopelijk houdt hij het.
Maar nee!!! De tweede dans in die outfit, het nummer begint en BOEM rok open, solo half naakt op het podium. Probeer het nog vast te maken, maar lukte niet en alleen ik Rachel en een zangeres zijn op het podium dus het is ook niet zo dat ik even het podium kan verlaten of iets.. Dus Rachel zag de stress al in mijn ogen, maargoed moest snel beslissen. En heb die verdomde hele combinatie gedaan met het vasthouden van die ‘rok met één hand., Hele tijd vooruit denken welke arm het meeste aandacht trekt en die gebruiken voor de dans en de andere hield het bij elkaar.. En dat wisselde echt honderd keer.. Plus moet op een gegeven moment ook een trap op rennen nou het was een drama!!
(al bleek na de show waren 8 mensen naar de manager gegaan, die staat buiten iedereen te bedanken, om te zeggen dat ze het geweldig vonden hoe die danseres haar rok bij elkaar hield en toch door bleef dansen.. Ach.. denk dat ik maar het positieve ervan in moet zien. En heb nu een deal met rachel. Als dat nog eens gebeurd.. doen we beide onze rok af. Dan maar half naakt..

Goed vrijdag was ik weer een middag in Boston. Heerlijk gechilled, gewandeld, gelunched, internet.
Het was super lekker weer dus was echt een heerlijke dag. Vrijdag na de show was ik met een paar mensen wat gaan drinken in de loungebar hier. Omdat om 24 uur mijn verjaardag was. Had echt een hele gezellige avond en toen ik vervolgens terug kwam in mijn kamer was mijn hele kamer en deur versierd! Super lief..
Nou zaterdag was mijn verjaardag, en voor het eerst in mijn leven moest mevrouw dus werken. Maar had toch echt een super leuke dag! Toen ik ’s ochtends binnen kwam voor de tec-run, begon de band happy birthday voor mij te spelen.
’s Middags gingen we zoals ik al had gezegd met de gehele cast Teppanjaki eten.. Nou het was HEEEEERLIJK!!!! Ongelovelijk.. ik was zoooooooooo vol.. raakte daarna direct in een ‘foodcoma’ en had voor drie uren geslapen!
’s Avonds twee shows gedaan, en tijdens de show riep een van de zangeressen terwijl ik opliep dat het mijn verjaardag was, dus na de show kwamen allemaal passagiers naar mij toe om mij te feliciteren.
Plus ik kreeg tussen de twee shows door een taart van alle mensen van de techniek die met ons samen werken!
Ook had ik namens bijna iedereen uit de cast een Guess horloge gekregen! Een paar weken geleden in Boston had ik Carys, een danseres verteld gewoon spontaan (terwijl wij voor haar opzoek waren naar een horloge)dat ik dat horloge super mooi vond. En op mijn verjaardag kreeg ik hem! Heel erg lief!!
En nou goed zaterdag avond na de show, gingen we naar de club hier aan boord (aangezien het een zeedag was) en kreeg ik zo ongeveer van iedereen een shot of een cocktail,zelfs passagiers kochten cocktails voor mij. Was de tel totaal kwijt. Na de club gingen we naar de crew bar, waar ik blijkbaar omdat ik mij schuldig voelde dat iedereen de gehele avond drinken voor mij kocht, zo ongeveer de gehele crew bar leeg kocht.. En ik eindige dan ook kotsend in mijn bedje.. (voelde mij de dag erna top, want had wel tien uren geslapen.. plus waarschijnlijk grootste gedeelte alcohol had ik er al uit gekotst) kan niet veel meer herinneren van de nacht, maar wat ik kan herinneren is dat ik het super naar mijn zin had,en denk dat ik mijn 21ste verjaardag goed en officieel als een 21jarige ben ingegaan!:D

En als leuke afsluiting was ik gisteren met mensen die ik hier heb ontmoet in bermuda , bermuda ingegaan. Was wezen jetskiien voor 2 uren.. We gingen touren en ben op bijzondere plekken geweest waar touristen waarschijnlijk nooit zouden komen of van weten.
Plus ‘savonds hadden ze mij uiteten genomen en naar locale restaurant en barretjes gebracht. Was echt super leuk en gezellig. Omdat wij voornamelijk alleen de touristen plekken kennen! En omdat je nu omdat je hier elke week bent nieuwe mensen leert kennen van het eiland kunnen die jou veel meer laten zien! Al met al ook een heerlijke zondag gehad!

Nou lieve iedereen, Nogmaals bedankt voor alle smsjes, belletjes (ook al kon ik op zee in ene geen belletjes ontvangen, maar wel smsjes:S) en mailtjes!
Ik heb echt een super verjaardag gehad, een topweekend! Had mijn 21ste verjaardag niet beter kunnen wensen.. Nou ja bijna dan.. Want het was helemaal geweldig geweest als jullie erbij zouden zijn geweest!!

Oh ja.. mijn whatssap deed/doet het niet, dus heb het opnieuw gedownload, maar hij kan geen favorieten vinden of herkennen.. waarschijnlijk omdat ik niet in NL ben ofzo.. Dus zouden jullie als jullie tegen mij kletsen gewoon even je naam kunnen zeggen/ appen, dan kan ik het weer opslaan! Thanks!!

kusjeeeeee



  • 19 Juli 2011 - 15:43

    Oma En Opa:

    Wij kunnen ons voorstellen dat je een ongelofelijke verjaardag hebt gehad. Maar als je wil voorkomen dat jullie dancecaptain alleen de complimentjes komt innen voor niet geleverde arbeid, moet jullie vieren bij hem gaan staan tijdens de ontvangst daarvan en, de gasten bedanken voor het applaus.
    Verder een goede raad: ná het nuttigen van veel drank een paar plakken droog brood opeten, heb je minder of geen last. De company-manager aangeven dat hij als goed voorbeeld - dat moet hij zijn - niet behoort te demotiveren, maar juist het tegengestelde moet doen.

  • 19 Juli 2011 - 15:55

    Oma En Opa:

    Wij kunnen ons voorstellen dat je een ongelooflijke verjaardag hebt gehad. Maar als je wil voorkomen dat jullie dancecaptain alleen de complimentjes komt innen voor niet geleverde arbeid, moet jullie vieren bij hem gaan staan tijdens de ontvangst daarvan en, de gasten bedanken voor het applaus.
    Verder een goede raad: ná het nuttigen van veel drank een paar plakken droog brood opeten, heb je minder of geen last. De company-manager aangeven dat hij als goed voorbeeld - dat moet hij zijn - niet behoort te demotiveren, maar juist het tegengestelde moet doen.

  • 19 Juli 2011 - 17:02

    Mama:

    Lieve Solange,
    Ben weer blij met je verslag van de afgelopen week en uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen. fIJN DAT JE TOCH NOG EEN GOEDE VERJAARDAG HAD. Blijf positief en leer er van. Ik zit nu met Ria, Minnie en Hannah en haar vriend Sander in Portugal. We genieten van het zomerse weer en de omgeving. Nederlnad is hopeloos met regen e.d. Lieve groetjes van ons alles. Dikke kus ook nog voor je verjaardag, mama

  • 19 Juli 2011 - 20:04

    Jan:

    Wat een verhaal over die compagny manager! Jij kreeg zo'n overdachte assesment...dat ik verwacht dat men hem ook wel goed in de gaten houdt. Maar zo'n ongeremd humeuristisch projektiel, is een gevaar voor de crew/ jullie performance- mentaliteit/ en uiteindelijk ook voor zichzelf. Wie controleert hem?

    Gelukkig hebben jullie daarna weer goede momenten met elkaar en dat houdt de moed er gelukkig in. Pas maar op met drank, het kan je daarna diep laten slapen en de boel doen vergeten...maar je kunt er ook zelf behoorlijk van uit balans raken!

    Ik vind jouw cadeau schitterend en heel passend van tropenkleur! en zit te watertanden als ik jou over het lekkere eten aan boord hoor! Nou een heel bijzonder begin van je 21e!

    Ik ben vanmiddag naar Nikki's afzwemmen voor B geweest...een erg zweterige toestand en benauwd...en gecompliceerd want de gehele mispoge was present... na afloop mochten de ouders ook nog even in het water...dus Kees dook er bij in. Nikki was geslaagd maar tegelijkertijd ook erg opgewonden en met al die andere opgewonden koters erbij + Nino.... gaven ze zoveel spetters rondom, dat wij die aan de basinrand stonden het er benauwd van kregen!
    Ariane bood ik toen maar een drankje aan in de kantine, waar het gelukkige koeler was en waar Kees later ook verscheen...
    De kinderen bleven bij Margo en zo konden wij de situatie nog even rustig nabeschouwen. Zondag vieren we Nikki's verjaardag in de speeltuin in Badhoevedorp...wordt vervolgd.
    Liefs voor mijn lieve 21jarige Solo...Jan

  • 22 Juli 2011 - 04:20

    Mia:

    Hey Solange.... nog een hele fijne 21 ste verjaardag...
    Ja meid.. die superlosers weten altijd wat ze moeten doen om de hele crew naar beneden te halen en zelf een veer in hun .... te ontvangen. Je moet maar zo denken hij is te onzeker en niet professioneel genoeg en dat zal hem uiteindelijk te kop gaan kosten.. Jullie als dancecrew staan sterker door alles wat jullie samen meemaken.. Gebruik het als een goede les..... Ga zo door en blijf ten alletijden genieten.. love you dikke kus......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 104265

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: