Week 16 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

15 Augustus 2011 | Bermuda, Hamilton

Aangezien ik mijn vorige verslag pas dinsdag had verstuurd, zijn er niet heel veel dagen voorbijgekomen.. Maar het is toch weer tijd voor nieuw verslag:D

Woensdag was mijn-eens-in-de-maand-op-woensdag-vrije-dag. Dus had lekker de halve dag in bed gelegen! Daarna een pilatesles gevolgd. Was erg chill, nadeel is dat alle passagiers je herkennen als de danseres, dus in plaats van lekker voor jezelf daar te komen ben je nog steeds aan het ‘performen’ door de oh zo leuke en gezellige danser uit te hangen.
Dit is soms een voordeel maar zo nu en dan ook een nadeel. Evenals na de shows, je bent klaar met werken, je hebt honger gaat naar het buffet of naar een van de 24uur restaurants(ik heb altijd honger:P), je bent moe wilt gewoon chillen en relaxen. En dan komen alle passagiers op je af, want ze herkennen je uit de show en dan blijven ze maar kletsen en vragen stellen. Terwijl jij daar helemaal niet op zit te wachten. Maar je wilt ook niet onbeleefd zijn. .. Ach ja….

Verder was ik woensdag uiteten gegaan met de twee turners van hier, was erg gezellig. (een van onze turners ‘Brandon’ heeft een nieuw contract gekregen voor op een ander schip, maar het overlapt met dit contract, plus hij wilde een paar weken vakantie voordat hij begint aan de repetities voordat dat contract begint. Dus niet na deze week maar de week erna, gaat hij ons verlaten .. Erg jammer want ik had echt een hele goede klik met hem! En as vrijdag komt de nieuwe turner aan en die heeft dan één week om de shows (zijn functie in de shows) te leren..

Een ding met ik wel achter gekomen, in dit wereldje blijft niets hetzelfde en mensen komen en gaan. Het is zo gek, want ik dacht dat alle contracten tot ongeveer de zelfde periode liepen( niet alleen binnen ons team , maar ook bij de andere afdelingen) maar dat is totaal niet zo. Mensen komen en gaan. Elke week wanneer we in Boston komen, vertrekken er weer een heleboel mensen en komen er weer nieuwe mensen aan. Elke week nieuwe gezichten.!
Maar behalve de mensen, ook de shows worden steeds aangepast.
Dit was bijvoorbeeld ook onze eerste week met onze nieuwe cruisedirector. Nou en hij is me toch een feestbeest. De gasten vinden hem geweldig!! Gelukkig maar want dat is wat hij wil bereiken! En ik moet zeggen ik vind hem ook erg goed in zijn werk, hij is een super entertainer. Het enige vervelende is dat hij ons schema probeert te veranderen en zelfs shows probeert aan te passen door nieuwe dingen erin te doen en dingen eruit te halen. Zo is bijvoorbeeld de show voor vanavond aangepast en hebben we een nieuw nummer, deze week aangeleerd, kostuums zijn nu vanmiddag nog in de maak, maar vanavond moet alles staan.. Ik hou mijn hart vast.

Vrijdag was mijn vrije middag in boston. Ik was in de ochtend vroeg om 9:30 gaan wandelen richting ‘downtown’. Normaal gesproken neem ik altijd overal een taxi naar toe, maar ging nu aan de wandel met Carys een van de dansers. Het was 30 minuten (scheelde ook weer 15 dollar:P) en was zo lekker. Zonnetje scheen, was wel een beetje erg warm, je zag wat meer van boston en we liepen door een park. Was erg chil! Daarna natuurlijk weer even naar mijn vaste prik de starbucks gegaan. Vervolgens mijn wekelijkse boodschappen gedaan en mijn telefoon weer geregeld:S (ooh trouwens mijn Nederlandse telefoon rekening gekregen en viel reuze mee, dus denk niet dat dat uur echt verbinding heeft gemaakt en dus niet gerekend werd:S.. pfff wat een stress was dat).
En daarna weer lekker ergens wezen lunchen.
Vervolgens moest ik daarna werken, dansen op het pooldeck met de passagiers, dus alle eenvoudige ‘doemaarmee dansjes doen’. Maar deze nieuwe cruisedirector had wat extra nieuwe ideeen dus in plaats van 30 minuten daar te zijn waren we bijna 2 uren passagiers aan het entertainen!! En ik had na afloop meer spierpijn dan dat ik heb nadat ik in de gym ben geweest! Haha..

Zaterdag had ik mijn mid-contract- evaluatie gesprek. Ik was een beetje gestrest ervoor aangezien die manager toch echt een geval apart blijft. Maar het was eigenlijk heel erg positief. Als ik een kopie heb, zal ik weer even een foto maken en op deze site zetten net als de vorige keer! Dit evauluatie gesprek was beter dan de vorige denk ik, dus ikke blij!

Verder was ik gisteren weer met mijn bermuda groep. Het is zo leuk want elke zondag zijn zij vrij en dat is de dag dat zij ook willen relaxen en leuke dingen willen gaan doen. En ze laten mij altijd weten waar zij heen gaan en wanneer ik wil komen, kan ik langskomen.
Zo gingen we gisteren varen. En we gingen naar een bepaalde plek, waar super veel boten bij elkaar kwamen..(Net als 2 januari op Curacao!).. Alle boten zaten gewoon aan elkaar vast en je liep de gehele tijd over van boot naar boot (zo weer nieuwe mensen ontmoet, zoals bijvoorbeeld iemand die taxi chaffeur is.. Nou ook weer handig!:P)
En er was een boot die 6 mega speakers had en voor muziek zorgde wat te horen was in het hele gebied.. Verder was er een mini barbecue aan boord dus weer wezen barbecueën, zwemmen, liggen op luchtbedden(totdat ik twee kleine haaien zag in het water en ik binnen 1 seconde weer in de boot was en niet meer het water in ging! Gelukkig was dit eind van de middag). Ook besloten we plotseling te vissen en werd er verse vis gemaakt.. (Jep de vis op een van de foto’s heb ik gegeten:P..
Weer wezen jetski’en.. Dat is ook zo grappig.. Wanneer mensen erachter komen dat ze iets zijn vergeten voor die dag ofzo springen ze op hun jetski gaan daarmee naar de stad kopen wat ze nodig hebben en komen weer terug naar de boten.. Het is ongelofelijk.. Dit leven is niet te vergelijken met Amsterdam..!
Ik had weer echt een happy day! Als ik bedenk hoe mijn zondagen er altijd uitzagen thuis en hoe mijn zondagen er nu uitzien!!.. Wat een wereld van verschil.. (letterlijk, aangezien ik aan de andere kant van de wereld zit) Verder daar gebleven tot zonsondergang en zij hadden mij weer terug gebracht naar de boot.
’s Avonds weer met de cast naar de sterren wezen kijken op de pier.. (voor we het wisten was het 04:00.. Oeps… Toen vanochtend de wekker ging voor onze repetitie was dat dan ook iets minder.. )
Daarna met de meiden wat gaan eten en nu nog even relaxen, want straks weer twee shows draaien!

Nou dat was het dan wel weer..

Had deze week eventjes een heimwee momentje… Maar ach is ook niet zo heel gek na 4 maanden..
Maar kleine dingen als bijvoorbeeld mijn zondag gisteren laten mij weer realiseren hoe happy ik ben en geweldig ik het vind dat ik dit werk doe en de mogelijkheid heb dit allemaal te mogen meemaken en mijzelf meer en meer te ontwikkelen!!

Love youuuuu all!

  • 15 Augustus 2011 - 19:35

    Mama:

    Lieve Sol,
    Weer met volle teugen van je verslag genoten. Doe zo gewoon een beetje mee... haha...
    Fijn dat je evaluatiegesprek goed was.
    Geniet van alles en doe de nodige ervaring op op alle gebied.
    Love, mama

  • 16 Augustus 2011 - 14:25

    Jan Kallenbach:

    Solange, goed om weer van je ervaringen te lezen...het lijkt wel alsof je in een soort wervelwind life leeft. Continuous change...het doet je misschien beseffen hoe belangrijk het is om af en toe terug te kunnen vallen op je pure zelf. In Japan noemen ze dit type leven van amusements werk wel: 'the floating Waterworld' ...alles vliedt voort om je heen....alleen als je persoonlijkheid hebt en je niet gek door anderen laat maken...hou je dit vol!
    Een mens kan zichzelf namelijk behoorlijk laten meesleuren in de maalstroom der gebeurtenissen...en dan weet je soms niet meer wie je zelf precies bent! (die achterlijk moeilijke manager bv.) Ik schat jou niet zo in...maar er zullen genoeg mensen om je heen zijn...die er wel onder lijden, al zullen ze het nooit zeggen, want wat wil een mens ogenschijnlijk nog meer dan al die wervelende spannende dingen die jij nu meemaakt! Er op recht van genieten is een goed antwoord...en dat denk ik dat je op dit moment ook goed doet als ik je zo volg! Houen zo...en daarom vond ik dit verhaal t4rouwens een belangrijk verhaal,
    Veel liefs van the Potatoman ( het opnamebureau van het OLVG Dzegt dat ik zeker tot oktober mag wachten)
    In ieder geval van mij een dikke X

  • 16 Augustus 2011 - 17:07

    Oma En Opa:

    Geweldig Solange dat je dit mag meemaken. Jan heeft gelijk door te stellen dat je je door alle euforie over contacten en gebeurtenissen niet moet laten meeslepen. Het zijn sterke schouders die de last kunnen dragen. Met beide benen op de vaste grond, ook al gaat de boot nu en dan hevig te keer is de kunst voornamelijk: relativeren. Prachtig dat het evaluatiegesprek goed is verlopen: gefeliciteerd.
    Liefs van oma en opa , dikke tuut.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 104130

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: