Week 18 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 18

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

29 Augustus 2011 | Bermuda, Hamilton

Hi allemaal,

Voor sommige is de vakantie al afgelopen en voor sommige is het bijna aan het einde.
Ik hoop dat jullie allemaal een lekkere zomer hebben gehad en lekker tot rust zijn gekomen en hebben genoten. Al was het niet de beste zomer in Nederland..
Hier is het gelukkig nog steeds lekker weer en het zomer gevoel is nog volop aanwezig.. (de laatste keer dat ik een jas of vest aanhad was 23 april toen ik vertrok van huis haha)
Maar hopelijk blijft dit aankomende week zo, aangezien orkaan Irene aardig dicht bij mij in de buurt is. Wij hadden stiekem hoop dat we voor een weekje van bestemming zouden wisselen aangezien de orkaan richting ons kwam. Maar afgelopen vrijdag in Boston was het nog steeds heerlijk weer en niemand had ergens last van. Wel waren ze bang dat wij op weg naar beneden (bermuda) de orkaan tegemoet zouden komen, dus in plaats dat wij gelijk van uit Boston schuin naar beneden gingen varen. Besloten ze met dubbele snelheid richting Europa te varen (Heb nog gezwaaid naar Amsterdam, aangezien ik in weken niet zo ‘dichtbij’ Amsterdam ben geweest als afgelopen week haha). En dan recht naar beneden varen en weer terug richting de kust tot we bij bermuda aankomen.
De kapitein had tevens aangegeven dat wij al onze spullen die niet stevig en vastzaten in onze cabin, misschien vast moesten zetten. Dus ik hield mijn hart vast. Maar de trip was te doen. Het was zeker ‘Rocky’ maar begint allemaal al een beetje gewoon te worden (die zeebenen) dus het ging wel.
Wel was onze zaterdag avond show 1 de meest slechte show ooit.. Ten eerste missen we nog steeds twee castleden, ten tweede was de show dus niet chill want iedereen had extra dingen en je plaats was verandert. En bovenop dat was de zee super onrustig dus totaal niet chill om een show te doen. Mijn benen, hersenen en lichaam was gesloopt!

Goed van de week was dus onze laatste week met onze ‘oude’ cast. We hadden dinsdag een afscheidsavondje gehouden in de kleedkamer. Brandon, onze turner die ons heeft verlaten houdt erg van het Casino. Dus we hadden allemaal spullen besteld en de kleedkamer helemaal omgebouwd naar een casino. Gokmachines, black-jack, roulette en poker tafel. Was erg gezellig!
Voor de rest begon toch de stress van vervanging te komen, want wij hadden zoals ik aangaf nog steeds geen informatie over nieuwe castleden. (we missen namelijk sinds vrijdag een turner en een zanger) Uiteindelijk werd besloten dat een danser (die ook al een paar nummers zong in shows) nu officieel de zanger die weg is, gaat vervangen. Maar dat is super zwaar voor hem want hij blijft ook danser. Dus hij danst alle stukken die hij nog kan doen en daar naast neemt hij alle zangnummers van de zanger over. Hij is een harde werker dus het gaat hem lukken. Alleen het is heel lullig want hij heeft nog helemaal niet een nieuw contract gezien waarin staat dat hij dezelfde rechten krijgt als een zanger. (een cabin voor hem alleen die veel groter is, roomservice, geen extra duties meer die wij als dansers moeten uitvoeren en natuurlijk een hoger salaris). Want hij werkt nu dubbel zo hard… dus hopelijk wordt dat voor hem geregeld. Verder baal ik wel een beetje want hij is ook een sterke danser en ik doe een paar partner stukken met hem en nu ben ik uit 1 dans helemaal gehaald en uit een andere dans voor een deel (aangezien onze dancecaptain niet echt top is in zijn werk in mijn ogen en dus gewoon maar iedereen met wie de danser die nu zanger is, danst uit de show heeft gehaald in plaats van te kijken of er andere mogelijkheden zijn.) Maar goed wij mogen daar niet te veel over zeggen dus moet me er maar bij neerleggen. Maar vind het wel jammer want je wilt natuurlijk zoveel mogelijk op het podium zijn. maar ja..
Verder hebben we te horen gekregen dat onze nieuwe turner naar Bermuda wordt gevlogen en dus aankomende week aan zal komen. Maar hij vliegt vanuit North-Carolina dus ik vraag mij af of de vluchten überhaupt wel doorgaan met Orkaan Irene. Dus dat wordt ook nog een vraagteken.
Goed onze shows zijn daardoor dus erg gek deze week want we missen twee mensen en alles en iedereen wordt dus aangepast om deze gaten op te vullen.

Verder was het afgelopen vrijdag ochtend mijn taak weer voor ‘debarkation’. En tja dat is nu eenmaal niet het leukst om te doen, 06:00 uur in de ochtend op staan om mensen te begeleiden en te helpen het schip te kunnen verlaten. Helemaal als je maar 1.5 uur geslapen hebt. (Ik kon absoluut niet slapen die nacht.. geen idee waarom. )Had nog bijna een soort van ruzie gekregen met een vrouw van 50, nep blond haar, neppe tieten die dacht dat ze 20 was en even lekker bij de hand kon gaan doen. Dus ik probeerde rustig haar de regels uit te leggen, maar toen vond ze dat ik brutaal was bla bla bla.. Goed niet mijn ideale ochtend..
Maar na werken was ik naar een terrasje gegaan in Boston om even internet te gebruiken, contact te hebben met vriendjes, vriendinnetjes en familie en HEERLIJKE VERSE AARBEIDEN gegeten!!:D JAMMIEEEEEEEE….
Dus dat maakte mijn ochtend weer helemaal goed!

Eind van de middag waren we met de andere turner die ook al onze acts doet in de doeken, netten en hoepels en dergelijke het theater in gegaan om wat (extra) dingen te leren. ( we hebben besloten dit nu elke week te doen, hopelijk lukt dat). En het was zo een leuke middag! Het is zo leuk om die dingen uit te proberen en te leren. Ik zou mij echt graag meer daarin willen verdiepen!
Wel is het behoorlijk zwaar, spierpijn de volgende dag was ook zeker aanwezig. Maar als je eenmaal weet hoe en wat je moet doen, geeft het echt een kick. (Ook was het weer even een realisatiemoment dat ik niet zo lenig ben, want een heleboel dingen heb je toch echt je lenigheid en flexibiliteit voor nodig. En ik ben nu eenmaal niet gemaakt zoals die typische Aziatische meisjes die met hun hoofd op hun billen slapen. Ach ja nieuwe motivatie!)
Plus we gaan proberen of mijn roomie en ik een act kunnen maken (zij weegt namelijk niets) samen en misschien zelfs toe te voegen in één van onze shows. Een act a la cirque du soleil.. hihi

Verder zou het vriendje van Rachel over twee weken vertrekken, maar hij heeft zijn contract kunnen verlengen tot december dus zij helemaal blij. Plus ikke want ik houd nu mijn eigen bedje gewoon tot het eind van mijn contract!:D

Deze week was verder weer een rare week want behoorlijk wat mensen werden ontslagen. Iemand uit de band en iemand van de spa. (dit meisje was gezien met een passagier, ze kwam uit zijn cabin ) dus die kon de rest van het contract wel schudden. Ze kwam uit Zuid-Afrika en wat het dus is, als je ontslagen wordt en niet in Amerika woont moet de security niet alleen bij je blijven op het schip, maar mogen ze je niet eerder verlaten tot je op het vliegtuig bent gestapt.. Nou ook niet echt de manier waarop je gezien wilt worden…

En ohja dit was wel grappig. Ik was vrijdag middag weer naar de Spa gegaan voor een gratis behandeling.(normaal kost deze behandeling 169 dollar voor 30 minuten:P)
Er werd een soort van ‘Botox’ toegepast maar dan niet met spuitjes en dergelijke, maar door middel van elektrische schokjes en weet ik het wat..
Ik kreeg allemaal dingen om mijn romp en dat zou ervoor moeten zorgen dat mijn buikspieren en alles geactiveerd zouden worden en mijn vet dus minder zou worden (het deed mij denken aan het idee van de Sauna belt wat je altijd op tv ziet:P alleen zag het er heel anders uit)
En er was een jongen van de Art-gallery(die schilderijen verkoopt) voor mij en die zat toch te shaken en shockbewegingen te maken met zijn lichaam dus ik was voorbereid op dat mijn hele lichaam zou gaan shaken..
Whahahahhahahah wat gebeurt er… HELEMAAL NIETS!!! Dit meisje die deze behandeling uitvoerde was helemaal in shock! Ze had dit nog nooit eerder meegemaakt zei ze. Ze had de machine op de volle 100 procent gezet (had ze nog nooit eerder gedaan want mensen kunnen dat normaal niet aan, de jongen voor mij had 50 procent) En ik voelde helemaal niets!.. niets bewoog ik lag op die tafel voor 30 minuten en er gebeurde helemaal niets.. het werd alleen erg warm bij mijn romp maar er was totaal geen activiteit voor mijn buikspieren.. Wat blijkt.. Mijn spieren zijn zo sterk, dat deze activiteit (die voor de meeste mensen super veel spanning en activiteit creëert, veelste zwak is voor mij om ook maar iets daar te laten activeren.. )
Ik voelde mij wel een beetje schuldig naar haar toe (al vond ik het ook wel weer erg grappig! Kun je je voorstellen dat ik hiervoor zou betalen:S) want passagiers komen dus die kamer binnen om de behandeling te bekijken en ik was daar ook om te vertellen wat ik voelde. Maar ik voelde dus helemaal niets.. dus na een paar rondes vroeg ik haar, wat ik hoorde te voelen en besloot ik maar te liegen en een mooi verhaaltje op te houden tegen die gasten, want anders kan zij haar behandeling absoluut niet verkopen..
Nou weer een ervaring rijker.. volgende keer neem ik maar gewoon weer een massage of een gezichtsbehandeling of iets dergelijks!

Vandaag in bermuda was het weer in de ochtend vreselijk! Super veel wind, regen etc, maar in de middag kwam het zonnetje weer heerlijk door al was het nog wel behoorlijk hard aan het waaien!
Vandaag rustig dagje gehad, was naar een indoor winkelcentrum gegaan hier dicht bij de haven. Daarna wezen lunchen ergens, waar ik voor de verandering nog niet eerder was geweest en net met Rachel op dek 8 gelegen (dat buitengedeelte voor enkel de crewleden met een klein zwembad.) dat plekje voelt een beetje als onze tuin:P. Dus we hadden die klapbedden uitgehaald, muziek opgezet, tijdschriften en spelletjes meegenomen en heerlijk de zon daar onder zien gaan onder het genot van een wijntje! *happy moment*

Dat was het wel weer, Tot volgende week!

Ps er zijn deze week twee vrouwen aanboord die doof zijn en die hebben dus iemand mee op vakantie genomen die alle shows voor hen vertaald.
Elke show zit er dus een vrouw in de hoek van de zaal voor het podium met een spotlight op haar gericht. En alle teksten, zangnummers etc vertaald zij voor hen. Hoe leuk is dat!

ps2. Ik heb mijn evaluatie comments als foto;s bij dit verslag gedaan samen met de foto van mij die voor bij het theater hangt met mijn tekst eron die ik een tijdje geleden aangaf!

• 29 Augustus 2011 - 00:43

Carola:

Wauw Solange, wat een prachtige foto in silk van jou en je roommate, doet echt aan cirque du soleil denken. Wat nou dat gezeur over lenigheid, kijk naar die foto en je bent lenig genoeg ! Trouwens .... lenigheid is absoluut niet het belangrijkste voor een danser. Ik geniet nog steeds van je verslagen en lees ze met veel interesse. Gewoon doorgaan op je eigen gevoel, op je eigen radar, en dat doe je volgens mij hartstikke goed !
    Liefs van Carola.

• 29 Augustus 2011 - 07:46

Mama :

Ja, echt een schitterend plaatje Solange. Ik ben trots op je. En je evaluatie is ook geweldig. Ga zo door en ontwikkel je verder. Hopelijk blijft het weer nog lang mooi. Geniet ervan. Liefs

• 29 Augustus 2011 - 08:31

Jan Kallenbach:

Lieve Solange, weer een prachtig verhaal, doorspekt met jouw ervaringen...Ik realiseer me dat je door al die acute veranderingen wel enorm leert improviseren! Misschien ga je hierdoor geheel onverwacht toch nog eens zingen en croonen en ontdek je deze kwaliteit ook nog eens. Ik lees overigens ook dat de zangers(essen) beter betaald en verzorgd worden....
    Improviseren,een zeer belangrijke artistieke en levenskwaliteit! Jouw Silk-foto is adembenemend en een prachtige reklame voor jullie werk en inzet. Het viel mij trowens in vorige foto'sal eens op, hoe goed jou een hoed staat! Meer dragen...staat goed is heel stijlvol en is goed tegen onnodige zonnestralen op je gezicht. Zagen gisteravond Rowen nog op het podium
    optreden op de Uitmarkt. Helaas op de t.v., want we waren na Jola's verjaardag toch een beetje te gaar om er nog live heen te gaan. De Uitmarkt was ondanks de heftige regenval toch bijzonder goed bezocht.
    Tot schrijfs, liefs, Jan

• 29 Augustus 2011 - 13:00

Oma En Opa:

Lieve Solange , wij zijn elke keer verrast wat je nu weer hebt beleefd. Wij zeiden tegen elkaar: kunnen we nog wel een verrassing voor haar in petto hebben, als ze terug is van haar cruise-work. Wat een ondervinding doe je op, zowel in je performance als in je extending to guests; geweldig. Je goeit in in elk opzicht uit tot een persoonlijkheid waar velen niet meer om heen kunnen en dat is een prettig vooruitzicht. Vooral ook je extraverte attitude in de omgang met collegea in de crew. Ook de foto die voor in het theater is in één woord prachtig. Wij zijn apetrots op onze kleindochter! Liefs oma en opa en in tsjûke tút (fries voor) een dikke zoen.

• 29 Augustus 2011 - 13:17

Oma En Opa:

Wat vergeten: heb je onze sms-jes ontvangen?
    Ferme kenuffel.

• 29 Augustus 2011 - 13:17

Oma En Opa:

Wat vergeten: heb je onze sms-jes ontvangen?
    Ferme kenuffel.

• 29 Augustus 2011 - 17:04

Astrid:

Wat een topfoto van jou en Rachel in de doeken!
    Niet normaal meer!! haha

• 30 Augustus 2011 - 09:46

Marieke:

Hoi Solange, ik volg je blog ook en geniet er elke keer weer van. Zo bijzonder om te horen hoe het is om op zo'n schip te werken. En wat een prachtige evaluatie!!!! Gefeliciteerd!

groetjes, Marieke - tapjuf -

• 30 Augustus 2011 - 20:16

Eva:

Au, en jij vindt dat je niet lenig bent.... Pfff nou dat ziet er heel erg lenig uit!!
    Leuk die foto's en al je mails lezen!
    Xxx