Week 21 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 21

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

19 September 2011 | Bermuda, Hamilton

Hooooi!

Nou de eerste update over mijn gezondheid is volledig positief! Ik ben weer helemaal goed, op en top! Had de gehele week nog vrij rustig aangedaan veel in bed gelegen de uren dat ik vrij was en tijdens de shows gewoon gedaan wat lukte! Maar sinds donderdag ben ik officieel weer goed!

Dinsdag was het weer in Bermuda erg slecht, begon te regenen en super hard te waaien terwijl het zonnetje nog scheen en strak blauwe lucht was de dag ervoor. Dus dat was erg verrassend.. Dus ook die dag kon ik niet echt verder gaan dan de haven, tenzij ik zin had in natte kleren en nee dank je. Dus vorige week had ik niet echt iets ondernomen in Bermuda. Maar misschien was dat maar beter ook. Vond het wel lekker een keer een weekje rustig aan. Plus wat erg fijn was in de avonden in Bermuda. Omdat wij overnachtingen hebben gaan de meeste passagiers (en crew natuurlijk ook) van het schip en Bermuda in. Dus in de avonden na de shows ging ik lekker naar dek 13 een ligbed pakken van het zwembad, muziek in mijn oren, warme wind over mijn huid, sterren en toevallig vorige week volle maan boven mijn hoofd. En dat is in mijn ogen ‘het leven’. Normaal gesproken is het voor ons als crew niet toegestaan daar op bedden te liggen, maar als er toch bijna niemand is kan het geen kwaad. En normaal gesproken ben ik zelf ook op pad maar deze week had ik dus even andere fijne momenten en dit keer gewoon aan boord.

Woensdag avond na ons optreden in de ‘nightclub’ hier aan boord elke woensdagavond, had Adam, de zanger die nu een grotere cabin heeft, een ‘wine and cheese avond’ georganiseerd. Hij had allemaal brood, toastjes, verschillende soorten kazen, tapenades, olijven en dergelijke het schip op gesmokkeld. (soms kunnen ze heel moeilijk doen als je eten van buitenaf aan boord wilt brengen en soms kan het hen (security) niets schelen en kun je bijna met de gehele MC Donalds onder je arm aan komen wandelen.)
Verder waren we samen met de acteurs van hier, die ook een aparte show hebben, en het was een heerlijke avond! Het was zo ontspannen (plus we kregen die avond een extra uur, zoals elke woensdag dus we hadden een extra uur gezelligheid!). En één van de acteurs had een spel, of eerder een apparaat. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het moet vast te vinden zijn in Amsterdam en zodra ik het vind ga ik het ook zeker kopen want het was zo grappig!. Het is een ‘ding’ waarbij een woord inbeeld komt en je moet net als bij ‘hints’ en dergelijke zonderhet woord te gebruiken, uitleggen wat het woord betekent. Maar er zit een pieper op dat ding wat steeds sneller gaat en je bent in verschillende partyen en het is gewoon zo een leuk spel, zo stressvol want je komt niet uit je woorden je moet zo snel mogelijk handelen want je wilt niet dat die pieper afgaat bij jou etc. Nou goed ik had de avond van mijn leven.(klinkt allemaal niet zo bijzonder haha maar echt het is de moeite waard) Plus was ook een erg goede oefening voor mijn Engels.. (ik weet niet wat ik die vijf jaren op de middelbare school heb gedaan, want ik heb in deze maanden meer geleerd dan ik ooit heb geleerd in die vijf jaren..) Maar sommige categorieën hadden woorden waar ik echt nog nooit van had gehoord. Dus dan ging ik ze maar proberen uit te leggen door dingen als klinkt als en dergelijke te gebruiken in plaats van de betekenis van het woord te verklaren. En behalve dat ik een leuke avond had, maakte ik de avond voor de anderen op deze manier nog leuker, want die lagen soms helemaal in een deuk (uitlachen ja:P) . Want ik had toch typische ‘solange’ momenten, dat dingen in mijn hoofd heel logisch klonken of klopte maar voor hen totaal niet..
Uiteindelijk een erg geslaagde avond en ik ga opzoek naar dit ding zodra ik terug ben. En wees voorbereid elk familiefeestje, reünie, gezellige vrienden avond etc kom ik aankakken met dat ding;)

Donderdag is altijd de dag dat als wij wilde vissen, dolfijnen of walvissen zien, wij ze zullen zien op donderdag. En ja hoor afgelopen donderdag kwam de mega groep van zo ongeveer 50 dolfijnen ons weer vergezellen. En omdat de zee die dag super rustig was en er bijna geen golven waren, kwamen ze echt vlak naast, bijna tegen het schip aan. Want ze vinden de golven zo leuk die ontstaan door het schip. Dus ik hing over de reling als een klein kind met een mega glimlach op mijn gezicht voor wel 10 minuten. Alleen maar te kijken naar deze prachtige beesten! Ik beloof dat ik voortaan echt een keer mijn camera meeneem. Het is zo vervelend want het gebeurd altijd wanneer ik gewoon aan het lunchen ben op dek 13. En ik heb een paar keer mijn camera meegenomen, maar toen was er niets dus had het alweer opgegeven. En ja hoor dan komen ze natuurlijk.. Nou ik heb nog 6 donderdagen tegemoet dus wie weet kan ik nog een paar mooie foto’s maken voordat ik klaar ben met dit contract.

Vrijdag was ik weer heerlijk vrij tot vier uur. Het weer was prachtig in Boston, maar ik had niet de behoefte perse rond te wandelen dus was naar een winkelcentrum gegaan waar alles, maar dan ook alles zit. En aangezien ik alleen al 2 uren besteed in Starbucks, vervolgens windowshop (want er blijft totaal niets over van mijn kleren hier aan boord door onze heerlijke fijne wasmachines en drogers!) en daarna lekker ‘Tacobell’ gegeten. Dat is een soort Mexicaans fastfood ‘restaurant’.
Verder moet ik op vrijdag altijd van 16u tot 17u op het pooldeck dansen met alle passagiers. En dat is serieus altijd zo leuk. Want iedereen is zo enthousiast want het zijn hun eerste uurtjes van vakantie. De muziek is altijd geweldig.. En ik geniet oprecht. En toen had ik wel weer even een realisatie momentje.. hoe gelukkig ik ben dat ik nu gewoon lekker aan het dansen ben, niet eens een show, maar dans op muziek waar ik normaal gesproken in een club op dans, maar dan entree moet betalen. Ik met mijn gezicht in de zon sta op een boot ben, de wereld zie en dit ook nog eens mijn werk is. En had echt een * happy moment*! Plus de manier hoe sommige mensen losgaan van kinderen van 3 jaar tot opa’s en oma’s van 70 die denken dat ze nog 20 zijn, Hilarisch!!

Nou zaterdag was niets bijzonders.. En zondag was een topdag!
Ik de drie andere danseressen en de gene van de kleding, hadden ’s ochtends de pont gepakt naar de hoofdstad. Toen de bus gepakt naar een ander deel van het eiland waar we nog niet eerder waren geweest. Vervolgens hadden we het ‘Bermuda Zoo, Museum and Aquarium’ bezocht.. Daarna wezen wandelen voor ongeveer een uur. Waarvan een groot deel langs het water. Daarna bij een strand/baay terecht gekomen waar we nog niet eerder waren geweest. Daar de zon onder zien gaan. Vervolgens terug met de bus naar de hoofdstad. Daar lekker uiteten geweest en een drankje gedaan. En toen de taxi terug gepakt (want na 7 uur gaan er op zondag geen bussen en ferry’s meer, heel vervelend.. en van de hoofdstad naar de haven is zeker wel 45 minuten rijden. ) dus we vielen allemaal bijna inslaap op de terug weg. Het was ook wel een lange dag, maar het was zo leuk. We hadden allemaal zo veel lol gehad, veel gelachen, nieuwe dingen gezien, mooie dieren, mooie stranden, de zee etc. Waardoor we het eiland weer meer begonnen te waarderen.

Verder heb ik eigenlijk niets nieuws te vertellen.
Oh ja van de week trouwens nog een kleine gedoe’tje met onze ‘Cabinsteward’. De persoon die onze kamer elke dag hoort schoon te maken, schone handdoeken te brengen en dergelijke. Rachel en ik hadden al in het begin aangegeven (vooral omdat wij ook onze spullen overal neerslingeren) Dat hij onze kamer niet hoeft schoon te maken. Zolang hij ons maar elke dag nieuwe handdoeken brengt en eens in de week onze badkamer schoonmaakt en de kamer stofzuigt vinden wij het allemaal wel prima. En die mensen werken al super hard en zo veel dus wij hadden zoiets van hij hoeft dit allemaal niet elke dag te doen. Nou goed vorige week woensdag hadden wij dus nieuwe handdoeken maar tot zaterdagavond hadden wij helemaal geen nieuwe handdoeken meer gekregen. Dus wij zeiden dit zaterdag voor de show tegen onze manager, met de vraag of die de manager van de ‘housekeeping’ kan zeggen dat wij graag nieuwe handdoeken willen. (Rachel en ik betalen onze cabinsteward elke maand 50 dollar fooi want ze krijgen echt niet veel betaald hier, en het enige wat hij hoeft te doen is ons nieuwe handdoekengeven. Dus als hij daar nu mee ophoudt dan weet ik niet zo goed wat hij nog wel gaat doen..:S) nou goed wij hadden geen idee dat onze manager hier gelijk achter aan ging. Komen wij vervolgens die avond na de show onze kamer binnen.. Liggen daar op onze stoel TIEN HANDDOEKEN!!.. nou dat is ook een beetje overdreven.. waarschijnlijk was hij chagerijnig dat hij na zijn werk werd gebeld.. Nou goed alles is weer prima.. maar ik zei al tegen Rachel, Wij maken ook vrienden:P

Nou tot volgende week dan maar weer! Hihi..

Ps op de foto dat ik op het strand lig en je met knieën ziet. Als je heeeeeeeel goed kijkt.. zie je in de verte twee cruiseschepen. (je ziet twee hele kleine silhouetten) De rechter is die van ons! Vanaf het strand konden wij ons schip nog zien, ondanks dat we helemaal aan de andere kant van het eiland waren..



  • 20 September 2011 - 16:18

    Mama:

    Lieve Sol, ik ben gek op happy moments en hoe meer jij er hebt hoe lekkerder ik me voel.
    Besef hoe fijn het is dat je dit allemaal kunt meemaken!
    Veel liefs, dikke kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 104188

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: