Week 22 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 22 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 22

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

26 September 2011 | Bermuda, Hamilton

Hi lieve mensen van het heerlijke kikkerlandje.. De zomer is officieel voorbij.. Oftewel de herfst is begonnen. Het weer hier is nog niet bepaald veranderd, maar dat zal zo langzamerhand ook wel gaan gebeuren. Ik had afgelopen vrijdag in Boston wel voor het eerst weer dichte schoenen, een sjaal en een vest aan. Was zelfs iets te enthousiast om weer iets anders te dragen. Want kwam er snel achter dat ondanks dat het bewolkt was, het zeker nog wel heet was. En ik net zo goed nog in blote benen, slippers en een tanktop kon lopen.
Dit is trouwens de eerste ‘zomer’, ondanks de zomer voor mijn gevoel nog niet officieel is afgelopen, die ik heb doorstaan zonder ook maar één muggenbult of hooikoortskuur! Normaal gesproken zit ik onder de muggenbulten (al moet ik nog naar Curacao en daar is het meestal de eerste dagen niet echt een pretje voor mij, de muggen houden erg van mijn bloed :P). En ook helemaal geen last heb gehad van hooikoorts! Al kom je natuurlijk niet veel in aanraking met planten en dergelijke als je het grootste gedeelte van je tijd doorbrengt op of in het water. Maar tja toch wel erg fijn het leven op zee!

Vorige week maandag was niet echt een spannende dag. We hadden natuurlijk die dag ervoor op zondag een erg uitgebreide dag gehad. Dus op maandag ging ik tussen mijn repetities en shows door naar het strand, hier dicht bij de haven. Entree is voor ons gratis en scheelt ook altijd weer een hele busrit. Het is niet het mooiste strand van het eiland, maar toch lekker dichtbij en nog steeds met een mooie zee. Plus ze hebben internet tegen een ‘goedkoop’ prijsje. Dus al met al altijd wel fijn om daar heen te gaan als je niet te veel moeite wil doen.
Dinsdag waren Rachel en ik naar een Ford gegaan, ook dicht bij het schip. Je kunt daar rondlopen (en ook wij als crew hebben gratis entree) er zijn dolfijnen en schildpadden. Je kunt de geschiedenis lezen van het eiland. Er is een soort museum, Je ziet de oude muren en kanonnen en derglijke. Nou goed, was wel leuk om eens wat anders te doen en gewoon even rond te wandelen en weer eens wat meer te weten te komen. Ohja en terwijl je rondloopt daar kom je ook spontaan hier en daar wat geiten tegen. Al vonden die ons minder gezellig dan wij hen.

Woensdag was een normale zee dag. Verder voor mij een heerlijke dag. Ik had in de ochtend weer bibliotheekdienst. Daarna repetitie, vervolgens was ik naar deck 8 gegaan, ‘ons balkon’, daar wat gaan lezen. (soms heb je echt gewoon even behoefte aan frisse lucht en wordt je een beetje claustrofobisch van je kamer). Daarna naar de sportschool geweest. En ’s avonds showtje.
En na de show hadden de mensen die werken in het ‘kidscentre’ een filmavond georganiseerd. Kidscentre is waar alle ouders hun kinderen kunnen droppen, en de kinderen vermaakt worden de gehele dag met van alles en nog wat. Maar in het kidscentre heb je ook het teencentre. Voor onze tieners. En die ruimte is geweldig! Er is een dansvloer een djtafel, een grote tv, verschillende kleine tv’s met playstations, WI, tafelvoetbal, pooltafel en nog meer. Maar normaal gesproken was het daar altijd super druk. Maar nu omdat het hoogseizoen is zijn er bijna geen kinderen meer. (in het hoogseizoen hadden we gemiddeld 700 kinderen per week onder de 18 jaar. en nu zijn dat er gemiddeld 40 per week, waarvan de meeste onder de 8 zijn)
Oftewel het teencentre is in de avonden erg vroeg leeg, en wanneer de supervisor van de teenclub het er mee eens is, mogen wij daar nu chillen. Dus afgelopen woensdag na de show hadden wij daar een filmavond gehouden. Het was zo chill. We hadden allemaal grote zitzakken, waardoor je eindelijk comfortabel lag. Plus het beeld was gigantisch. Nog steeds geen bioscoop, maar zeker wel 6 keer zo groot als onze tv op onze kamer. En nou ja het is natuurlijk veel gezelliger een film kijken met 15 man in plaats van alleen. En blijkbaar wordt dit onze vaste woensdagavond prik voor de laatste weken.

Vrijdag ging ik naar Harvard University hier in Boston! Ging nog opzoek naar ‘Elle woods’ haar klaslokaal maar niet gevonden. Verder was het een erg leuke ervaring. Ik had echt het gevoel dat ik in een film speelde. (social network bijvoorbeeld :P) De gebouwen zijn ontzettend mooi en groot, verder is de binnenplaats erg mooi. Het is gewoon zo anders en totaal niet te vergelijken met de universiteiten in Nederland. (niet dat dat bepaald mijn thuisplaats is, maar zover ik er vanaf weet).
Ook waren we gewoon een gebouw binnen gewandeld, niemand die op of om keek. Liepen door de gangen en gingen een leeg ‘lokaal’ in. Typische Amerikaanse college zaal, waarbij iedereen in het rond zit, op verschillende verdiepingen (zoals in het theater). Met aan elke stoel zijn eigen inklap tafeltje. Het is zo gek, want voor hen is dit normaal, maar ik zie alleen zulke lokalen en dergelijke in typische Amerikaanse films. Dus was erg maf om te zien.
Wel vonden we het een beetje gek eigenlijk dat wij zomaar naar binnen konden lopen zonder problemen. Je zult maar een gek hebben.. :S..
Uiteindelijk nog een pyama broek gekocht met Harvard erop, zodat ik toch thuis kan bewijzen dat ik er echt geweest ben. ;)
Plus er is een standbeeld van Harvard en er is een verhaald dat als je zijn schoen aanraakt dit geluk brengt. Nou zei een gids die wij onderweg tegen kwamen, dat je zijn schoen niet moet aanraken want het zit vol met bacterieen. En studenten plassen erop en alles, omdat ze weten dat toeristen het aanraken. Maar ach ik ben nu eenmaal een toerist en dacht dikke lala. Gratis geluk, kom maar op! Dus Rachel en ik hebben mooi zijn schoen aangeraakt. Al hebben we daarna toch wel even onze handen gewassen!

Verder is er sinds deze week WEER een verandering. Je raadt het nooit!! Wij kregen donderdagavond te horen, dat de zanger die een blessure had en naar huis was gestuurd, weer hersteld is van zijn blessure en vrijdag (afgelopen vrijdag) weer terug komt. Iedereen natuurlijk een beetje verward.
Dus tja hij is weer terug. Natuurlijk wel erg gezellig! Maar ik en nog een paar vonden het wel een beetje lullig voor Adam, de zanger-danser, die toch echt zo ontzettend hard heeft gewerkt die afgelopen weken. Super veel nieuwe nummers heeft moeten leren etc. plus hij is zijn zangers cabin met alle heerlijke voordelen kwijt. En woont sinds vrijdag weer naast ons als een danser.
Dus de shows zijn weer helemaal hoe ze waren in het begin van het contract. (voor zover ik mij kan herinneren, want jeetje wat een veranderingen zijn wij ondergaan haha).. Voordeel voor mij is dat ik wel weer alle dansen mee doe!

Uhm.. Zondag had ik een heerlijke dag. Ik was naar een voetbalwedstrijd gaan kijken van twee verschillende teams hier in Bermuda samen met de groep vrienden hier van Bermuda. Daarna waren we wezen poolen in de middag en nog even wezen chillen in een park. En toen weer terug gegaan naar de Haven. Daar uiteten gegaan met een paar uit de cast. (Het schip eten begint nu langzamerhand echt mijn strot uit te komen :S… Dus wanneer het kan probeer ik nu buiten de deur te eten, want niets heeft meer smaak voor mij.. Smaakt allemaal hetzelfde!.. Ik kijk zo uit naar lekker andijvie stamppot met een gehaktbal! )
En ‘savonds waren we naar een hotel gegaan. Super de luxe hotel. (kamers zijn 700 dollar per nacht. En dan heb je een normale gewone kamer, niets super speciaal speciaal.) Maar in dat hotel is een nachtclub. Maar helemaal aan de achterkant. Dus je wordt eerst helemaal begeleid door het hotel, dan ga je door de soort van binnenplaats/tuinachtige plek. En dan kom je terecht bij de nachtclub. Ook super luxe net als het hotel. En wij waren daar nog niet eerder geweest dus was erg leuk om eens wat anders te doen! En we waren ook met een super grote groep. Stuk of 30 man. Met officiers en bazen van bazen. Wat natuurlijk aan de ene kant een beetje gek is, maar aan de andere kant was het erg gezellig!

Nou ik heb net bootdrill overleeft en daarna mijn repetitie en ga nu weer met mijn billen de zon in denk ik, nog even genieten zolang het nog kan.!

Dikke Kus vanuit Bermudaaaa!


  • 26 September 2011 - 16:00

    Mama:

    Lieve Sol,
    dat wat je beschreef bij de harvard university noemen we nu een collegezaal.... hebben we zelfs in Nederland... , maar zul jij hier misschien wel nooit van binnen bekijken... haha.
    Flauw hè. Nee joh, schitterend dat je er geweest bent. En fijn dat je de drill vanmorgen nog hebt doorstaan.... tja nachtbrakers... hihi. Fijne voortzetting van je trip.
    Liefs en ik kijk al naar je uit, xxx, mama PS Maar wel je best blijven doen hè. Alle passagiers hebben recht op die geweldige show of het nu hoogseizoen is of niet!

  • 27 September 2011 - 09:17

    Jankanerwatvan!:

    Hey Solo, die officierspet staat je goed.
    Je bent nog steeds aan het genieten...het kan niet op he...what a life en wij maar 'worstelen met onze euro's' en Griekenland.
    Nou wij hebben last weekend ook kunnen genieten hoor. Eerst party met de 'de Boers'...die meiden ken je gewoon niet terug, zo mooi geworden. Stel je voor Sarah op hoge hakken in avondkledij! Ze zagen er super stylish uit en Bert toch maar in spijkerbroek met jasje weet je wel. Het was fantastisch...Bert en Minie straalden gewoon en het was ook super gezellig. Daarna naar Opa en Oma en het was zo warm in Leeuwarden dat w.e. iedereen hing om 01.00 's uur 's nachts nog een beetje op de terrasjes. Daarna een gezellige verjaardag gehad bij Oma Jopy, als vanouds. Oma was een beetje zenuwachtig toch... misschien ook wel omdat ze a.s. woe-dag intern moet worden onderzocht! Wij zijn 'savonds na het eten rustig vertrokken, al met al een een mooie dag...een tachtig jarige waard!
    Goed dat je Harvard even bezocht hebt. Kon je geen einddiploma meenemen i.p.v. een pyama. Zoiets staat ook leuk.
    Jammer dat jullie de chill kamer van Adam kwijt zijn, met al zijn voorrechten...nou ja moet je volgende keer ook maar auditie doen voor zangeres, dan krijg je deze voorrechten misschien ook. Nog even volhouden dus...maar dat zal wel lukken...en na de 12e loop ik met krukken!
    Liefs en kus, jankanerwatvan!

  • 27 September 2011 - 10:30

    Oma En Opa:

    Hai lieve Solange,
    wat een belevenissen en wat tref je het daar met het weer. Wij zien straks een gebruinde tot zwart geblakerde kleindochter met de heerlijke pretoogjes die ons dan stralend observeren. Het is elke keer verrassend voor ons wat je ons weer voorschotelt. Maar het mooiste is toch dat je zo zichtbaar geniet van alles wat je daar beleefd. Een leuk museumpje, zelfs Harvard University bezocht en daarnaast bijna altijd heerlijk eten. Namens oma moet ik je nog bedanken voor de leuke en hartverwarmende geste (80) voor haar verjaardag. Het is in één woord geweldig. Nu lieve meid, bedankt voor je voortreffelijke verhaal telkens opnbieuw. Wij zijn reuze trots op jou. Doei en in tsjûke tút fan ús togearre. Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 104149

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: