Week 25 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 25 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 25

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

16 Oktober 2011 | Bermuda, Hamilton

Hello!

Pff de dagen gaan nog sneller dan in het begin!.. En ik weet niet zo goed of ik dat nou juist super chill vind of juist niet.. Ik blijf het zeggen ik kan niet wachten tot het afgelopen is en mijn vakantie heerlijk begint en ik langzamerhand steeds meer bekende gezichten zal gaan zien. Dan heerlijk terug naar Nederland kom en eindelijk eens tijd heb om gezellig leuke dingen te doen!
Maar aan de andere kant wordt ik toch ook stiekem wel een beetje verdrietig dat aan dit alles een eind komt.. Het voelt allemaal zo vertrouwd en ik ben zo gelukkig hier! En de gedachte dat ik bijvoorbeeld Rachel niet meer zo vaak zal gaan zien is echt wel heel erg jammer (al komt die waarschijnlijk het weekend van 16,17 en 18 december gezellig naar mij toe in Amsterdam!!)
Maargoed aan alles komt een eind! En zoals mijn vriendinnetje Bem altijd zegt ‘altijd weggaan op je hoogtepunt’. En op dit moment geniet ik nog super erg elke dag. Dus misschien is dit wel het moment voor een verandering, En door nu weg te gaan zal mijn gedachte bij dit contract/ werk/leventje lekker positief blijven in plaats van dat het bijvoorbeeld een sleur is geworden.

Deze week was niet heel bijzonder. Eigenlijk redelijk rustig en normaal met een paar aparte dingen.:P
Zo hadden we donderdagavond onze shows wat ‘opgepimped’. Het was hilarisch!
Onze donderdag shows zijn de shows waarin het vooral bestaat uit circusacts en dergelijke en waar wij de dansers meer het gevoel hebben dat wij levend decor zijn dan ‘dansers’. Het draait vooral deze show om de turners en arialisten.
Nou goed we hadden allemaal niet super veel zin in de show, omdat het soms wel een ‘saai’ kan zijn dus we hadden spelletjes bedacht! (ik heb nog nooit zoveel lol gehad tijdens een optreden).
De eerste show hadden we het volgende spel bedacht.
We hadden allemaal frases, geluiden en dergelijke opgeschreven die wij onder andere regelmatig gebruiken, of super veel horen. Elke frase of geluid werd twee keer opgeschreven en in een hoed gedaan.
We gebruikten dingen als Woof! – Miauw – Barbara Streisand – Fraquata – ka Kaaah (deze twee hebben speciale betekenissen voor ons leg ik later wel eens uit) –Dikke smakkerd (ik heb ooit een kaart van Jan gehad met dikke smakkerd erop en die hangt in mijn kleedkamer en sinds dien gebruikt iedereen dat woord hier! – Robbie sent me an email (omdat onze manager nooit terugmailt gebruiken we dit ook regelmatig) en nog wat dingen…
Vervolgens moest iedereen dansers, zangers, turners etc een papiertje uit de hoed pakken met een woord/ frase erop. Omdat er van elke frase twee waren, betekende dit dat iemand uit de cast je partner was. Maar niemand wist wie zijn of haar partner was. De opdracht was dan ook dat je je partner moest vinden tijdens de show maar het mocht alleen op het toneel. Elke keer wanneer je dus on stage was en je bijvoorbeeld in de buurt van iemand was zij je je frase (zo was ik Barbara Streisand) en dan gaf degene die bij jou in de buurt was weer antwoord met zijn frase en zo kwam je erachter wie wie was en wie jouw partner zou kunnen zijn. Maar het was best lastig want bij sommige mensen ben je bijvoorbeeld niet veel in de buurt en zangers hebben een microfoon en konden het dus eigenlijk alleen doen bij op en afkomst, en dan moest je maar net daar in de buurt zijn. Nou goed het was zoooo ontzettend grappig, ik had een paar keer compleet de slappe lach op het toneel, en dat probeer je dan te coveren waardoor het nog erger wordt. Plus zodra er partnerstukken waren of dingen in groepen leek het wel een dierentuin on stage. (we hadden onze manager hier aan boord gevraagd na afloop, maar die had helemaal niets door gehad, wat ook zo hoort natuurlijk)
Echt door dit spel ging de show super snel en had ik zoveel lol! Ik vond mijn partner dan ook echt pas bij het een na laatste nummer.
Nou goed de tweede show wilden we dus ook weer wat doen en toen kwamen we met het idee, - Pass the dollar!-. We hadden een één dollar briefje. (opgevouwen) die begon bij iemand en dan tijdens de dansen en ook alleen ‘on stage’ moest je de dollar doorgeven zodra je hier de kans voor zag. En wie dan uiteindelijk eindigde met de dollar, moest in zijn huidskleur ondergoed door een speciale gang hier in het crew gebied rennen en wanneer je dat niet durfde zou je als vervanging de gehele cast moeten trakteren op een drankje. Op deze manier wilde niemand eindigen met de Dollar en blijf je gemotiveerd het spel te blijven spelen. Nou goed ook dit bracht wat extra adrenaline en stress met zich mee. En behalve dat wanneer jij de dollar had wat heel veel stress creëerde, was je ook steeds bezig uit te zoeken wie de dollar had en of die persoon bij jou in de buurt was, wat de kans weer vergrootte dat jij hem zou krijgen. Nou echt ik had weer zo genoten! (de dollar eindigde gelukkig niet bij mij, en die persoon durfde niet in zijn ondergoed te rennen dus het werd een traktatie na de show!)
Nou op deze manier houden we het redelijk spannend hier! Haha en het publiek heeft, volgens mij, geen idee, wat het alleen maar leuker maakt!

Verder heb ik sinds deze week een aanbidder wat nu aardig op een stalker begint te lijken. Sinds vorige week is er een man (het is een jonge man, maar dit gedrag is eerder tiener gedrag:P) die blijkbaar mij erg leuk vind. En sinds vorige week vind ik nu elke week tijdens elke show die ik doe, op de plek waar ik mijn spoedverkledingen enzo heb, backstage, een soort van liefdesbriefjes.. Ik heb er nu al 4 binnen plus vanavond tijdens de show lag er in ene weer één met een grote knuffel ernaast die een hartje in zijn handen heeft met ‘ I love You ‘ erop! Het briefje van vanavond zei bijvoorbeeld.
‘The Rain may cover the sun, but the sun never forgets to shine, just like you!.. I might not see you ever again, but you will always shine in my heart.. ‘
Whaha nou goed ik weet nu wie het is, had hem bedankt (hij vertrekt vrijdag vandaar dat nu ineens alles naar boven komt:P) maar gezegd dat ik het nu wel genoeg vond met de briefjes! Heel lief maar ook een beetje creepy, vooral omdat wanneer ik hem normaal zie, hij helemaal niets zegt behalve gedag, nadat ik hem gedag heb gezegd. Anyway we zullen zien hoe de rest van de week verloopt..
Maar meer dan een bedankje hoeft hij niet te verwachten haha :p

Onze vrijdag op zaterdagnacht was trouwens weer vreselijk qua weer. Heel sneu want een van de zangeressen haar beste vriend is nu aan boord, voor het eerst op een cruise! En die heeft de gehele vrijdag op zaterdagnacht liggen kotsen. Toen probeerde ze in de ochtend te ontbijten, want ik heb vaak dat wanneer ik een lege maag heb, ik er meer moeite mee heb dan wanneer ik wat gegeten heb. Maar zijn eten kwam er binnen een uur allemaal weer uit. En die heeft verder ook de gehele zaterdag in zijn kamer moeten besteden op de toilet. Erg zielig, maar sinds vandaag zijn we weer aan land en ik zag ze net en hij voelt zich weer helemaal oke, dus dat is fijn! Dit is maar een voorbeeld dat aangeeft dat het soms toch nog behoorlijk slecht kan zijn (ik sprak vandaag een koppel dat al op negen cruisen is geweest maar dit was de ergste qua weer en golven en dergelijke). Maar ben er nu eenmaal een soort van aangewend:S…

Vandaag was ik naar de ‘Cristal Caves’ hier in Bermuda geweest met de stalactieten en stalagmieten :P. Was erg mooi. Ik blijf het maar gek vinden hoe al die dingen zomaar ontstaan. Het deed mij een beetje denken aan mijn vakanties in Frankrijk van vroeger, wanneer ik helemaal geen zin had om die dingen te bekijken omdat ik veel liever bij het zwembad lag. En de gedachte dat ik dit nu zelf besloot te bekijken en op te zoeken maakte mij toch wel een beetje trots. Begin ik toch een soort van volwassen te worden hé mam! :P

Verder waren we daarna gaan pickinken in een park vlak bij het water. Was super relaxed. En dat was het wel weer voor de afgelopen dagen. Jullie zijn weer bij!:P

Nog een leuk nieuwtje is dat we deze week te horen kregen, dat we de gehele volgende week (laatste cruise) geen repetities en ‘tecruns’ en dergelijke meer hebben. Wij hebben normaal gesproken op alle show dagen een doorloop van de gehele show. Dit om te kijken of alle apparaten en dergelijke nog goed functioneren. We doen de shows dan ook eigenlijk drie keer per dag! Maar volgende week kunnen we heerlijk lekker elke dag uitslapen, geen repetities meer!! Joepiee! X

Nou Dikke zoennnn!! Tot gauw! X
Geniet van jullie herfstvakantie!

  • 17 Oktober 2011 - 10:10

    Mama:

    Haha, waar vakanties met je ouders wel niet goed voor zijn geweest...
    Leuke shows hebben jullie gehad. Fijn dat je er zo zelf ook van kon genieten.
    Geniet nog van je laatste week aan boord.
    Liefs, mama

  • 17 Oktober 2011 - 12:51

    Oma En Opa:

    Nou Solange, dit schiet nu aardig op. Krijg je nog een evaluatiegesprek of is alles nu bijna af en wordt later gereageerd of je nog een cruise mag doen.
    Hoop je spoedig gezond en wel weer tezien. Fan ús tegearre in tsjûke tút, beppe en pake.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 104193

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: