Week 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

13 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Installweek en openingweek is over!!
Oftewel , ik heb het overleefd en vandaag ( zaterdag ) zijn onze production manager en choreograaf vertrokken..
Dus eindelijk heb ik weer een beetje vrije tijd! Pff..

Afgelopen week was dus onze eerste show week! De ene show ging beter dan de andere, en de hoeveel stress die ik backstage had tijdens het omkleden was NIET NORMAAL!
Maaaaar.. na 100.000 uur per dag bezig te zijn geweest, wordt het nu toch allemaal langzamerhand gelukkig weer rustiger.
Er zijn wel dingen die ik de komende tijd tijdens de shows nog kan verbeteren, maar ik heb over het algemeen wel een goed gevoel over afgelopen week.

Afgelopen week waren we (zoals de aankomende 3 maanden) In de Bahamas en Orlando. Ik ben niet de boot af geweest en het theater was mijn bestemming de gehele week..
Heel gek, want ik had de gehele week helemaal geen besef van waar in de wereld ik was..
Dan weer op zee, dan in de Bahamas, dan in Orlando, dan een ander eiland van de Bahamas..
En toen waren we weer terug in New York.
Omdat je eigenlijk alleen maar van je kamer, naar het theater, naar de eetruimte en dat wel honderd keer op een dag loopt.. En als je dan heel soms even buitenkomt, krijg je een soort van realiteitsshock.. dat er überhaupt toch nog meer is dan alleen dat!

Zoals ik vertelde vorige week, hadden we in de Bahamas wel even de mogelijkheid van de crew barbeque te genieten, wat toch wel heel lekker was. We zaten even in de zon, even niets aan ons hoofd, en het eten was heerlijk!

Gelukkig was de zee heel rustig afgelopen week, je voelde soms niet eens dat we aan het varen waren, wat het natuurlijk wat makkelijker maakten om onze openingshows zo goed mogelijk neer te zetten!

Vrijdag avond was onze laatste (openings) show. Dus daarna hadden we heerlijk even met zijn alleen een feestje gevierd, om die belachelijk werktijden af te sluiten.
Nu heerlijk gewoon shows doen, met hier en daar de komende maand nog wel een paar kleine repetities, maar niet meer zo abnormaal veel als de laatste tijd. Plus de mogelijk om weer van het schip te gaan, wanneer we in een haven komen is er ook weer!
Ik kijk nu al uit om van de week even heerlijk naar het strand te gaan!

Gisteren was ik in New York. Helaas kon ik niet voor half twaalf de boot af, want er kwam een coastguard drill.. Sinds al die problemen met die cruiseschepen zijn ze behoorlijk alert en streng geworden.. Wij hebben al een weekelijkse crewdrill, waarbij er dus gedaan wordt alsof er een ramp aanboord is. Maar nu in NY moesten we dat dus weer doen, alleen nu liepen er dus mensen rond de observeren en bekijken hoe de gehele crew (1000 man) daar mee omgaat en zo een ramp aanpakt.. Wordt het niet goed gekeurd, kan het zijn dat de cruiseboot/bedrijf wordt afgewezen.. Nou goed ik denk niet dat dat bij ons zal gebeuren, want ze zijn vrij streng en precies bij ons bedrijf.. maar is dus wel iets heel belangrijks, waar veel waarde aan gehecht wordt.

Verder had ik in NY met Juf Chris en meester Ruud van Lucia Marthas afgesproken. Zij waren namelijk met de huidige HBO 4 Amsterdam voor een werkweek in NY (wat mijn klas vorig jaar ook deed, maar toen miste ik het net, vanwege mijn eerste contract bij NCL). Dus ik had hen even opgezocht! Heel leuk weer even vertrouwde gezichten te zien!. Maar het gekke was wel, dat toen ik daarna op de boot kwam, ik mij zo thuis voelde.. Alsof ik in Amsterdam was!

Nou goed.. en deze week begint het natuurlijk allemaal weer gewoon opnieuw. Maar je merkte vandaag gelijk al dat de energie in cast is veranderd nu de ‘belangrijke mensen’ weg zijn.. Iedereen is wat relaxer en minder gestrest, wat toch wel heel fijn is!! Vind ik zelf ook wel.
Je wilt jezelf toch de gehele tijd bewijzen, en natuurlijk heb je nu nog steeds publiek en andere belangrijke mensen die je beoordelen en dergelijke, waarvoor je je moet bewijzen en hard voor moet blijven werken, maar er valt toch een hele last van je schouders..
Wat meer adempauzes tussen door. :P

Nou een dikke zoen vanuit het zonnige NY!


Ps.. ik hoor nu door de speakers.. dat we terug varen naar NY, vanwege een ‘code ALPHA’.. (dat betekent dat iemand of een hartaanval kan hebben gekregen, of een ander ernstig, doodsbedreigend iets..) Best heftig.. Ik ga nu even rondvragen, hoe wat waar…

  • 13 Mei 2012 - 00:55

    Kirly:

    Heerlijk om dit te lezen op de weg van Schiphol naar mijn oude vertrouwde bedje! En dan zie ik jou hokkie weer haha wat een ellende! Kusjee

  • 13 Mei 2012 - 11:21

    Mama:

    Lieve Solange,
    Een berichtje op moederdag. Wow. Bedankt voor je lieve kaart(en) die ik vanmorgen van Deva kreeg.
    Ik heb Deva gezoend en ze brengt de kus over... haha. Toch makkelijk zo'n zus uit NY die zich af en toe even laat zien in Amsterdam.
    Je eerste vaart zit er op. Nu bijschaven en cleanen. Ook je kamer? Hihi... Slaap jij boven?
    Ik leef lekker met je mee. Ook leuk om Chris en Ruud zo samen met jou te zien.
    Pas op met gladde vloeren...
    Love you. Dikke kus, mama

  • 13 Mei 2012 - 11:21

    Mama:

    Lieve Solange,
    Een berichtje op moederdag. Wow. Bedankt voor je lieve kaart(en) die ik vanmorgen van Deva kreeg.
    Ik heb Deva gezoend en ze brengt de kus over... haha. Toch makkelijk zo'n zus uit NY die zich af en toe even laat zien in Amsterdam.
    Je eerste vaart zit er op. Nu bijschaven en cleanen. Ook je kamer? Hihi... Slaap jij boven?
    Ik leef lekker met je mee. Ook leuk om Chris en Ruud zo samen met jou te zien.
    Pas op met gladde vloeren...
    Love you. Dikke kus, mama

  • 13 Mei 2012 - 13:21

    Oma En Opa:

    Gelukkig dat het ergste weer achter de rug is en je rusttijden kunt inlassen. Straks komt er ook weer tijd om eens de Bahama's te bezoeken en te kijken of daar iets te versieren valt. Wij zijn er van overtuigd dat het allemaal best voorelkaar komt. Zeg, wat leuk nog docenten van Lucia Marthas in NY te ontmoeten. Was die Ruud jou lastige docent voorheen of was het toch nog een ander?
    Nu liefje, de hartelijke groeten en in tsjûke tútfan pake en beppe út Ljouwert.
    Oma en opa

  • 13 Mei 2012 - 13:57

    Solange:

    Nee, opa dat was een ander.. Ruud is een topper!!

  • 13 Mei 2012 - 23:26

    Carola:

    Lieve Solange,

    Long time, no see ....
    Even een berichtje van je eerste dansjuf, die nu met pijnlijke voeten ( van het dansen de hele nacht ) heerlijk in de tuin ligt te chillen. Genietend van het zonnetje dat eindelijk een beetje begint door te komen hier in Holland.
    Zo herkenbaar om te lezen van al je intensieve trainingen ! Bekaf, doodmoe en maar doorgaan.
    Doorgaan tot het gaatje, doorgaan totdat je denkt dat je echt niet meer verder kan. Maar dan volgt de euforie van .... het optreden, de kick van het presteren, het applaus, geweldig toch ?
    Dit is zo leuk om mee te maken, geniet er van !!!!!
    Liefs van Carola.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 104167

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: