Week 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

HOOOOOOI!

Zondag avond shows, show 1 begon goed en halverwege gedurende de show ging een jongen (die al eerder een blessure had aan zijn enkel er weer door heen) maar dit maal zo veel erger dan voorheen dat hij helemaal niet meer op kon..
Dus gelijk re-block on stage.. langzamer hand beginnen we er steeds beter en sneller in te worden, al wordt het ook wel steeds vermoeiender.. want je kunt gewoon niet optimaal genieten want je bent stiekem alleen maar aan het stressen.
Aan de andere kant gebeuren er door die kleine dingen zoveel verschillende dingen op het podium die het ook weer spannend houden en er voor kunnen zorgen dat er hele lachwekkende (maar minder professionele) dingen ontstaan.

Goed Adam, de jongen met de blessure liep de gehele week op krukken en heeft geen enkele show meer gedaan en zal aanstaande zondag pas weer voor het eerst gaan performen..
Het is ongelofelijk wat een pech wij hebben met onze opstart qua blessures, mensen die later binnen komen stromen, mensen die ziek zijn (later in de week had een andere mannelijke jongen GI, (oftewel eten kwam van allebei de kanten spontaan weer naar buiten.) Aankomende week zoals ik zei vertrekt er ook weer een zanger voor een week. Dus we hebben allemaal goeie hoop en moed dat na die week alles gaat en hoort zoals het hoort.

Goed Maandag waren we in Orlando, en ik ben in Miami en Tampa naar het strand geweest waar de stranden prachtig waren, dus ik had erg goede moed voor Orlando.. Maar dat viel zwaar tegen! Het leek wel Nederlandstrand! Het enige leuke was dat de golven echt enorm waren, maar een echte fan was ik daar niet van het strand. Plus het begon halverwege de dag enorm te onweren en regenen, dat ik binnen een uur daar weg was en we voor 2 uren hebben zitten schuilen in een Yoghurt tent en heerlijk yoghurt (a la swirl) gegeten.

Dinsdagochtend ging ik tenderen voor Adam omdat hij dat moeilijk kon doen met zijn krukken.
Tenderen is met kleine bootjes van ons cruiseschip naar het eiland toegaan.
Omdat bij het GSC Island, ons prive eiland in de Bahamas, kunnen wij niet met het schip aanmeren, want er is geen haven of iets. Er is puur strand dat is het . Dus wij moeten dan helpen mensen te begeleiden om in kleine boten te stappen, om hen vervolgens naar het eiland te brengen(al doen wij dat niet. ) Het is erg vermoeiend, omdat het vroeg in de ochtend is en je eigenlijk niet zoveel doet behalve mensen te vertellen waar te zitten.
Maar ik heb een deal gemaakt, omdat Elise ‘Dancing with the stars’ verschrikkelijk vindt, en ik tenderen geen bal aan vindt. Hebben zij en ik een deal gemaakt dat ik haar Dancing with the stars elke week doe, en zij mijn tenderen! JEEH

Nou verder had de gehele dag geslapen tot we repetities hadden, want we hadden namelijk die avond ervoor een super gezellige avond in crewbar gehad, dus had maar 2 uur in de nacht geslapen.
Goed daarna weer een show gedaan en na de show kregen we GE-WEL-DIG nieuws..
Want we hoorden, wat stiekem heel naar was, want vanwege medische redenen zouden we die avond al in Nassau Bahamas aankomen en niet pas de volgende ochtend, want iemand moest zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. (eigenlijk belachelijk dat we daar dus in 4 uur kunnen zijn maar er normaal gesproken 15 uur over doen, ….geld geld geld..) Want natuurlijk eigenlijk allemaal heel vervelend was voor de persoon om wie het ging, maar voor ons was het top want het betekende dat wij een overnachting hadden!
En om eerlijk te zijn mis ik mijn overnachtingen van Bermuda wel, dus ik vond het heeeeeerlijk om weer even een nacht aan land te zijn.

Iedereen ging natuurlijk uit en het was een lachwekkende, chaotische, gezellige, hilarische avond! Heerlijk! Hadden we allemaal even nodig. En wat die avond nog beter maakten, was het feit dat wij die volgende ochtend tijdens de kapitein meeting moesten optreden (kapitein meeting, dan komt de gehele crew in het theater om naar de kapitein te luisteren wat hij ons allemaal te vertellen heeft)
En onze cruisedirecter, had bedacht om ons als nieuw entertainmentteam een kleine show te laten doen. Dit was natuurlijk allemaal al ingepland voordat wij wisten dat we een overnachting zouden hebben.
En het werd dus het meest hilarische optreden wat ik ooit heb gedaan. Iedereen nog half dronken, of met mega katers, zangers konden amper hun strot open gooien, dansers konden amper spotten. Met een publiek, dat zich net zo voelde als wij allemaal, en dus de gehele crew half slapen, half dronken, half met een kater ons optreden bekeek! Ik heb nog nooit zo enorm gelachen tijdens een show.!

Die dag was het verder heerlijk weer dus aangezien iedereen na het optreden kapot ging van de honger en we ons allemaal hetzelfde voelden, hadden we besloten gezellig met zijn allen ergens wat te gaan lunchen en daarna heerlijk naar het strand te gaan om onze kater weg te zwemmen!
Die 24 uur samen, van nacht en dag waren de allerleukste en beste 24 uur die ik tot nu toe heb gehad op het schip. We waren allemaal zo happy, ondanks de hoofdpijn!

Onze shows van gisteren gingen na wat reblocks , voor de verandering, uiteindelijk ook prima al was iedereen daarna gebroken! En doken we gelijk ons bed in.
Vandaag was een heerlijke zee dag, en na een vroege boottraining (die trainingen houden ook niet op) hebben we heerlijk op deck 8 gelegen! Knock out! De zon was perfect! Net niet te warm, lekkere wind! TOP!

En wat bleek, want sommige suites hier aan boord kijken uit over deck 8, ons prive deck. Er was een Nederlands koppel dat mij hoorde praten over Amsterdam, en vroeg of ik Nederlands was. En wat bleek zij kwamen uit EINDHOVEN. Die vrouw was 50 geworden en haar man had haar verrast met een week NY en een Week Cruisen! Ze vond het heerlijk!
En als verassing kom ik vanavond na mijn show bij mijn kamer, hangt er een tasje aan mijn deur.
Met een briefje van die vrouw, Bleek dat ze dat tasje aan iemand had afgegeven om aan mij te geven. En zaten allemaal Nederlandse tijdschriften en boeken in! Super leuk.. (en een kleine hint dat ik het lezen dus maar weer moet starten.. IEH) haha…

Nou dat was het wel weer voor deze week en nu lekker slapen. En morgen komt June aanboord dus wordt een gezellige week! :D

Spreek jullie later!
Dikke zoen vanuit de zee! Kusjeeee

Ps ZO leuk al die whatsapps, skypegesprekken en emails, lekker blijven doen want wordt er super vrolijk van, plus voel ik mij niet zo ver!

Much love! <3


  • 02 Juni 2012 - 16:45

    Mama:

    Hi Sol, ik heb genoten van jullie promofilmpje op fb. Echt tof. Als je meer filmpjes hebt, zendt ze me. Oké? Enne als Jan en ik komen, moet JIJ ons wel 'tenderen' naar dat eiland hoor.... ;)
    Kun je ons ook vertellen hoe het achterin op het 9e deck is, want daar komen wij te logeren... :D
    En bekijk ook even wat leuk is om te doen. We willen namelijk optimaal genieten, net zoals jij altijd.... :)
    Vreemd dat je onze kaarten nog steeds niet ontvangen hebt. We hebben ze naar het adres gestuurd dat je hebt opgegeven.... vraag eens even waar ze blijven. We zijn nu bijna een maand verder. De kaarten kwamen uit Berlijn!
    Verder heel veel plezier!
    Dikke kus, mama

  • 03 Juni 2012 - 13:22

    JandeBoeddhaman:

    Solo, het filmpje was heel boeiend en wervelend...ik houd me aanbevolen voor 'meer'!

    We hebben het Pinxter weekend even kunnen oefenen voor onze Cruise Reis...want tja ik heb alle TaiKi trips/seminars goed kunnen afronden en na dit Pinxter tripje - dat heel leuk was- ligt nu dus ons grote Cruise reisdoel in het verschiet. En 'time flies'.
    Op Terschelling kwamen we al fietsend langs de boerderij waar mamma vroeger veel heeft gelogeerd en raakten we ook nog in gesprek met de kleinzoon van boer Geel!
    Een dag later hebben we een oude jeugdvlam van mij 'Renske' ontmoet. Destijds waren we 13 en nu 69 (ik pas in juli) Een heel bijzondere vrouw, getrouwd met een gepensioneerde kaptein van de Koegelwiek veerboot en ze woont in de op een na laatste boerderij in Oosterend. Ze heeft een bijzonder leven. Een nicht van haar Joosje Lakmaker heeft een boek over hun/haar levens geschreven...want haar vader was verzetsstrijder en is net als haar hele verdere familie van haar Joodse vaders kant omgekomen in '43, vlak voordat zij ter wereld kwam. Haar Friese moeder vond het - na te zijn hertrouwd= beter te verkassen naar Terschelling...en daar ontmoette Renske haar 'eilander'.
    Ze kreeg dus een heel ander leven dan ze gewoon was in Amsterdam, en daardoor heb ik eigenlijk ook niets meer van haar gehoord...tot ze mij weer op Facebook ontmoette!

    We hadden heel zonnig weer en hebben veel kunnen fietsen en zijn ma-avond weer in alle rust vertrokken met de Koegelwiek.
    Gisteravond genoten met Angela en Ron + dochter van de Ploeg (extra toneel versie van NUHR) en knap hoe ze weer een kompleet nieuwe versie hebben neergezet. Soms heel absurd, maar ook heel actueel en vooral boeiend en hilarisch komisch.
    Vandaag zondag, regenachtig...dus mooi even de tijd om te schrijven. Liefs van JandeBoeddhaman!

  • 03 Juni 2012 - 15:57

    Oma En Opa:

    Nou, nou, het is weer een heel verhaal maar mooi. Het geeft al wat je beleeft een extra tintje en idee op welke wijze de vrije tijd wordt doorgebracht, zelfs als de één z'n pech de ander verblijdt. Ook wij hebben het wervelend promotiefilmpje bekeken en waren verrukt over het resultaat: geweldig. Dat ons kaartje over Berlijn nog niet is ontvangen verbaast ons hogelijk, het is wel gestuurd naar het door jou opgegeven adres.Misschien dat het binnenkort daar wel aanwezig is. Het is in iedergeval verzonden vanuit Leeuwarden. Het skypen met jou lukt nog niet erg, want ik weet niet het juiste tijdstip waarop het kanplaatsvinden,' s ochtends, 's middags of 's avonds.
    Fierders is der gjin nijs oatn no ta en wachtsje wy yn fertrouen oant nije wike. Tsjûke tút fan ús tegearre.
    Leafs oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 104281

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: