Week 13 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Orlando

YIHAAAAAAAAAAAAAA wat een week! Wat een dag! Een week vol adrenaline!!
Afgelopen week had ik nog steeds een aantal trainingen staan, maar ook praktijk. We gingen onder andere de bridge op (de cockpit maar dan van de boot) nou daar rond gelopen en even gezien of die officieren en de kapitein nu iets te doen hebben, of dat de computers momenteel toch echt alles overnemen.. En dat was toch vooral het laatste. Maar gelukkig maar, want zou er niet aan moeten denken dat het sturen van dit hele schip alleen maar af hing van de kracht en kennis van een aantal man die op nog geen 2 handen te tellen zijn.

Verder moesten we ook in het zwembad ‘oefenen’ hoe je vanuit het water een ‘liferaft’ in moet klimmen(crew reddingsboten). Of hoe je in je eentje een liferaft, wanneer hij omgekeerd in het water ligt kan omdraaien. Wat helemaal niet zo moeilijk is, maar waaruit toch wel al snel bleek dat mensen die nu eenmaal fysiek wat sterker zijn, zoals wij dansers daar toch 10 keer sneller in zijn dan bijvoorbeeld een dokter (onze dokter deed er letterlijk 10 min over, nou lekker als je half bevroren in het water dobbert en je leven daar vanaf hangt:S). Nou goed allemaal gehaald. En vervolgens hadden we vrijdag ons theorie examen, en JOEPIE JEEH dat had ik ook gehaald.. dus Hatsikidé klaar met de trainingen! Volgende week moet we nog een klein mondeling afleggen, maar daar maak ik mij geen zorgen over. Ik kan beter slap lullen dan slapschrijven.. (maar dat hadden jullie vast al gemerkt:P). En dan zodra ik mijn diploma heb, is alles officieel en het diploma geldt voor 5 jaren!

Wat vooral ook fijn is aan dat alle trainingen voorbij zijn, is dat ik weer volledig van mijn havendagen kan gaan genieten!!
Zaterdag in NY had ik heerlijk met een paar ontbeten, vervolgens vanaf het schip naar Colombus cirkel gelopen, wat toch wel een stukje is. Daar even rond gewandeld en een beetje’ ge-windowshopt’. Nope niets gekocht, hoe is het mogelijk?!
En daarna nog even genoten met Tika en Val van hun laatste weekendje in NY! Onder genot van een verse smoothie in Central park! :D

De shows gaan verder allemaal goed, alleen is het deze week dus wel de laatste week voor de komende 6 weken dat wij compleet zijn, want zoals ik zei gaat er vanaf volgende week een mannelijke danser ons voor een tijdje verlaten. Ik heb vertrouwen erin dat het helemaal goed komt, alleen toch geeft het net weer iets meer stress en nadenkwerk.

Het leuke is dat we momenteel vanwege hoogseizoen zoveel mensen uit New Jersey hebben, die zooo mega enthousiast zijn (party-animals, vaak volgens mij half lam de shows bekijken maargoed) Ze geven ons enorm veel energie, wat alleen maar positiefs werkt voor ons! Liever iets te veel energie, dan oma’s die op rij 1 inslaap vallen. Want dat hebben we ook wel eens gehad. Nou dat motiveert lekker!

Maar vandaag was de klapper op de vuurpijl deze week! Wat een topdag! Een super mega lange dag, maar eentje om nooit meer te vergeten!
Ik begon vroeg in de ochtend met onze kinder-ochtend-nickelodeonshow. Vervolgens ging ik naar deck 8, ons privé buitendek, waar ik dolfijnen zag zwemmen in het wild. Daar een uurtje gerelaxed.
En toen en toen en toen.. ging ik op weg met nog een aantal man naar Skydive space center.. waar ik ben gaan SKYDIVEN!! Oftewel parachute ben gaan springen!! We hadden dit al zolang in de planning met een aantal, maar vanwege allerlei redenen werd het steeds verzet, maar vandaag was dan eindelijk de dag! Ik scheet zo enorm van te voren! Vond het stiekem dood eng. Maar het is iets wat zeker op mijn ‘bucketlist’ stond, dus ik had absoluut niet lang hierover hoeven nadenken! En wat een ervaring!! Het was geweldig!!
Eerlijk is eerlijk, ik kan het gevoel niet helemaal plaatsen, aangezien er zoveel door je heen gaat, maar het was Geweldig, Onrealistisch als een gek, maar zo blij dat ik het gedaan heb.
Het engste gedeelte vond ik vooral eigenlijk de autorit erna toe (waarin je adrenaline met 80 km per uur door je lichaam pompt), alle formulieren die je moet tekenen waarin vermeld staat dat je akkoord gaat met het feit dat je ernstige, levensgevaarlijke blessures kan oplopen of zelfs dood kan gaan. (Hmmm.. lekker dat je daar voor tekent:S)
En dan het wachten.. en het stappen in het vliegtuig en de rit omhoog. Maar daarna ging alles zoooo snel. Het leek wel een seconde..

Het vliegtuig (wat iniminie is) deed er 8 minuten over om van de grond naar 18000 feet te gaan. (wat 6 km hoogte is).
En voor je het weet gaat de deur open en spring je om de 3 seconde allemaal 1 voor 1 eruit. Het fijne daarvan is wel, dat je er niet zolang over na kunt denken..
En het was zo tof! Yihaaa de adrenaline gaat weer helemaal door me heen als ik eraan denk!
We hadden een freefall van 90 seconde. (wat eigenlijk mega lang is, op bijv mijn video lijkt het uren) maar opdat moment voelde het als 2 seconde. Je gaat ook zo hard en die wind en alles.. vond het zelfs best lastig ademen, zo met de wind die zo veel kracht heeft!
En vervolgens kwam de parachute uit en was je in de lucht voor nog zo een kleine tienminuten. Wat mij deed denken aan doen ik ging paragliden in Frankrijk voor mijn 13de verjaardag!

Echt ben zoooo blij dat ik het gedaan heb. Deze plek staat niet in de top 10 mooiste plekken van de wereld om te gaan skydiven, maar het is wel het allerhoogste punt in de hele wereld waarvan je kunt gaan springen. Dus iets in mij zei dat als ik het wil doen, ik het wel nu en hier moest doen!
Ik heb een video erbij genomen, dus die kunnen jullie later bekijken. (waarna jullie mij zeker zullen aanbevelen om liposuctie in mijn gezicht te nemen, want wat die wangen van mij allemaal doen.. die hadden een geheel eigen leven.. )

Vervolgens ging ik nog naar de film, Magic Mike, super leuke film. Niet echt een verhaallijn, maar puur entertainment en heb dan ook zeker genoten. En het leuke was die film is gefilmd en speelt zich af in Tampa. Waar wij natuurlijk met zijn allen hebben gerepeteerd, dus wij herkende heel wat dingen!

En daarna gingen wij met zijn allen uiteten en nog een drankje doen, om vervolgens toen ik terug kwam de dag af te sluiten met Dancing with the stars, wat ik nooit zo erg vind om te doen!
Dus alles bij elkaar opgeteld was het een top dag. Ik ben alleen nu wel UITGEPUT!

Ik voel me net een klein meisje van 5 die vandaag haar kinderfeestje heeft gehad. En de hele dag vol zat van Energie, maar zodra iedereen weg was en de dag dan ook was afgelopen. Gelijk instortte en alleen nog maar wilde slapen, zoals ik nu!

Dus bij deze. Ik duik lekker onder de wol en spreek jullie snel weer!

Veel liefs!!

Dikke kus vanuit de lucht!

- The sky is the limit!! (al had een van die instructeurs vandaag op zijn T-shirt staan. ‘The sky isn’t the limit, the ground is!’.. oeps)

  • 03 Juli 2012 - 21:42

    Mama:

    Tjonge jonge Solange, ik krijg helemaal de zenuwen als ik aan die sprong van je uit dat vliegtuig denk. Echt ongelooflijk dat je dat gedurfd hebt. Maar stiekem ben ik wel heel trots op je.
    Wel goed dat je het me pas achteraf gezegd hebt anders was ik de dag niet normaal doorgekomen.... pffff wat een belevind zeg. Echt super.
    Wat heb je ook weer een heerlijk verslag geschreven. De energie spat er van af. Top.
    Geniet ze en tot snel.... we gaan nu aftellen hoor.
    Maar eerst nog je verjaardag.... :D
    Liefs, mama

  • 04 Juli 2012 - 11:48

    Minnie De Boer:

    Lieve Solange,
    Wat een belevenissen!Ik geniet iedere keer van je verslagen.Wat dat betreft lijk je op je moeder.Meteen na afloop van de "avonturen" verslag doen!(en dit in mooie albums vastleggen)
    Dat zit in de genen.
    En zij doet ook "malle" dingen.( radslag op randje van een of ander hoog gebouw in Parijs), dus dit avontuur moet haar allemaal niet vreemd voorkomen.Maar ja, op afstand toekijken dat je dochtertje dit allemaal doet is zwaar.Maar ze is dan ook beretrots op jou.
    Solange alvast gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel plezier binnenkort als je mamsie en Jan
    op bezoek komen.

  • 04 Juli 2012 - 18:30

    Charles.:

    Hi babe.hoe s het? Natuurlijk wist k al dat je was gaan skydiven...maar lees nu pas je blog...en hoe je het verteld kan k het me bijna voorstellen hoe vet het wel nie is...en k moet voor de 100ste keer zegge.dat k echt jaloers ben.is zo dope dit! Heel stoer van je lief...na k ga ff een biefstuk bakken.spreek je gauw.kiss.#TF.

  • 09 Juli 2012 - 18:26

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 104291

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: