Week 14 - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

12 Juli 2012 | Bahama's, Nassau

Hoi!!
Ik ben deze week wat later dan normaal, kreeg al gelijk mijn moeder op mijn dak haha. :P
In ieder geval ik heb weer een fijne week achter de rug! Vorige week dinsdag waren we met zijn allen naar GSC (great stirrup Cay) ons prive eiland in de Bahamas gegaan. En het was heerlijk weer! Bloedheet, maar zo ontzettend leuke middag gehad! We waren paar keer van de ‘slide’ gegaan daar. Een opblaasglijbaan. En ik heb zo ongeveer de rest van de middag mijzelf samen met nog een aantal vermaakt met , paddleboarden! Al bleef het niet bij puur paddleboarden, maar probeerden we al snel de meest onmogelijke dingen uit op die boarden. Zoals yoga standen en weet ik het wat. Na 100 liter zoutwater in mijn neus en 300 lachbuien, inclusief inslikken van zeewater, verder vonden we het na 2 uren wel mooi geweest. Die avond weer een show gedraaid wat prima verliep, want iedereen was in een super goede bui, dus de energie was echt top!

Woensdag waren we in Nassau, en waren we naar Atlantis waterpark op Paradise Island gegaan. Atlantis is eigenlijk ‘the place to be’ hier in Nassau en eigenlijk de enige reden waar Nassau om bekend staat. (google het maar eens!) We waren al meerdere malen naar Atlantis gegaan en daar rond gelopen, gelunched of naar de open stranden gegaan, maar nog nooit echt het ‘betaalde gebied’ ingegaan, waar je dan ook gebruik kan maken van de zwembaden, het waterpark en die privé stranden. Het was super mooi! Heb zo een leuke middag gehad! Als een klein kind weer van alles gedaan, want ik ging niet eerder weg tot ik elke glijbaan had gehad! Er waren zelfs glijbanen die door de ‘sharktanks’ gaan. Heel gek want je bent dus soort van wel en soort van niet in dezelfde ruimte als de haaien die om je heen zwemmen. Het klinkt enger dan het is. Want uiteindelijk zit jij gewoon veilig in zo een glijbaan ring! Maar was toch wel heel speciaal om in eens zo een beest boven je of naast je te hebben. Die dag voelde het echt als een soort vakantie!

Zaterdag in NY moest ik werken, Embarkation. Wat wel prima was, want ik moest eigenlijk as zaterdag werken, maar ik had kunnen ruilen. Zodat ik as zaterdagmiddag bij mijn zus thuis op hun ‘rooftop ‘ een soort pre-birthday party kan houden! JOEPIE dus heb daar enorm veel zin in. En op mijn verjaardag maandag ga ik trouwens naar Disneyworld in Orlando! Wat gigantisch groot is, want Disneyworld (en Universal studio’s )zelf bestaat al uit 8 parken dus zou daar een week voor nodig hebben als ik dat allemaal goed zou willen doen. Dus we gaan naar het park ‘EPCOT” wat deel is van Disneyworld! Ben heel benieuwd. Want heb gehoord dat Disneyland Parijs niets bij is in vergelijking tot Disney world en niet eens vergeleken kan worden met elkaar!..

Goed verder zijn we sinds zaterdag met 1 danser minder, maar gaat allemaal goed! En we hebben sinds afgelopen zaterdag weer een nieuwe cruisedirector. Dat is zeg maar onze baas aan boord. In die zin die bepaald hoeveel en hoe wat waar wij werken. Wat er momenteel wel voor gezorgd heeft dat een paar dingen zijn veranderd en sommige dingen even wennen zijn. Maar gelukkig zijn de veranderingen niet al te groot.

Maandag in Port Canaveral ben ik niet van boord gegaan en heb ik gewoon heerlijk op deck 8 in het zonnetje gelegen. Die middag weer een potje voetbal gespeeld met de officieren want ze kwamen spelers te kort. (we hebben ook sinds 2 weken een nieuwe kapitein en die is wat minder gezellig dan de vorige en wilde dus niet spelen).
En toen in de avond heerlijk uiteten gegaan in ons steakhouse hier aan boord wat mijn favoriete restaurant is!

Gisteren in GSC weer wezen zwemmen, zonnen en paddleboarden en vandaag in Nassau was het behoorlijk slecht weer. Dus we gingen naar een indoor winkelcentrum ergens in het midden van het eiland, waar we nog nooit geweest waren, maar dat was niet zo een succes. Veel verder dan de starbucks kwamen we niet bepaald, want het stelde allemaal niet zo veel voor. Hele slechte kwaliteit kleren van de jaren 60 met veelste dure prijskaartjes. En de biosscoop maakte aan de voorkant promotie voor oa de film ‘the Holiday’ die toch echt zeker meer dan 4 jaar geleden is uitgekomen. Uhm Beetje up to date blijven Bahama mama’s en papa’s! Maargoed dat weten we nu tenminste ook weer en kunnen we weer aan ons lijstje voegen. (plaatsen waar we absoluut niet meer naar toe willen!)

Nou dit was het wel weer!
Dikke kus van het regenachtige Nassau!

Ps. Ik heb deze week mijn 2de ‘Stylecard’ gekregen gedurende dit contract. Dat zijn kaarten die passagiers kunnen invullen, als zij vinden dat 1 speciaal persoon hun vakantie meer dan bijzonder heeft gemaakt. Dan kunnen zij jou bekronen tot hun ‘Vacationhero’. YEEY!! :D

ps2. Het was vorige week the 4th of July! Dus we hadden de hele week extra feest aanboord, want het is een van de Amerikaanse feestdagen!. Zoals wij 5 mei hebben ..

  • 12 Juli 2012 - 08:58

    Marjolein De Jong:

    Lieve Solange,
    Wat ontzettend leuk om te lezen en wat een heerlijke foto's. Het plezier spat er vanaf.
    Ik krijg gewoon zin in een cruise. Terwijl ik helemaal geen geduld heb om lang op zo'n boot te zitten (let op boot!) Hoek van Holland/Harwich vond ik altijd al te lang duren. Maar dit.
    Logisch dat jij wordt verkozen tot "vacation-hero" Daar zou ik je ook voor uitkiezen.
    Je hebt gelukkig nog heerlijke maanden voor je liggen. En vanaf volgende week krijg je visite , wat wil je nog meer. Oh wat zullen ze trots op je zijn en wat zullen ze lopen te glunderen.
    Hun eigen juweeltje op de Juweel!
    Veel plezier en veel liefs.

  • 12 Juli 2012 - 10:40

    Babs:

    Hi Solange,
    Leuk om weer jouw verslag te lezen. Heerlijk,hoe jij alles gaat bekijken en ervaren,zoals de glijbanen!!. Wat een goed idee om jouw verjaardag in Orlando Disney park te vieren. Bij deze vast HAPPY BIRTHDAY. Dat park heb ik bezocht in December 1972!!!! Toen was het nog niet zo groot. Het heeft toen al een grote indruk op mij gemaakt. Het is erg leuk. Nog even..... en dan zie jij mama en Jan.Wat zal dat geweldig zijn. Geniet lieverd en dat doe jij met VOLLE TEUGEN!!!! Kus Babs

  • 12 Juli 2012 - 13:37

    Oma En Opa:

    Hoi lieve Solange,
    Oma en ik glimmen van trots. Jij de Jewel van de Gem, nou het kan niet mooier. Prachtig dat al die mensen jou zo waarderen. Wat je hier allemaal opsteekt is ongelooflijk dat hebben veel van je leeftijdgenoten evenals veel ouderen nooit meegemaakt. Een enorme levenservaring is wat je er rijker van bent geworden en dat naast al die lichamelijke arbeid, optredens, embvarkeringen, sloepen rollen en last but not least nu en dan ook nog kinderjuffrouw/ biblothecaresse. Je wordt iderdaad een kracvhtige persoonlijkheid wat herkenbaar is aan alle bijval. Een heel, plezierige verjaardag en noge veel plzier in werk en vrije tijd.
    Liefs oma en opa en een heel dikke knuffel van ons beiden.
    NB. Straks - over enige weken - komen mama en Jan bij jou de zaak verkennen en dan zal blijken hoe enthousiast je dit werk verricht en dat in de fijne reisverslagen niets dan lof hierover. Fijne meid, nog een mooie tijd aan boord, maar wees niet te roekeloos.

  • 14 Juli 2012 - 16:11

    Mama:

    Lieve Solange,
    Alvast gefeliciteerd met je 22ste verjaardag. Fijn dat je nu in New York je verjaardag samen met Deva, Iwan en Bianca viert. Lief dat ze allemaal lekkere dingen voor je maken. Word je toch nog in de watten gelegd en maandag naar Disney. Helemaal top. Geniet er van. Gisteravond zat ik op de bank en dacht aan vroeger, toen je nog op vrijdag eerst bij Carola danste, dan doorging naar turnen bij Sietske en Mirka en na afloop haalden we altijd een kroketje bij de snackbar op 't Zuideinde waar jij iedere week een gratis lolly kreeg.... haha. Als we dan thuis kwamen storten we neer op de bank en zaten we met z'n drieen knus tegen elkaar aan naar Baantjer te kijken.... haha...
    Nu is ons contact d.m.v. whatsapp, skype (vrijwel altijd slechte verbinding) of telefoon.... YES, ik heb je stem net gehoord. Heerlijk, net of je weer bij me op de bank zit.... haha. Laat je lekker verwennen en geef iedereen een big hug van me. Een dikke felicitatiekus van mij.Ik ga nu echt aftellen hoor.
    PS Weet je dat ik gisteren ook een soort van style card heb gekregen van een collega die ons gaat verlaten. Hartstikke leuk was dat.

  • 16 Juli 2012 - 12:34

    Carola:

    Lieve Solange,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Je gaat allemaal leuke dingen doen op je verjaardag, zo las ik, veel plezier in Disney World. Hopelijk heb je mooi weer, want het is hier prut met peren.
    Ik geniet iedere week van je verslagen hoor !
    xxx Carola.

  • 16 Juli 2012 - 14:39

    JandeBoeddhaman:

    Hey Solange Pange,

    Het is vandaag voor mij, voor ons, voor mamma (dubbel), voor jou een heel goede dag...in ieder geval gefeliciteerd dus met jouw verjaardag!

    ik had je al geschreven...en wilde je toen laten weten dat ik zo blij ben dat jouw ' gaven' en niet alleen de danstechnische...maar vooral die de betrekking hebben op de ' human-factor' zich zo goed ontwikkelen. Je bent altijd al een ' mensen-mens' geweest, en als ik al die foto's van jullie zo bekijk en zie met wat een plezier jullie /jij daar op staan...stralen ze gewoon van de goede energie.

    En het valt mij op dat je er heel vaak op staat/ of getagged wordt, kortom je maakt met jouw energie en gullie lach kennelijk heel vaak de kern uit van die totale energie...Dat zegt wat...houen zo!
    Liefs van JandeBuddhaman... Oja, het gaat om hut no 9166...

  • 23 Juli 2012 - 19:27

    Brielle:

    Hey ....

    Dit is Brielle .... Ik mis je heel erg! Ik vertelde mijn mama en papa als we weer op de gem. Bent u nog op de steen? Zo ja, hoe lang u op de steen? Ik keek naar je blog en ik zag dat je mijn vakantie Hero-kaart op je blog.I was super enthousiast om te zien dat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 988
Totaal aantal bezoekers 104151

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: