Week 36 en 37 - Reisverslag uit Dominica, Dominicaanse Republiek van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 36 en 37 - Reisverslag uit Dominica, Dominicaanse Republiek van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 36 en 37

Blijf op de hoogte en volg Solange

10 December 2012 | Dominicaanse Republiek, Dominica

Hi lieve allemaal!

Mijn ALLERLAATSE verslag!!! Ik heb namelijk nog maar 2 dagen te gaan hier aan boord de Norwegian Gem, voordat ik heerlijk voor bijna 4 weken vakantie ga vieren met mijn familie en vrienden op Curacao. En ik denk niet dat ik daar nog verslagen zal gaan schrijven. Maar natuurlijk ben ik nog steeds facebook verslaafd, dus zal daar nog dagelijks updates geven van alle dingen die mij bezig houden de komende weken!

Goed… Nog maar 2 dagen te gaan super gek! Ik ben er wel klaar voor hoor, en ben langzaamaan al een beetje begonnen met inpakken en ordenen, maar het is toch wel heel raar om ‘je leventje’ op te pakken, in koffers te stoppen, en weer door te gaan naar het volgende hoofdstuk.
Ik kijk terug op super leuke tijden en momenten die ik heb meegemaakt de afgelopen 8.5 maanden!
Maar het is tijd, om weer door te gaan naar het volgende. Zat ben ik het nog niet, maar klaar ben ik er wel voor. Ik ben hoe anders de afgelopen weken ook waren, nog steeds heel erg blij dat ik een maandje langer ben gebleven!
Plus deze week, mijn laatste cruise, kwam mijn maatje Brandon van de vorige cast langs om vakantie te vieren hier. En dat is zo ontzettend gezellig! Ik had niet voor een betere laatste week kunnen wensen nu hij hier aan mijn zij is!

Wat heb ik oa nog gedaan de afgelopen dagen.
In Sint Maarten vorige week hadden we gewoon een heerlijke beachdag met een grote groep. Super gezellige strandtent ‘Honky tonk’ met heerlijk eten, goedkope drankjes, wifi , lekkere muziek en zon, zee en strand voor de deur! Plus het is superdicht bij de haven, dus je kunt er makkelijk naar toe lopen, of heen varen met de ferry dus eigenlijk perfect!
En deze week in Sint Maarten, hadden we met ongeveer 30 man een catamaran gehuurd, waarmee we langs de gehele Nederlandse kant van Sint maarten gingen varen. Zo heb ik oa ook Oprah haar huis, of beter gezegd gigantische villa, mogen bewonderen!
We waren gaan snorkelen, beachvollybal gaan spelen op het strand, lekkere hapjes, drankjes en muziek erbij en het maakte de dag compleet! Het chille was, dat we die tour deden van 8u in de ochtend tot 13:00, dus we hadden daarna ook nog een paar uurtjes om nog even bij Honky tonk langs te gaan en daar onze laatste momenten van Sint Maarten (dit jaar:P) af te sluiten.

Vorige week in de Dominicaanse Republiek, Samana, was ik met een paar op een Horsebackriding excursie gegaan! En het was echt een geslaagde dag! We waren voor bijna 2 uur op het paard rond het eiland gegaan. En mijne was een beetje brutaal dus die ging soms wat sneller, dan toegestaan was. Maar ik vertrouwde mijn paardje volledig dus ik vond het alleen maar leuk! (voor bijna 30 min was ik degene helemaal voorop in de lijn. En de persoon die verantwoordelijk was voor mijn paard, was minimaal 6 meter achter mij, dus het voelde soms echt alsof ik helemaal alleen met mijn paard in de natuur aan het rondwandelen was. In Love with Life!
Het grappige is, ik ben nooit echt een ‘paardenmeisje’ geweest. Ik had zelfs een Ajax rekening toen ik jonger was ipv een ponny rekening :P whaha weet je nog mama! Maar zo voor een dagje vond ik het toch wel heel erg leuk!
Vervolgens hadden we ergens een stop, waar we rond mochten wandelen en we eindigden de tocht door te zwemmen in een meer voor een waterval! Ongelofelijk mooi! Deze dag was een van de top tien dagen in de afgelopen maanden! Was echt volledig genieten.

Deze week in Puerto Rico, was er een festival gaande, dus alle straten waren vol met bandjes, dansende mensen, eten en drank werd geschonken midden op straat. En dat alles maakte mijn laatste avond in Puerto Rico een compleet succes! Verder was ik met 2 van de zangers, Beth en Daphne uiteten gegaan in een heerlijk restaurant met typisch Puerto Ricaans eten. Het was overheerlijk!

De overige havendagen, heb ik genoten van mijn laatste momenten op de eilanden, al was dat soms gewoon nog even lekker rondwandelen langs die gezellige straten, leuke winkels, heerlijke lunchtentjes, mooie stranden en dergelijke.

En mijn laatste NY was ik de gehele dag met Lauren, het was echt heerlijk weer in NY, 18 graden, wat voor begin december best raar was. Maar het was een super gezellige dag! We hadden enorm veel gelopen en uiteindelijk geluncht in Hardrock cafe op Time square. Waar ik ook nog even kort had afgesproken met een zangeres van de Dawn vorig jaar! Ik had niets met haar, en nog steeds niet. Maar zij wilde graag even langs komen aangezien ze in de buurt was om gedag te zeggen, dus waarom niet.
Helaas was dit wel mijn laatste dag met Lauren . Afscheid nemen van elkaar was niet leuk, maar we zijn beide positieve mensen dus het was oke. Every goodbye makes place for a new Hi, right!

Het enige nadeel deze week, is dat wij momenteel aan boord CODE RED hebben. In de afgelopen 2 jaren is dat voor het eerst dat ik dat meemaak. CODE YELLOW heb ik wel eens gehad, maar is lang zo erg niet als Code Red. Goed wat houdt het in.
Aangezien we hier allemaal op elkaars lip leven, wordt je super snel besmet met iedereens bacteriën en dergelijke als je niet oppast. GI is een van de virussen die regelmatig voor komen op Cruiseschepen en zich verspreiden als water! Het houdt in dat je letterlijk zwaar alles eronder poept en ook nog een tegelijker tijd alles onderkotst elke 2 min. Je verliest 5 kilo binnen 1 dag en het is echt geen pretje.! Als je het hebt wordt je in een geïsoleerde ruimte gezet tot je weer helemaal beter bent. Momenteel heeft minimaal 11 procent van de mensen aan boord GI, want dat is wanneer we naar code red gaan. Wat dus inhoudt dat zeker 300 mensen aan boord nu GI hebben. De maatregelen die worden getroffen zijn hoognodig maar vreselijk irritant! Wij zijn niet meer toegestaan in passagiers gebied, de crewbar is al 4 dagen gesloten, mogen alleen maar eten in de crewmess, maar je mag niets aanraken. Mensen doen alles voor je en letterlijk iedereen moet 3 x per dag zijn werkplaats uitbleken. Wat voor ons dus het theater is en alles backstage en dat is geen pretje! Nou goed nog een aantal andere dingen zijn gaande, wat mijn laatste week niet ideaal maakt. Maar gelukkig is Brandon hier, waardoor ik af en toe nog wel toegestaan ben met hem uiteten te gaan en ik chill regelmatig in zijn kamer. En aangezien hij passagier is (en die er niet van mogen weten) gelden voor hen nog gewoon alle dingen, dus roomservice bestellen gebeurd nog lekker! Hihi Dus het is een kleine uitdaging om mijn laatste 2 dagen hier te overleven zonder dat ik besmet wordt. Al zou GI wel fijn zijn om zonder er te veel moeite voor te doen, wat kilo’s kwijt te raken :P Pfff nee hoor liever niet ziek worden zo voor mijn vakantie!

Verder heb ik deze week mijn eind-evaluatie gesprek gehad en ze waren erg tevreden! Een aantal dingen zijn zwart op wit neergezet, dus die zal ik hieronder erbij voegen. Maar zoals mijn manager vorig jaar hele verhalen schreef, was het dit jaar erg kort maar krachtig.

Plus ik heb deze week EEN NIEUW CONTRACT ONTVANGEN!!! Zo ontzettend blij! Is altijd fijn zekerheid te hebben in wat gaat komen! Ik werk weer samen met Matt, Bodie en Kortnee. Matt en Bodie zijn echt wel mijn maatjes, Kort heb ik niet zoveel mee, maar altijd fijn bekende gezichten te hebben! Plus Lauren en ik hebben tegelijker tijd repetities in Tampa voor 2 weken, want zij gaat naar de Norwegian Spirit (wat stiekem mijn 1ste keus was, aangezien het Europa doet in de zomer, maar ik mag niet klagen!!) dus ik zie haar in Florida! Ik ga naar de Norwegian Sun en ik vertrek zondag 24 feb. naar Tampa. Ik heb daar weer een kleine maand repetities en dan ga ik 20 maart aan boord tot 20 oktober! Dit zijn mijn bestemmingen!
20 maart en 10 April Miami, Colombia, Aruba, Curacao, Sint Maarten, Sint Thomas (11daagsecruise)
31 maart Miami, St Thomas, Dominica, Barbados, St Lucia, Sint Maarten (10daagse cruise)
21 april Miami, Colombia, Panama Kanaal, Puerto Chiapas, Puerto Vallarta, Los Angelas (15 daagse cruise)
6 mei Los Angelas, San Fransisco, Victoria, Vancouver (7daagsecruise)
13 mei t/m 9 september Canada / Alaska (4 verschillende 7daagse cruisen)
16 september Vancouver, Victoria, San Fransisco, Los Angeles (7daagsecruise)
23 September Los Angelas, Puerto Vallarta, Puerto Chiapas, Panama Kanaal, Colombia, Jamaica, Miami (16daagse cruise)
9 oktober Miami, Colombia, Aruba, Curacao, Sint Maarten, Sint Thomas (11daagsecruise)

Ik heb er norm veel zin in! En zoals je ziet ga ik dus ook nog 3x naar Curacao!! YEEY!
Ik, als mevrouw zonneschijn ben nu niet al te enthousiast over 3.5 maand Alaska en Canada. Maargoed ik blijf positief. Het is ook daar dan de zomerperiode, dus zal niet te koud zijn. ik heb gehoord dat het super mooi is. En wat zijn uiteindelijk nou 3 maanden van je hele leven! Hihi..
Het betekent dus wel dat wanneer ik 10 januari terug kom, ik maar 6 weekjes in NL ben. Dus beter benutten wij die allemaal optimaal!
Verder heb ik met mijzelf de belofte gemaakt om Zomer 2014 thuis te zijn! Wat er ook gebeurd!
Want ik mis jullie allemaal stiekem wel enorm, ondanks dat ik zo geniet van mijn werk en alle mooie plekken die ik bezoek! Maar ik kijk toch ook stiekem uit naar een zomer met mijn vriendjes en vriendinnetjes en familie in Amsterdam! En zolang ik weet dat die er weer aan komt, komt het helemaal goed!

Nou lieve iedereen. Super bedankt voor het blijven volgen en lezen van mijn verslagen! Ik wens iedereen alvast fijne kerstdagen en een heerlijk, gelukkig, geweldig nieuwjaar gewenst!
Ik geloof namelijk niet, dat de wereld ten onder gaat op 21 december! :P Dus beter genieten jullie maar lekker van alles en iedereen om je heen! ‘You are in charge of your own Hapiness’.
Nog maar een maandje en dan ben ik er ook weer en ik kan niet wachten tot ik al jullie mooie gezichten weer zie en weer lekker kan knuffelen, dansen, chillen en feesten samen! <3

Tot super super snel!!! Mwuah!X

‘We are often caught up in our destination that we forget to appreciate the journey. Appreciation is a wonderful feeling, don’t overlook it’


  • 10 December 2012 - 20:35

    Oma En Opa:

    Hai Solange,

    Jij blijft zoeken naar het ultieme gevoel van welbevinden en wij denken dat je het reeds hebt bereikt. Want velen zullen zich niet kunnen indenken wat jij allemaal beleeft.
    Je geeft door je attitude aan hoe mensen met elkaar behoren om te gaan en jij geeft ontegenzeggelijk het goede voorbeeld.

    Dat bewijst wat er in de comments staat: een optimale uitstraling en een positieve instelling. Dat is jouw kracht en psychologisch inzicht in de medemens, dat je extra tot een sterke persoonlijkheid maakt

    En daar zijn wij trots op!!

    Liefs en een dikke knuffel van oma en opa

  • 11 December 2012 - 13:53

    Babs:


    Dag lieve Solange,
    Wat heb ik weer genoten van jouw boeiende leven! Proficiat met jouw nieuwe contract! Ik vind het van de company erg verstandig,om jou weer aan te nemen. Harde werker (als het moet natuurlijk) hahahahah Een prachtig mens ben jij Solange en ik geniet mee, met jouw verslagen. Nu vanuit Budapest. Ben nier 3 weken. Modderpakkingen,massage, heerlijke baden,oefeningen in warm zwavelwater.Heerlijk eten en geen boodschappen en niet hoeven te denken,wat zal ik eten! Ook ik geniet van het
    leven en voel mijzelf. blessed,dat ik dit mee kan maken.
    Wens jou een goede reis naar Curaçao. Heerlijk zon,familie en vrienden zien. Een duik in de baai Dag lieverd.Dikke pakkerds van Babs






  • 11 Januari 2013 - 11:09

    Mama:

    Lieve Solange,
    Wat een spirit voel ik in je verslagen doorgalmen. Heerlijk!!!
    Geniet van het leven en je vakantie op Curacao.
    Succes met je nieuwe contract.
    Jammer dat ik je weer een hele lange tijd ga missen, maar misschien komt nog ergens een oplossing voor een kort innig contact.
    Heel veel liefs, ik hou van je, MAMA

    PS Ondertussen heb je al een supervakantie op Curacao gehad en heb ik je gisteren innig omhelsd. Dat voelde weer als vanouds. Ik ben trots op je. Kus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 926
Totaal aantal bezoekers 104186

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: