Week 8 en 9 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 8 en 9 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 8 en 9

Blijf op de hoogte en volg Solange

23 April 2013 | Panama, Panama-stad

Hi lieve mensen!

Ooh wat heb ik toch een belachelijk overheerlijke dagen achter de rug! Ik ben nog aan het afkicken, bekijk elke dag wel miljoenen foto’s om toch echt te geloven dat het allemaal echt gebeurd is en niet gewoon een droom was.
Ik had dus drie vriendinnen uit Amsterdam die zo lief, leuk en gestoord zijn om mij op te komen zoeken op mijn bootje en wat hebben we het super gehad!
Het was echt de beste cruise voor hen om te kiezen om langs te komen dit contract, aangezien we net onze openingsweek achter de rug hadden, dus we hadden eindelijk geen repetities meer. Verder was het een 10daagse cruise naar topbestemmingen en ik werk al veel meer dan ook veel minder dan mijn vorige contracten. Plus ik had onderling met mijn collega’s geregeld dat zij mijn extra duties deden waardoor ik ook zowat op vakantie was, heerlijk!

Heb zo enorm veel gelachen en genoten. Het was zo leuk om weer lekker als vanouds Nederlands te praten elke dag, heerlijk gebruik te maken van alle passagiersmogelijkheden zonder mij er schuldig over te voelen, mijn leven en mensen hier te delen met mensen van thuis, gewoon de oude vertrouwde warmte om mij heen te voelen en heerlijk elke dag naar bed te gaan en wakker te worden met zijn allen! Het voelt als een droom, echt waar en stiekem zou ik willen dat ik nog aan het dromen was.. hihi want afscheid nemen was zoals gewoonlijk toch weer erg moeilijk. Ik zal het nooit leren en het zal nooit makkelijker worden, helemaal niet voor deze emotionele kreeft!

Maargoed wat hebben we zoal gedaan..
In Miami waren we naar bayside gegaan, hun eerste echte dag, aangezien hun hotel daar was en lekker bijgekletst en samen geluncht. Toen hadden we 2 dagen op zee, waarin ik 1 kleine en 1 grote show had. En in 1 van de shows was iets fout gegaan met de techniek. Want 1 show begint alleen met mij en een zanger Matt op het podium en dan later in het nummer (dat wel 7 min duurt) gaan de gordijnen open en komt de rest van de cast. Maar de gordijnen gingen dus niet open, wat betekende dat ik en Matt zeker voor wel 2 hele minuten met zijn 2en stonden te freestylen en probeerden niet in de lach te schieten, tot uiteindelijk alles het weer deed en iedereen erbij kwam.(het waren maar 2 min, maar in een dans en vooral in mijn hoofd voelde het als 2 uren!) Natuurlijk heeft de techniek dit echt wel te horen gekregen en stiekem had ik ook wel een beetje stress op het moment zelf, toen ik daar stond en er achter kwam dat ik toch echt de enige was . Maar achteraf hebben we mijn zijn allen zo enorm gelachen, jammer dat er geen video van is.

Goed onze eerste havendag waren we in Colombia en het was ook mijn eerste keer (eig 2de keer) dat ik daar was en echt van de boot kon. Ik had gehoord en gelezen over een excursie ergens in het binnenland waarbij een modderbad is op een top van een vulkaan. Wat mij erg leuk leek om te doen met die meiden! Nou goed heb me rotgelachen, want toen we daar aankwamen was het dus echt een heel klein hutje mutje modderbad met allemaal ‘vieze’mannetjes erin die je dan gaan masseren. Nou wij dachten allemaal we gaan er in en dan gaan we er gelijk uit, die gasten hoeven ons echt niet aan te raken.. Maar dat was een leuke gedachte, want zodra je dat bad in ging zat je compleet vast en stond je echt machteloos.. je kon niets meer! Niet staan, niet verplaatsen, niets.. Het enige wat ik kon is keihard lachen tot mijn buikspieren het niet meer aankonden. Vervolgens als je zover was geduwd en verplaatst door alles en iedereen dat je weer bij de trap was en je jezelf en die 500 kilo modder die aan je bleef hangen uit dat bad kon optrekken moest je naar een meertje lopen vlak bij die vulkaan. Waar dan allemaal vrouwen stonden die je gingen helpen met afspoelen en voor je het wist trokken ze zo je bikini top en broekje uit.. Nou je snapt dit moment was allemaal hilarisch.. Eens maar nooit meer! Maar oh zo blij dat ik het gedaan heb en dit mocht delen met mijn meisjes.. Dit zijn dingen en ervaringen die ik nooit zal vergeten!
Na het modderbad hadden we ons laten afzetten in de stad Cartagena wat een van de mooiste steden is waar ik ooit ben geweest. Het was daar zo ontzettend mooi! De huizen, gebouwen, straten, mensen op straat alles was super super mooi! Niet mooi in de zin van ik wil hier wonen, maar meer mooi in de zin van hier moet je echt een keer naar toe gaan. (net zoals Venetië in Italie bijvoorbeeld.. al ben ik daar nog niet geweest).

Vervolgens in Aruba hadden we een heerlijke relaxe zon, zee, strand en cocktails dag samen met een groot gedeelte van mijn cast. Ook nu ik dit typ geloof ik niet dat ik echt met hun daar rond liep.
Heerlijk!

Maar die dag daarna voelde ik mij pas echt een geluksvogel want ik was weer heerlijk op Curacao met aan de ene zijde mijn dinnetjes en aan de andere zijde mijn familie! Beter kan niet.. oke jawel want zou graag iedereen van thuis er ook nog naast willen hebben. Maar gezien de situatie was dit wel echt top! De ochtend doorgebracht in Willemstad. Vervolgens kwam me zus ons ophalen zijn we heerlijk lokaal eten gaan halen en naar het huis van me tante gegaan, waar ook mijn vader en broertje en zusje naar toe kwamen. En na het eten zijn we doorgegaan naar het strand waar mijn broertje en zusje ook kwamen! Fijner kan bijna niet! Ik blijf het zeggen maar mijn liefde voor dit eiland groeit en groeit en groeit! Dus het was top om ook aan Danielle, Haydi en Arantxa te laten zien hoe trots ik ben op dit mooie eilandje! Plus helemaal voor Haydi.. wij zijn al zo lang vriendinnen dus het was super leuk om haar eindelijk voor te stellen aan mijn familie aan deze kant van de oceaan.

Dan hebben we nog Sint maarten wat ook weer een topdag was. Twee vrienden van Daan uit Amsterdam waren ook op het eiland dus daar hadden we mee afgesproken. We hadden quads gehuurd en zijn letterlijk (net als vorig jaar maar toen had ik een jeep) het hele eiland rondgecrosst! Van strand naar strandtent door de Mcdonalds drive in (try everything before you die? Haha) door de stad door naar elk hoekje en gaatje van het eiland tot alles gezien was.
(Kon ik nog maar even terug in de tijd, ik doe het zo weer, snik!)

En onze laatste dag samen was in St. Thomas waar ik ze natuurlijk naar mijn favoriete cafe en boutique moest brengen waar ik zoveel tijd heb doorgebracht het afgelopen jaar.. ‘Barefoot Buddha’ En ook daarna lekker weer chillen op een van de mooiste stranden in de wereld (hij staat als het goed is in de top 20 mooiste stranden van de wereld).

Alles bij elkaar waren het echt 11 top dagen! Zoveel geluk en energie gevoeld elke dag, waardoor ik gisteren toch echt wel even down was, stiekem een beetje heimwee kreeg naar alles en iedereen van thuis en toch ook best wel moe was. Maargoed deze heerlijke cruise kan niemand meer afpakken en ben enorm dankbaar dat die meiden hebben besloten tijd en geld te steken in deze vakantie en mij zijn komen opzoeken.

Momenteel zit ik op een 16-daagse cruise, mijn langste ooit! We hebben wel 3 miljoen zeedagen voor mijn gevoel maar we gaan wel naar topplekken die bijna allemaal nieuw voor mij zijn. Overmorgen ben ik weer in Colombia dan daarna gaan we door het Panamakanaal door naar Costa Rica, drie verschillende plekken in Mexico en dan Los Angelos! Whoop whoop! Super veel zin. En jep ook deze cruise hebben we maar 2 shows.. (ongelofelijk!). Wel redelijk veel extra dingen en ik moet wat overwerken van vorige cruise plus vandaag is mijn eerste Zumbales begonnen! Iedereen is stokoud dus het enige waar ik me mee bezig houd is dat niemand zijn botten breekt! Maar na afloop waren veel mensen erg enthousiast en we hebben nog iets van 5 lessen te gaan deze cruise dus ben erg benieuwd of het een hit blijft! Ik vermaak me dus wel!

Verder ben ik een beetje slecht geweest met persoonlijk contact met iedereen thuis vanwege de installcruise, toen openingscruise en vervolgens vriendinnencruise! Haha maar ik zal binnenkort weer even iets meer tijd steken en maken voor iedereen thuis! Ik ben jullie echt niet vergeten hoor en wil stiekem toch op de hoogte blijven van alles dus zal iedereen snel contacten!

Een overdosis veel liefdevolle kusjes stuur ik jullie kant op! XX MWUAH!

  • 23 April 2013 - 11:24

    Carola:

    Lieve Solange,

    Wat een overheerlijke berichten verstuur je toch ! Ik zit hier achter de pc ontzettend mee te genieten van al je verhalen en belevenissen, prachtig ! En dan die foto's erbij....om van te watertanden ! En wat een hilarisch verhaal dat je daar in je eentje op dat podium stond te dansen in afwachting van de rest ....die maar niet kwamen, ik zie het voor me. Was echt een opname geweest voor funny video's.
    Deze cruise lijkt nog wel meer een cadeautje dan die vorige, ook omdat je minder shows hebt te doen en dus meer kan genieten van andere dingen, heerlijk toch ?
    Blijf lekker feesten en genieten, het is je gegund ! Ideale combinatie : je grootste passie uitvoeren, dansen en dan ook nog eens op de mooiste plekjes van de wereld komen.
    Met mij gaat alles goed, nog bedankt voor je opbeurende mailtje, heel erg lief.
    Liefs van Carola.

  • 23 April 2013 - 21:17

    Mama:

    Lieve Solange,
    Wat maak jij toch weer ontzettend veel leuke dingen mee. En wat een kanjers van vriendinnen.
    Ik verheug me er al op, dat wanneer ik oud en versleten ben, met vriendinnen zo'n soort cruise ga maken o.l.v. jou en jij deze oude taarten al die fraaie plekken en mooie mannen laat zien... :P
    Dat wordt dan pas echt genieten.... haha.
    Ik heb er nu al zin in.
    Dikke kus, mama
    PS Weet je dat Lara haar moeder heeft meegenomen naar het concert van Beyonce! Hint...hint...hint... ;)

  • 24 April 2013 - 17:47

    Eva:

    Wat maak je toch enorm veel leuke dingen mee! Heel leuk om allemaal te lezen, de foto's zijn ook super! Geniet meid, heerlijk! Xx

  • 24 April 2013 - 19:18

    Omam En Opa:

    Lieve Solange,

    Wat maak jij toch een leuke dingen mee, het is voor ons nauwelijks bij te houden. Al,die aardige mensen, leuke vriendinnen die je ook nog komen bezoeken vanuit Nederland. Geweldig, je bent wel een toffe griet die dit allemaal mag beleven. Mooie plekken in de wereld bezoeken en ook daar naast nog ervaringen opdoen die beklijven in de geest.

    Als je daarbij ook nog je familie dichtbij hebt en heerlijk uit eten gaat, zijn wij wel een beetje jaloers. Maar oma en ik prijzen ons gelukkig van dit alles nog deelgenoot te zijn. Geniet nog maar lekker en vergeet niet de volgende keer ons opnieuw op de hoogte te stellen van alle wederwaardigheden.

    Een dikke knuffel van ons beiden.

    Oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 1167
Totaal aantal bezoekers 104153

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: