Week 10, 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Cabo San Lucas, Mexico van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 10, 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Cabo San Lucas, Mexico van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 10, 11, 12 en 13

Blijf op de hoogte en volg Solange

19 Mei 2013 | Mexico, Cabo San Lucas

Hi lieve iedereen,

Zijn jullie mij al vergeten? Ondanks dat het zo lang geleden is dat ik iets van mij heb laten horen, ben ik jullie niet vergeten hoor. Afgelopen 4 weken waren zo enorm indrukwekkend en anders dan ik tot nu toe ooit heb meegemaakt. Dat ik elke keer niet zou weten waar ik moest beginnen met schrijven, plus wetende in mijn achterhoofd dat ik nog zoveel meer dingen zou zien en meemaken dat ik daarom nog maar even ging wachten met een verslag schrijven. Toch moet ik bekennen nu we 4 weken verder zijn dat ik de helft alweer vergeten ben en ik uiteindelijk toch alleen maar de grote dingen zal vermelden. Maar ik heb nu eindelijk wel iets meer rust en ritme gevonden, waardoor ik de tijd heb gevonden om jullie weer even een update te geven van mijn leventje hier aan de andere kant van de wereld. (jep momenteel loop ik 10 uren achter op Amsterdam en ik moet bekennen dat dat best kut is, aangezien het het heel moeilijk maakt om ‘live’contact te hebben. Want 9 van de 10 keer gaan jullie naar bed, wanneer ik op sta en andersom. Maargoed… )

Afgelopen 4 weken heb ik een 16-daagse cruise gedaan, vervolgens een 6 daagse cruise en ben momenteel op mijn laatste dag van deze 7 daagse cruise die nu bezig is.
Vertrokken vanuit Miami ben ik naar Colombia , Costa Rica, Panama Kanaal, 4 verschillende plekken in Mexico waaronder Puerto Vallarta en Cabo, LA, San Francisco , 5 verschillende plekken in Canada waaronder Astoria, Victoria en Vancouver, om vervolgens door te gaan naar 4 verschillende plekken in Alaska, waar ik momenteel nog rondvaar.
Ik ben letterlijk van de meest mooie stranden, heerlijke zon en rondlopen in bikini overgestapt op jassen en sjaals, bergen en sneeuw. Van koude cocktails zijn we overgestapt naar warme thee, van nacho’s met guacemole over op warme soep en stevige warme maaltijden, van zonnebrand over op dekens, van zonnebril naar oorwarmers, van zwemmen in de oceaan naar hiken in de bergen en van snorkelen en tropische vissen bekijken zijn we overgegaan op het bekijken van zeeleeuwen, walvissen en orka’s in het wild en niet te vergeten met de kans dat er af en toe een verdwaalde beer voor je neus zou kunnen wandelen.
Ik denk dat dit wel genoeg zegt over de verandering die ik ben ondergaan. En dan te bedenken dat bijna iedereen aan het aftellen is naar de zomer, heb ik het gevoel dat mijn winter momenteel is begonnen. Mijn natuurlijke klok in momenteel helemaal van slag, al klopt die al meer dan 2 jaren niet echt meer. Door al die verschillende cruisen, verschillende roosters en soms niet precies te weten waar in de wereld ik ben, welke dag het is of laat staan hoe laat het is met al die tijdsverschillen is het stiekem wel dat er nu weer meer regelmaat ontstaat. Want vanaf nu tot het einde van mijn contract zal ik in Alaska blijven en niet meer terugkeren naar het Caribisch gebied, wat in eerste instantie wel de bedoeling was.

Goed wat heb ik zo onder andere uitgevoerd de afgelopen tijd.
De 16-daagse cruise was geweldig! Ten eerste kwam ik op allemaal plekken waar ik nog nooit was geweest dus ik keek mijn ogen uit! En ten tweede hadden wij deze cruise nog steeds maar 3 showavonden. Uiteindelijk hadden we 1 extra show in elkaar gezet waardoor we toch iets meer moesten werken om voor meer entertainment te zorgen. Maar ondanks dat was deze cruise wel echt relax! Ook hadden we die hele periode super veel nieuwe mensen voor de entertainment aan boord. Hierdoor hadden we elke dag nieuwe shows, waarvan sommige echt geweldig waren met oa artiesten die hebben gewerkt voor Cirque du Soleil. En hoe meer nieuwe mensen hoe meer gezelligheid!

In Costa Rica was ik wezen Ziplinen net als dat ik vorig jaar deed in Puerto Rico en was weer erg geslaagd! En blijkbaar was die Zip line de aller eerste in de hele wereld, wat het stiekem wel heel speciaal maakt. (al vond ik het in Puerto Rico mooier!) En daarbij was naast de ziplijnplek een groot meer/plas met op dat moment wel 28 krokodillen in het wild. Op een gegeven moment gooide iemand een stuk kip in het water, en als je ziet hoe agressief ze daarop afgingen en zelfs met elkaar gingen vechten besef je echt wel dat je never te dichtbij bij die beesten in de buurt moet komen, vooral niet wanneer zij honger hebben.

Verder in Costa Rico op een markt rondgelopen, het dorp zelf een beetje verkend. Het is een vulkanisch eiland dus de stranden daar zijn niet wit met blauwe zee maar eerder zoals Tenerife in de Canarische eilanden zijn ze van dat donkere bijna zwarte zand.

Vervolgens door het Panama Kanaal varen was super speciaal, maar ook erg saai! (mag ik dat hardop zeggen). Het was erg speciaal als je bedenkt dat mensen dat allemaal helemaal hebben gemaakt. Het duurde wel 8 uren voordat we door alle sluizen heen waren gevaren. En blijkbaar kost het 448.000 dollar voor enkel 1 cruiseschip om daar door heen te gaan.
Wat verder een rare gedachte was, is te bedenken dat het Kanaal zelf onder de Verenigde Staten valt, dan heb je aan de ene kant het land Panama en aan de andere kant het land Mexico. Dus eigenlijk stond je op dat moment op een kruising van wel 3 verschillende landen.

Mexico, was Geweldig! Ik wilde daar echt niet weg en ga daar zeker weer terug naar toe op vakantie! We waren naar Puerto Chiapas, waarbij ik niet verder ben gegaan dan de haven. Want in de haven had je een heel groot restaurant, bar en een zwembad precies voor de boot. Wat dus ideaal was voor de crew en wij zo ongeveer met de gehele crew de hele dag hebben doorgebracht. Alsof we in de tuin van het schip zaten.
Vervolgens gingen we naar Huatulco waar met een taxi-boot naar een strand werden gebracht wat een beetje afgelegen lag. Heerlijke relaxe dag gehad en ik was samen met een paar onder begeleiding van een man die daar woont, gaan snorkelen en ik heb nog nooit zulke mooie dingen gezien tijdens het snorkelen. Het koraal was zo mooi en super dichtbij ik kon amper nog zwemmen op sommige plekken omdat het zo ondiep was en het koraal overal om je heen was. Hij nam ons mee naar afgelegen grotten en steegjes waar ik in mijn eentje nooit doorheen zou durven maar de vissen daar waren zo prachtig. En uiteindelijk in de zee zelf had hij een opblaasvis gepakt. (die vissen die 10 keer zo groot worden en zichzelf opblazen wanneer ze bang worden) En vervolgens konden we hem allemaal om de beurt vasthouden. HAD IK MAAR EEN ONDERWATERCAMERA, want deze momenten kan ik heel leuk vertellen, maar hebben zo een veel grotere impact op je als je het ziet, laat staan zelf meemaakt.
Heel grappig want ik dacht altijd dat die opblaasvissen hele scherpe stekels aan de buitenkant hadden, maar dat viel reuze mee. Het voelde eerder aan als een schuurspons.

En in Puerto Vallarta, (bekende vakantie bestemming) en Cabo (bekende vakantie bestemming voor veel Amerikaanse artiesten en bekende mensen) heb ik de tijd van mijn leven gehad! In beide plekken hadden we een 5 sterrenhotel opgezocht, waar we een beetje geld moesten betalen voor de dag om vervolgens de gehele dag in de mega resorts te genieten van het heerlijke, luier, luxe leven! Helaas mochten we bij beide resort geen foto’s maken, om wat voor redenen dan ook. Maar ik had dit graag met jullie willen delen, want deze resorts waren niet normaal luxe en prachtig!

Cabo is van alle 4 de plekken mijn favoriet. Al blijkt het enorm duur te zijn. Het deed mij een beetje denken aan een kruising tussen Saint Tropez in Frankrijk (al ben ik daar nooit geweest en heb ik er alleen maar dingen over gehoord). Maar overal waren super dure jachten in de haven. Verder zag de stad er voor mijn gevoel uit als Marrakesh in Marokko (al kan ik dat ook alleen maar van foto’s vergelijken) en de natuur en omgeving deed mij denken aan Portugal. Whaha wat een fantasie hea, maar dat is mijn beschrijving. Maar Cabo wil ik zeker terug naar toe. De stad, de natuur, de omgeving, de sfeer alles was zo uitnodigend! Als je het geld hebt, raad ik het zeker aan als een top vakantie bestemming! En daarnaast heb je in die omgeving ook nog eens allemaal dolfijnen, zeeleeuwen en walvissen die in het wild rondzwemmen. Plus ik had daar de kans om een baby leeuwtje vast te houden die nog maar 6 weken oud was. Ik vond het super spannend, maar later eigenlijk ook best wel zielig, want volgens mij was het beestje volgestopt met drugs. Want het keek zo suf uit zijn ogen en maakte af en toe zulke aparte geluidjes, dat ik het toch wel heel zielig vond dat vol wordt gestopt en gebruikt wordt om mensen zoals ik blij te maken. Oeps…

Aangekomen in Los Angeles had ik afgesproken met een vriend van mij Minquell van vroeger, met wie ik wel eens gewerkt had in de danswereld en die nu voor meer dan 2 jaren daar al woont en aan het werk is als onder andere een danser. Uiteindelijk had ik niet heel veel tijd af de boot (stomme Amerikaanse ambassade deed moeilijk) dus ik kon helaas niet naar Hollywood zelf (want alles is zo verdomd ver bij elkaar vandaag, zonder auto daar ben je nergens! ).

Dus we waren naar Santa Monica pier gegaan. Helaas op de terugweg hadden we onze afslag gemist, waren we verdwaald geraakt en konden we de haven amper terug vinden waardoor ik 20 minuten te laat terug kwam op de boot. Onze curfew was om 2u en we vertrokken niet tot 5u, dus er was geen stress voor de boot missen. Maar de Amerikaanse Ambassade begonnen te dreigen dat ze mijn I-95 (wat mij toestaat om in Amerika te zijn) af te pakken. Wat uiteindelijk niet gebeurd is. Maar ik moest wel op gesprek komen met de kapitein, staffcaptain , hoteldirector, head of security en cruisedirector. Oftewel te veel belangrijke mensen in 1 kamer bij wie je niet in de problemen wilt zijn. En uiteindelijk kreeg ik een ‘written warning’ oftewel een schriftelijke waarschuwing. Het werd in mijn ogen allemaal een beetje overdreven serieus genomen en ik werd behandeld als een 3 jaar oud meisje dat niet kon klok kijken. Gelukkig was ik niet de enige en uiteindelijk is alles nu prima. Moet alleen eventjes oppassen komende tijd dat ik niet te veel andere regels verbreek anders kunnen ze me zo naar huis sturen, zonder echt een reden. Want het heeft verder helemaal niets met mijn werk te maken. Maar dat is het nadeel van leven, wonen en werken op een boot. Alles valt onder hetzelfde.

San Fransisco was geweldig! Heerlijke stad! Jammer dat het zo ver bij Amsterdam vandaan is want het is een super stad om zo af een toe even voor het weekend heen te gaan. Ik zou daar wel kunnen wonen. Al moet ik bekennen dat ik Vancouver ook echt geweldig vindt. In beide steden had ik dan ook gewoon de tram en taxi’s gepakt om meer van de steden te kunnen zien, rond gewandeld, geshopt en uitgebreid geluncht. Toch stiekem wel fijn weer even het stadsleven te voelen.

Victotia in Canada is ook een erg gezellig stadje, maar helaas waren we daar maar voor 1 keer. Ook was ik in Austoria een ander klein stadje/ dorp in Canada. Waar ik verder niet heel veel spannends aan vond. Maar blijkbaar is dat dorp erg bekend in de film industrie (denk ook erg goedkoop om te filmen) want er zijn daar al bijna 300 films opgenomen. Zo onder andere Free Willy, Kindergarden Cop (die basisschool heb ik gezien), Goonies (Goonies huis en gevangenis opgezocht), Ring II (die kamer opgezocht) en nog veel en veel meer.

Nou ik begin alweer veel en veelste lange verslagen te schrijven dus ik zal langzaam afronden.
Momenteel dus mijn eerste Alaska Cruise gehad. En ik moet bekennen het is erg koud zo na die heerlijke warmte de afgelopen maanden! Haha.
Het is erg mooi en doet me een beetje denken aan Oostenrijk. Maar ik voel mij erg misplaatst zo in de bergen met sneeuw zonder een snowboard en skiliftjes om mij heen. De natuur is prachtig en blijkbaar zijn er hele mooie excursies die we hier kunnen doen, waar ik erg naar uit kijk. Want de dorpjes zelf zijn niet heel spannend en erg klein. En dan te bedenken dat ik hier nog ruim 3 maanden rond ga brengen denk ik wel dat het een uitdaging wordt om het voor zo een lange tijd spannend te houden. Maar we zullen zien. Gelukkig heeft iedereen wel allemaal leuke ideeën voor dingen die we kunnen gaan doen en ondernemen om ons bezig zullen houden.

Nou hele dikke zoen vanuit de bergen! Dikke kus!

Ps. Mijn baas was vorige week ook aan boord voor een paar dagen met nog wat mensen. En ik heb mijn volgende contract met hem besproken en mijn voorkeur doorgegeven. Ik verwacht binnen nu en max 2 maanden te horen te krijgen welke van de 2 het gaat worden. Hij was verder erg blij met de cast en de kwaliteit van de shows, dus dat is altijd fijn om te horen.

Ciao!! X

  • 20 Mei 2013 - 13:07

    Mama:

    Lieve Solange,
    Wat fijn om weer eens zo uitgebreid van je te horen. In gedachten reis ik gewoon met je mee hoor. Heerlijk. Ik geniet volop en plan aan de hand van jouw beschrijvingen al onze volgende vakantie.... ;)
    Ik ben blij dat afgezien van die 20 min te laat alles goed met je gaat. Geniet ze en hou ons op de hoogte.
    Heel veel liefs vanuit Nederland.... Ook hier lijkt het wel bijna winter, maar dan zonder sneeuw en ijs..... echt waardeloos.... Ik ben hartstikke snotterig en verkouden én kijk echt uit naar de zon.... Wordt zo langzamerhand wel een keer tijd.
    Dikke kus, mama

  • 20 Mei 2013 - 13:42

    JantheBuddhaman:

    Lieve Solange, dank voor je mooie verslag. Je wordt echt een wereldreiziger!
    Ik geniet van jouw persoonlijke beschrijving der ervaringen en jouw belevenissen.!

    Al lezende denk ik dat jouw reis/werk in feite een enorme en unieke ervaring oplevert en ook een soort luxe side of life voorschotelt, die maar weinig mensen ten deel zullen vallen.
    Je geniet van deze outside side en ' sunny side of life' ... en weet gelukkig ook de minder warme kant (inside side of life) te waarderen! Ik dat ze beide deel uitmaken van het Leven.

    Ik ben ook niet bang -voor wat jij schrijft- dat jullie voor de komende tijd geen idee zullen hebben hoe jullie je de komende tijd in dit deel van de wereld kunnen vermaken...
    Dus kom maar op met die mooie verslagen!

    Wij hebben hier momenteel trouwens ook heel een interessante dierenwereld rondom...ik hoor steeds 'blaffende' zeehondjes...jammer dat ze zo verkouden zijn!
    Ben benieuwd wat het nieuwe contract wordt...Liefs, geniet en dans!

  • 20 Mei 2013 - 17:47

    Oma En Opa:

    Lieve Solange,

    Wat een prachtig verslag van jouw bevinden over een prachtige onder - en boven waterwereld. Het is een bijzonder leven wat je leidt met veel afwisseling van activiteiten. De mooie plekken in het zuidelijk - en noordelijk halfrond waarover je schrijft als uitstekende vakantiebestemmingen, zullen wel een utopie blijven in de naaste toekomst.

    De mogelijkheid bestaat dat je net zo dikwijls zult moeten wisselen van bestemmingen, wanneer de directie dat nodig oordeelt en de vaarroute wijzigt ten gunste van een betere winstverwachting. Want dat is tenslotte de doelstelling en dat jij daar deelgenoot in bent is alleen ten voordele van de Norwegian Cruise Line.

    Natuurlijk, de belevenissen die jij steeds weer opnieuw ervaart sla je op in je brein en zullen daar beklijven. Geniet, maar bedenk wel: het leven aan boord is een schijnwereld en eveneens daarbuiten.

    Veel liefs en een dikke knuffel met tút van ons beiden. Opa

  • 23 Mei 2013 - 17:31

    Babs:

    Dag lieve Solange,
    Wat heb ik weer genoten van al jouw mooie reisverhalen. Ik was ook op een boot. Ben met de pont over het IJ gevaren om mama te ontmoeten,zodat wij onder het genot van een lunch bij EYE het leven konden doornemen. Hihihi. Op de boot erg fris, maar het samenzijn met Jolanda Warm. Ik ben weer in Marbella aangekomen,waar het wat weer betreft beter toeven is. Zulke weerextremen wat jij meemaakt,lijkt mij niet makkelijk. Gelukkig heb jij een jong,sterk lichaam. Dat zorgt er ook voor,dat jij het allemaal aankan. Ben daar zo blij mee. Geniet van het leven lieverd en wij genieten met jou mee. X Babs p.s. Dank voor de leuke post

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 104179

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: