Week 14, 15, 16 en 17 - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 14, 15, 16 en 17 - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 14, 15, 16 en 17

Blijf op de hoogte en volg Solange

15 Juni 2013 | Verenigde Staten, Ketchikan

Hi lieverds!

Alweer een kleine maand verder sinds mijn laatste bericht. Soms voelen de dagen super lang, maar op de een of andere manier vliegen de weken voorbij. Aan elk eind van de week moet ik altijd mijn werkuren officieel doorgeven in een rooster en het is altijd op de zondag. En elke zondag weer ben ik te laat met inleveren, omdat ik niet kan geloven dat er alweer een hele week voorbij is gevlogen.

Een maand verder, oftewel al een maand in Alaska. Ik moet bekennen in het begin was het toch nog wel behoorlijk koud waardoor ik niet super veel van boord was gegaan de eerste twee weken. Ik werd soms zelfs een beetje chaggie van de kou of de regen dat ik geen eens zin had mijn eigen grot hier op deck 4 te verlaten en van boord te gaan. En ik ben veel erger gewend met ons Nederlandse Kikkerland weer, maar aangezien ik de laatste tijd erg verwend was door de zon vergat ik even hoe dat ook alweer voelde.
En door de enorme temperatuur verschillen en klimaten was ik uiteindelijk ook ziek geworden voor een paar dagen waardoor ik bijna een hele week de boot niet af was gegaan. Waar ik uiteindelijk ook weer ‘ziek’ van werd want voelde me zo claustrofobisch. En was zo over dat zwakke en zieke gevoel, dat ik uiteindelijk op een avond om 22u besloot uit bed te springen, naar de gym te gaan (waar ik amper ben) en 2 uren enorm goed te sporten om alles eruit te zweten! En dat had geholpen! Blijkbaar was mijn ‘zweetverlies’ tijdens de shows toch niet genoeg.
En zo voelde ik mij weer helemaal beter en niet alleen ik, want ook rond die tijd begon de zon weer te schijnen en zo is het de afgelopen 2 weken al heel mooi weer! Het is nu gemiddeld rond de 20 graden. Sommige mensen lopen al in korte broeken en tshirts, maar de wind kan soms nog wel even koud zijn dus ik wacht daar nog wel even mee. Wil niet weer ziek worden.

Verder heeft Alaska geweldige excursies en ik heb mijn bucketlist al gemaakt! Maar iedereen vertelde ons dat het het beste is om al die excursies te doen rond juli/ augustus voor de beste resultaten en ervaringen. Waardoor ik de afgelopen weken niet veel heb uitgevoerd, waardoor het sommige dagen best saai was. Zo ging ik regelmatig uit lunchen, uit drinken, wifi gebruiken, beetje boetiekjes bekijken en dorpjes verkennen, 1 lokaal theater bezocht en toch behoorlijk veel gehiked. Want wandelen kan ik het niet noemen, want die bergen op en af is behoorlijk pittig. Kom er dan weer achter dat mijn conditie zwaar tegen valt! Maar uiteindelijk is het super rustgevend en na afloop voel je je wel altijd super goed. En moet vaak denken aan mijn ‘campingvakanties’ in Frankrijk en Italië waar we dan ook uren tussen en op de bergen aan het wandelen waren.

Door de koude dagen in het begin van de maand zijn we wel begonnen met aardig wat filmavondjes, spelletjes avonden en super gezellige avonden in de crewbar waardoor de banden onderling aan boord alleen maar hechter zijn geworden en dat is wel super leuk!

Ook dacht ik dat ik de allermooiste zonsondergangen in het Caribisch gebied had gezien, maar Alaska kan er ook wat van.
Al gaat de zon soms niet onder tot 24u in de nacht en blijft het zelfs schemerig tot 02u in de ochtend, wanneer vervolgens de zon rond 04:30 alweer opkomt! Blijft gek…

Verder heb ik 4 verschillende Glacier Bays gezien die meer dan mooi zijn. Het is een mega groot gedeelte in de bergen dat bestaat uit ijs. En de zee voor de Glacier bestaat dan voor het grootste gedeelte uit afgebroken ijsblokken. Soms voelt het net als een google plaatje en helemaal niet echt.
Of alsof ik een documentaire over Alaska aan het kijken ben op National Geographic (want dat kijk ik zo vaak, ahum!)
Voelt in ieder geval erg onrealistisch dat ik dit echt zie en meemaak met mijn eigen ogen.

Aangezien ik hier nog bijna 3 maanden zal zijn, ben ik minder actief geweest met foto’s maken moet ik bekennen. Maar ik heb zeker nog wel een paar mooie shots voor jullie!
Verder zien we regelmatig walvissen op zee, maar ik ben nog geen beer tegen gekomen tijdens mijn wandelingen, Gelukkig?!?!

En dan verder heb ik topnieuws waar ik super blij mee ben. Het is allemaal nog niet officieel rond, maar het is zeker genoeg dat ik het durf door te geven op mijn bloq.
Ik had mijn baas een aantal boten doorgegeven voor een vervolg contract en ik had aangevraagd of ik met een vriend van mij Tonto uit Rotterdam – danser (met wie ik tegelijk in repetities was aan het begin van dit contract en ik ken hem via mijn vriendinnetjes Jamie-lee en Rachel uit Engeland) een contract back to back mocht gaan doen. En het is gelukt!

Hij en ik samen hebben een aanbod gekregen voor de ‘Norwegian Star’. En ik ben er super blij mee! Twee shows die ik super leuk vind, waarvan 1 show een aerialshow is, wat betekend dat ik voor een week naar Toronto ga voor circusschool! Ik mag weer gaan hangen aan een touw en weer vol komen te zitten van de schaafwonden en blauwe plekken! Hihi.. Maar oh zo blij!
Mijn repetities beginnen in September (eerder dan verwacht) maar de precieze data weet ik nog niet. Mijn contract nu verloopt 9 september. (ben 10 september thuis denk ik)Dus ik zal zeker voor een aantal dagen (weken?) in Amsterdam zijn, al zal het geen lange periode zijn. Maar ‘Yeey’ voor een knipperlicht bezoek!! Wie had dat gedacht!
(jetlag zal die periode mijn beste vriend worden ben ik bang).

Oh ja en mijn bestemmingen zijn geweldig. Ik zal Miami en LA afwisselend als thuis haven hebben. Ik zal zo ongeveer bijna 10 keer weer de panamakanaal cruise crossover maken vanuit Miami naar LA op en neer. En vervolgens zal ik vanuit LA voor bijna 2 maanden week cruisen doen van LA door naar de plekken in Mexico die ik 2 maanden geleden heb bezocht!
Super blij dus met dit nieuws, ik kan niet wachten! Dat betekent kerst en oud en nieuw voor mij wordt dit jaar gevierd onder genot van nacho’s met guacemole en margerita’s ipv oliebollen en champagne! Zodra ik de juiste data weet wanneer ik terug in NL ben, horen jullie van mij!

Ik wens iedereen een heerlijke zomer toe, want volgens mij begint iedereen langzamerhand vakantie te krijgen, als je het niet al hebt! GENIET GENIET GENIET!
Hele dikke kus vanuit prachtig Alaska!

Tot in September lievelingen!

Ohja..

Timezones Suck!!! Bij deze goeie morgen, ik ga naar bed! :P

  • 16 Juni 2013 - 10:30

    Mama:

    Lieve Solange,
    Wat ziet het er mooi uit zeg. Wel weer een totaal nieuwe ervaring. Wie maakt dat mee, werken en tegelijkertijd zo veel van de wereld zien. Geweldig.
    En je gaat ook nog een circusartiest worden....haha... Wat een gave bestemmingen weer, mazzelpik... hihi.
    Eventueel kun je als je een paar weken in Amsterdam bent ook wel bij ons thuis even logeren. Oke?
    Ik begrijp dat we moeten gaan sparen????
    Lieve schat, veel plezier. Geniet ze en een dikke kus, mama

  • 16 Juni 2013 - 11:12

    Oma En Opa:

    Lieve Solange,
    Wat maak jij wat mee, zoveel indrukken, wij zouden het nauwelijks kunnen verwerken. Maar gelukkig, jij bent jong en nog instaat dit allemaal eigen te maken. Wat een prachtige natuur. Je gaat je verwonderen over al dat moois. Dat wij mensen, zoiets moois vernietigen door alleen aan geld te denken en daarmee de natuur om zeep helpen.
    En voor ons telt het heerlijke moment van weerzien in september als belangrijkste moment in de naaste toekomst. Geniet nog maar even lekker van al hetgeen je ervaart en laat het beklijven zodat je er later in familiekring over kunt vertellen.
    Veel liefs van oma en opa en een dikke knuffel met zoen van ons beiden.

  • 17 Juni 2013 - 17:35

    Saskia Koopman:

    Hoi Solange,

    Prachtige foto's wat een land en wat uniek dat je dit allemaal doet!
    Gefeliciteerd met je circusprogramma en je nieuwe standplaats.
    veel liefs van ons allen Saskia en Co.

  • 18 Juni 2013 - 11:27

    JantheBuddhaman:

    Hey Solange...we genieten wel van die mooie foto's van je, in een wat -voor ons zeg maar realistischer- sfeer!
    Ik vind ze mooi en hoewel wat minder extatisch dan de zonovergoten Carribean shots...geven ze mij ook wel een gevoel van meer bij jezelf komen...kortom ik krijg bij het zien een wat introverter gevoel.
    Jouw programma ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de Kerst mogelijkheden.
    Op 28 September a.s. viert onze Shin-ShinBuKen budoclub z'n 40 jarig bestaan...neem wat collega's mee dan zet ik jullie graag in ons programma!
    In ieder geval fijn dat we je dan weer life zien en meemaken.
    Houd je haaks. Veel liefs van Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 104187

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: