Week 3,4,5,6,7 en 8 - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 3,4,5,6,7 en 8 - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 3,4,5,6,7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Solange

20 November 2013 | Mexico, Puerto Vallarta

Hello hello!
Alweer 6 weken en aardig wat landen en bestemmingen later eindelijk maar weer eens een berichtje van mij.
Ondertussen leef ik nu al bijna 4 weken alweer op de boot, maar pas sinds vorige week heb ik mijn eigen kamer waar ik de komende maanden zal gaan doorbrengen die ik ‘stiekem’ deel met Tonto. Officieel deel ik mijn kamer met een meisje, maar aangezien wij een stelletje hebben in de cast en die ieder hun eigen kamer hebben (beide zijn zangers) gebruiken zij 1 kamer niet. Dus mijn officiële roommate is in de lege kamer gegaan, waardoor ik eigenlijk mijn eigen kamer weer heb. En daarom is Tonto gezellig bij mij in komen trekken.

Goed veel gebeurd in de afgelopen weken. Vanuit Tampa, ben ik gaan vliegen naar LA, waar ik een overnachting had en vervolgens de volgende dag mijn nieuwe thuis, de Norwegian Star ben opgegaan. Het schip is precies zoals mijn aller eerste boot, de Norwegian Dawn. Het is veel groter dan de SUN, maar iets kleiner dan de GEM. Omdat het precies het zelfde is als mijn eerste contract, denk ik de laatste tijd erg veel aan mijn eerste ervaring op de Dawn. Elk hoekje of plekje op de boot haalt oude herinneringen op. De sfeer aanboord bij de crew is erg leuk, iedereen is super aardig en dat doet mij best wel denken aan de Sun.. Ik moet zeggen de Gem was een super contract en het is fijn om grote schepen te hebben voor een heleboel redenen. Maar ik heb sinds de Sun leren waarderen dat kleine schepen wat knusser zijn. Het is allemaal iets persoonlijker en iedereen buiten de cast, van andere afdelingen denkt meer aan elkaar en leeft meer met elkaar mee.

We hadden een ‘two-week-handover ‘ met de oude cast aangezien we 2 weekse cruisen hebben momenteel. Normaal gesproken duurt een ‘install’ maximaal 2 weken, maar vanwege de lange cruisweken duurt die van ons nu een maand. Wat aan de ene kant fijn is want er is iets minder tijdsdruk en stress. Maar aan de andere kant ben ik er nu een beetje klaar mee en kan ik niet wachten tot deze week is afgelopen, alle directors en belangrijke mensen weer weggaan en we ons ‘shiplife’ kunnen beginnen.
We hebben onze eerste 2 shows al geopend afgelopen week en dat ging erg goed. Maar de belangrijkste, gevaarlijkste, zwaarste maar mooiste show openen we in 4 dagen. Ik ben stiekem enorm zenuwachtig, want er zijn zoveel aspecten in deze show en heel veel dingen zijn behoorlijk gevaarlijk en veiligheid is dan ook zo belangrijk, waardoor ik stiekem al alle kleuren poep door alleen al te denken aan alle verantwoordelijkheden die ik alleen al heb. Voor het eerst dat ik het gevoel heb dat de voorbereidingen backstage voor en tijdens de show belangrijker zijn dan wat wij laten zien onstage. Het is de meest uitdagende show die ik tot nu toe heb gedaan voor NCL. Ik ben dan ook behoorlijk wat spierpijn, blauwe plekken, blaren, paniekaanvallen, bloed, zweet en tranen verder... Maar uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen!


Goed momenteel nog erg druk, we hebben letterlijk een rooster wat per uur verandert en het is dan ook best vermoeiend dat we vaak niet eens weten hoe de dag zelf laat staan de volgende dag eruit ziet tot een paar uur van de voren. Ik heb het gevoel dat ik de afgelopen weken amper frisse lucht in mijn longen heb gehad, maar zoals ik al zei nog 4 dagen en dan is het allemaal over! I can’t wait!

Verder heb ik ook wel genoeg leuke dingen gedaan in de vrije uurtjes die ik had.

Zo waren we in Tampa naar Halloween Frightnight gegaan in Bushgardens, een van de pretparken daar. Wat erg leuk was. Tonto was die avond zijn portemonnee verloren en wonder bij wonder hadden we die 3 uur later terug gevonden bij lost and found. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ook aardig wat reünies gehad in Tampa met oude Castleden van oa de Sun, wat zo ontzettend leuk was. Ik mis iedereen nu alweer zo erg. Ik weet dat ik dit al zo vaak heb gezegd. Maar ik kan niet geloven dat dit alweer mijn 4de (officeel 5de cast, vanwege de 6 week replacementcontract dat ik deed op de Gem) is, waarbij ik weer nieuwe, gezellige mensen ontmoet die nu alweer aanvoelen als Family. Ik mis de mensen met wie ik het meeste omging van andere contracten nog steeds zo erg, dat ik niet kan geloven dat ik mezelf weer in een situatie gooi waarbij ik weer leuke mensen leer kennen om hun vervolgens in de toekomst ook weer te gaan missen.
But that’s life or at least my life right now..

Om verder te gaan zo ben ik in LA naar de Hollywood boulevard gegaan waar ik een vriend uit NL die nu in LA woont weer heb ontmoet, wat erg gezellig was.
Zo zijn we in Mexico, Puerto Vallarta naar het Hilton hotel gegaan, wat aan het strand ligt. En waar je 50 dollar betaald voor entree, om vervolgens de gehele dag onbeperkt kan eten en drinken en voorzien wordt van goeie service. Daar heb ik ook honderden kleine schildpadden gezien die enkele uren ervoor waren geboren, uit hun eitjes waren gekropen op het strand, en die dag later in de zee werden vrijgelaten
In Miami lag onze boot samen met mijn oude boot, de Sun. Waardoor ik af had gesproken met mijn ‘ St Lucian soulfamily’ van de Sun. Het was zo gezellig hun weer allemaal te zien en ik kon niet geloven dat het alweer 2 maanden geleden was sinds ik op de Sun was. Vooral te bedenken dat zij nog steeds hetzelfde deden op dezelfde plek en ik die tussen tijd naar Amsterdam, Toronto, Florida, Calofornia en vervolgens een 2 weekse cruise terug naar Miami heb gedaan. CRAZY!
Ik sta op het punt mijn Bungee harnas weer aan te doen en mijn doos nog blauwer en beurser te maken dan hij al is.. (Oh wat is het toch fijn om een aeriallist te zijn :P)
No pain no game...
Denk aan mij aanstaande zaterdag, want ik kan wel wat extra steun gebruiken mijn eerste shows!

Ik mis jullie enorm! Dikke kus vanuit alweer mijn 4de grot onder water dit mensenleven.
MWUAH! xxx

  • 21 November 2013 - 00:31

    Jess:

    Ik denk aan je !!!!!!

  • 21 November 2013 - 10:12

    JantheBuddhaman:

    Sounds heavy...please develop your own discipline in working on those difficult (and dangerous) acts...!
    Enjoyed your story. Love JantheBuddaman...up to Sante Claus!

  • 21 November 2013 - 19:07

    Oma En Opa:

    Lieve Solange,

    Als wereldburger op de Norwegian Star is het al helemaal gewoon bezoeken af te leggen op vorige schepen als de Sun, Gem etc. En daar weer leuke castleden te ontmoeten, die ook de vorige reizen bevolkten. Altijd een prettig weerzien. Wij wensen je succes met de moeilijke en gevaarlijke acts die je uitvoert en hopen dat je bespaard blijft van ernstige kwetsuren. Geniet, maar blijf je zelf. Liefs van oma en opa en een dikke knuffel van ons beiden.

  • 24 November 2013 - 22:10

    Mama:

    Lieve Solange,
    Gisteravond was de vuurdoop en ik heb inmiddels van je begrepen dat je het goed doorstaan hebt.
    En het op en positieve manier interpreteert. Ik ben ontzettend trots op je.
    Daarnaast kijk ik erg naar je uit.
    Over een paar weken zijn we weer even samen als Jan en ik bij je op het schip zijn.
    Geweldig lijkt me dat. Ik wil ook allee shows zien... hihi.
    Tot snel. Veel succes met alles en iedereen en de groten aan je nieuwe roommate.
    Dikke kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 104270

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: