Week 19 en een half! - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 19 en een half! - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 19 en een half!

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

07 September 2011 | Bermuda, Hamilton

Hi daar ben ik weer.. iets later dan normaal.. maargoed uiteindelijk kunnen jullie altijd nog steeds een mailtje van mij verwachten..

Uhm even denken ik moet wat meer terug in de tijd dan normaal..
Vorige week maandag was het weer in Bermuda niet echt super.. regen, wolken veel wind in de ochtend.. de regen en wolken verdwenen en het zonnetje kwam weer tevoorschijn in de middag maar de wind was helaas nog steeds erg sterk.. We zijn nu eenmaal in de buurt van alle orkanen en de komende weken zeker zal het nog steeds het seizoen van de orkanen blijven dus het weer kan elke dag elk moment omslaan. Door middel van andere routes en andere tijden te gaan varen proberen ze alle orkanen zo goed mogelijk te voorkomen dus daar moeten wij nu eenmaal maar op gaan vertrouwen..

Het is nu trouwens dinsdag avond(woensdag ochtend drie uur in de nacht) maar ik kon niet slapen dus dacht laat ik mijn verslag nu maar gaan typen, heb er nu tijd voor en ben toch nog klaar wakker!
..

Goed vorige week in Bermuda was een rustig weekje, ik had een nieuw internet adresje gevonden waar ik wat tijd had doorgebracht verder was ik een kerk en een kathedraal hier op het eiland wezen bezoeken. Erg mooi, wel erg apart om een kerk te zien omringd door palmbomen..
Verder had ik een middag in een van de parken hier doorgebracht. Was naar de supermarkt geweest van te voren, wat eten en drinken gehaald en mijn boek en tijdschriften meegenomen(ja mama je kunt trots wezen, ik lees!:P) en een hele middag lekker in het park gezeten, gelezen en gechilled.

Verder was onze nieuwe turner (die meer een ‘areal’ persoon is dan een turner, dus die al die trucjes en alles kan in touwen netten doeken en hoepels) vorige week maandag in bermuda inderdaad aangekomen.. In het begin moest ik erg aan hem wennen. Hij is een beetje een type dat zichzelf erg geweldig vindt en dit graag met iedereen wilt delen. Hij is 29 en komt uit LA.
Zo zaten we de eerste avond met hem ergens op een terrasje wat te drinken en opeens begint hij op te staan en midden op dat terrein op zijn handen te staan vervolgens op één hand te staan en allemaal posities aan te nemen en vast te houden.. wat allemaal super knap is en ik kan het echt niet nadoen. Maar moet je dat echt nu hier op dit terras op je eerste avond allemaal laten zien?.. Nou goed hij is nu wat chiller nu hij heeft gemerkt dat hij zich niet naar ons toe hoeft te bewijzen en wij een vrije relaxte cast zijn wat dat betreft.. Waardoor ik wat meer met hem op één lijn begin te komen. Al mis ik Brandon, de vorige turner toch wel heel erg. Hij was echt één van mijn buddies hier aanboord.. Anyway..

Adam, de danser die nu als zanger werkt heeft eindelijk een nieuw contract gekregen met alle positieve updates etc hier aan boord erbij! En ja hoor hij is van cabin veranderd en dus ook van dek. Hij was altijd mijn buurman maar is nu een verdieping boven mij in een heerlijke grote cabin, met een raam, een tweepersoonsbed, een grotere tv, een grotere kamer , roomservice en hij heeft nog wat extra rechten gekregen die wij als danser niet hebben.
Dus afgelopen woensdag had hij mij en de andere vrouwelijke dansers uitgenodigd een heerlijke film avond te houden met roomservice. En voor het eerst sinds ik weg ben voelde dit als een ‘normale avond’.. ik kon normaal in een bed liggen en normaal een film kijken op een tv met eten en drinken om mij heen.. terwijl normaal gesproken kunnen wij alleen eten op bepaalde tijden dus als je later honger hebt, heb je pech. Als ik en mijn roomie een film willen kijken moeten we altijd beiden in bed liggen en onze tv of laptop op een stoel naast ons neerzetten.. nou goed het voelde erg goed en erg ‘normaal’ zoals wij dat thuis ook gewoon doen als wij vrienden over hebben voor een film. Waardoor wij allemaal weer even een beetje heimwee kregen naar het vaste land leven. Maar ach dat gebeurt de laatste tijd wat meer dan in het begin. Maar we moeten elkaar dan alleen maar even alle positieve dingen herinneren van het zeeleven en het leven dat wij nu leiden en dan voelen we ons snel alweer veel beter! (zoals vannacht voordat ik naar mijn kamer ging, ging ik even naar dek 13 het hoogte dek en lag ik op een klap bed van het zwembad naar de sterren te kijken. En zulke momenten maken je toch echt wel even gelukkig met de geluiden van de golven en de zee op de achtergrond!)

De shows beginnen weer aardig normaal te worden. We hebben nog steeds bijna elke dag extra repetities en dergelijke om de nieuwe mensen en de veranderingen in ons systeem te krijgen. Maar er is eindelijk weer een soort van duidelijkheid!

Vrijdag had ik ‘embarkation’ oftewel weer vier uren gedag zeggen en iedereen welkom heten. Dus ik was in de ochtend tot elf uur vrij. En ik heb een nieuw adresje gevonden waar ze heerlijke vers ontbijt en lunchmaaltijden verkopen met verse smoothies en dergelijke dicht bij de haven. En het belangrijkste is natuurlijk dat zij gratis wifi hebben! Dus in plaats van nu elke vrijdag opzoek te gaan naar Starbucks kan ik nu ook fijn daarheen.

Zondagochtend waren wij super vroeg aangekomen in Bermuda! Normaal gesproken zijn we daar meestal rond elf uur maar nu waren wij er al om 6 uur in de ochtend. Aangezien we deze week een dag minder hadden in Bermuda vanwege Orkaan Katia ,als ik het goed heb ,die nu weer op onze route zit. En afgelopen maandag was Labor day in Bermuda dus er waren behoorlijk wat feesten aan de gang.
Ik was dan ook zondagmiddag van 12 uur tot 20 uur met een groep bermuda vrienden op een boot gegaan met alleen maar bermudian mensen! Het was geweldig! De muziek, de sfeer, het eten, het drinken! Ik had zo een fijne middag! We gingen ook varen naar een deel van het eiland waar ik nog niet eerder was geweest omdat dat altijd 1.5 uur rijden is. En we kregen een uur de tijd daar rond te wandelen en te kijken dus had weer wat nieuws gezien van het eiland. En op de terug weg sloeg het feest helemaal los! De sfeer was zoo leuk! En Iedereen was aan het dansen echt iedereen! Mijn shirt was zeik maar dan ook zeiknat! Het is natuurlijk al warm in de zon, maar dan is het ook nog eens druk en vol met mensen en iedereen is aan het springen en dansen. Nou het was een complete work-out!
Vervolgens was in de avond met mijn eigen mensen ergens wat gaan drinken (we hadden vrij gekregen die avond van onze nieuwe cruise director – de baas boven onze manager, die toch echt geweldig is!) En in de avond had ik weer een bootfeest geregeld voor mij en de crewmensen maar in combinatie met mensen die in bermuda wonen..
Natuurlijk hadden mensen weer afgezegd op het laatste moment.. maar vervolgens had ik door gegeven ik kom met 20 man. En tien minuten voordat de boot mij en de mensen die zich hadden aangemeld bij mij komen oppikken, komen er ineens 15 extra crewmensen aankakken.. ik moest nee zeggen tegen allemaal want de boot was nu vol, Maar ach.. dan moet je maar op tijd zijn met aanmelden…
Verder was het feest één groot succes en we werden om 05:00 in de ochtend weer terug gebracht, precies voor de ingang van ons schip! (dat vond de security niet zo leuk, aangezien de muziek van de boot nog steeds door de boxen aan het pompen was.. maar ik had geluk want onze nieuwe cruise director dus onze baas was ook met ons meegekomen en regelde alles dus wij kwamen verder niet in de problemen)

Wel moesten we vervolgens gisteren, dus de dag na die nacht 3 shows doen in plaats van 2 wat wij normaal hebben. Omdat wij nu al maandag eind van de middag vertrokken vanuit Bermuda in plaats van dinsdag middag. En de gasten dus wel wat extra entertainment konden gebruiken..
Dit zorgde ervoor dat die dag zo ontzettend lang was, maar uiteindelijk hadden we allemaal nog steeds een goede show neergezet (ondanks de weinig slaapuurtjes en de grote golven die ook niet echt hielpen).

Verder is sinds deze week de bibliotheek hier aanb oord geopend.. Omdat ons schip helemaal gerenoveerd is sinds wij aan boord zijn en nog niet alles volledig af was, hadden wij tot nu toe nog geen bibliotheek en wat andere dingen. Maar dat is nu allemaal volledig afgerond. Maar dit betekent dus wel dat wij dansers nu per week 2 extra uren moeten werken als bibliotheek medewerkster. Nou moeilijk werk absoluut niet.. je moet gewoon de boeken aftekenen wanneer mensen die willen lenen of ze terug zetten en controleren als mensen ze terug komen brengen. En vervolgens kun je zelf ook gewoon lezen. Dus ik mag niet klagen. Alleen tja, op dagen dat we al op zee zijn is het niet erg, maar het zal toch ook moeten gebeuren op dagen dat we in bermuda of boston zijn en dat is wel vervelend want als jij bijvoorbeeld van 1400 tot 1600 moet werken, zoals ik vandaag. Dan neemt het wel je hele middag in beslag. En kun je niet lekker een dagje naar het strand of de stand in. Maargoed.. hoort er allemaal bij.

Nou verder was dat het wel weer.. heb nog steeds zoveel meer te vertellen of extra verhalen of details.. maar ach dat komt allemaal wel wanneer ik terug ben anders blijf ik maar schrijven en kan ik straks zelf een heel boek gaan beginnen!

Dikke zoennnnnnnn

Blijf voor mij duimen dat het orkaanseizoen voor ons een beetje rustig blijft (of zo erg wordt dat wij naar een andere bestemming moeten, want heb daar niet zoveel problemen mee !:P) want ik heb niet zo veel zin om een drukke en wilde zee te hebben voor de komende maand! Haha..

Kusss

Miss jullie!!!! Nu het einde inzicht begint te komen, beginnen de heimwee kriebels toch ook wel wat groter te worden.. XXX


  • 07 September 2011 - 16:02

    Mama:

    Mag ik bij je komen liggen boven op dek 13? Gaan we samen staren naar de sterren en ben ik ook weer even bij je! Liefs en geniet. Enne, ben je overstag gegaan..... door nu regelmatig iets te lezen. Haha. Love you, mama

  • 07 September 2011 - 18:22

    Oma En Opa:

    Alle keren verbazen wij ons op de manier, waarop jij kenbaar maakt met regelmaat voor de crew een feestje te organiseren. Zo snel contactten leggen is een gegeven dat weinigen kunnen en dat uitermate belangrijk is voor je toekomst. Want, wie goed doet, goed ontmoet. Op een later tijdstip in je leven en er zijn situaties die een' hulpje' verlangen, kun je op velen een beroep doen. Geweldig in één woord.Liefs en in tsjûke tút fan us togearre. Oma en opa.

  • 11 September 2011 - 08:08

    Mia:

    Hey moppie,

    Wat geniet ik toch van je mooie verhalen. Je weet al sta ik op de pont dan is het al kotsen met grote bogen, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik bij je ben.. zou erg gezellie zijn om inderdaad samen met je dochter op dek 13 de sterren te kunnen bewonderen.. Ga dr voor Jolanda....
    Solange, geniet er nog maar lekker voor voor je weet is het voorbij..
    Hou van jou dikke kus Mia..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 104494

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: