Week 11 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi Leukerds!

En alweer een berichtje van mij!!
Afgelopen week was weer even wennen, Was zo gek in het begin om weer gewoon je werk te doen en je eigen middagdutjes weer in te plannen!:P haha..
Had de eerste paar dagen wel echt wel even Heimwee, maar op een gegeven moment gewoon de knop omgezet en weer even mezelf laten herinneren en realiseren waar in de wereld ik ook alweer zit, wat voor een baan ik ook alweer heb, wat voor een super mensen ik ook alweer om mij heen heb, hoe geweldig het is dat ik mijn zus elke week kan zien en hoe heerlijk ik het ook alweer vind om te dansen laat staan daar ook nog eens voor betaald krijg.. WEG HEIMWEE :P haha..

Goed afgelopen week hadden we 2 feestjes.
We waren namelijk twee weken geleden de nummer 1 van alle 11 NCL Schepen wat betreft entertainment. Dus onze Hoteldirector (de persoon onder de Kapitein) was super trots en had een feestje voor ons georganiseerd met onbeperkt eten en drinken. Heerlijke avond! Die iets uit de hand liep. Want het vond plaats in Crewgebied, maar sommige waren toch tijdens het feestje ontsnapt naar Passagiersgebied met hun dronkenhoofden dat voor wat narigheid had gezorgd en daardoor is niemand de komende week toegestaan in passagiersgebied na 24u.

Twee dagen later was het Onafhankelijkheidsdag van de Filippijnen. En aangezien meer dan 50 procent hier daar vandaar komt, was de Spinnaker Lounge, in passagiersgebied voor de gehele crew afgehuurd en was het weer een groot drank-, en dansfestijn die avond. De rest van de week lag iedereen naast alle werkuren dan ook plat!

Afgelopen week verliepen de shows goed, alles zoals het hoort te gaan!
Iedereen aanwezig en zonder blessures (ik klop af / ik spuug op mijn buik ;) dus we hebben allemaal goede moed en energie om dit de komende weken zo te houden!

Verder sinds twee weken begonnen aan mijn Basic Safety training. Dit is een soort uitgebreide BHV cursus voor aan boord. Vroeger was dit nog niet verplicht, maar ze willen langzaam alle crew dit gaan verplichten. Aan land is deze cursus rond de 2000 dollar (in Azie kun je je diploma voor 20 euro kopen:P) Maar aan boord bieden ze het aan! Normaal gesproken hoor je dit tijdens je eerste contract te doen, maar op mijn vorige boot vonden ze het niet zo noodzakelijk voor de entertainers, maar langzamerhand wordt het steeds belangrijker en ben ik nu dus ook begonnen!
Afgelopen 2 weken al aardig wat theorie gehad en moest van de week ook gelijk in brandweervrouwpak een rokersruimte in, ademen door zo een speciaal ding, en opzoek gaan naar een ‘lichaam’ en dat dan naar buiten halen. Ik zag natuurlijk geen moer, en gelukkig waren we in een groep waardoor je aardig kan volgen al was ik samen met een andere jongen, Adam alleen maar aan het lachen, ik zag namelijk niets, knalde overal tegen aan, goed en dan wil je niet lachen en dan wordt het natuurlijk alleen maar erger.. (lachen door zo een zuurstofflesding maakt nog eens apart geluid, wat ook niet echt meehelpt.)
Nou goed nog 2 weken, gaan ook nog een keer uit een reddingsboot vallen en dergelijke en eind van de maand heb ik dan examen.. Dus we zullen zien. Als je het gehaald heb, hoef je het daarna de komende 5 jaar niet meer te doen dus dat scheelt!

Aber Naturlich heb ik in de Bahamas mijn stranddag opgegeven om samen met het andere Nederlandse meisje, Nanang als een echte Hollander Voetbal tekijken. (waar ik achteraf dikke spijt van had, want had liever op het strand geleden dan deze vernedering te zien!) maargoed..

Verder een heerlijke dag in New York gehad vandaag. Ik voel me hier zo enorm thuis! Alles doet me natuurlijk denken aan vorig jaar, waardoor ik af en toe zomaar in mijn eentje op straat loop, iets herken, herinneringen ophaal en zit te grinniken in mijn eentje. (wat mis ik mijn meisjes van NY dan wel hoor!)
Maar juist omdat ik hier vorig jaar ook bijna een maand was, heb ik toen mijn weg leren te vinden. Ik weet alles te vinden en als ik even de weg kwijt ben, zijn er altijd dingen in de buurt die ik herken, waardoor ik zo weer weet waar ik ben. Ik pak de metro alsof ik gewoon in Amsterdam ben en vlieg van hier naar daar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Of ik wandel gewoon hele stukken, gezicht in de zon, lekker drukte om je heen, ik vind het heerlijk!
Vandaag even wezen shoppen, daarna naar mijn zus gegaan, die moest werken, daar op haar werk geluncht en toen weer richting de boot gegaan. Happy met een grote glimlach op mijn gezicht.
En toen vanwege een eenmalige roosterwijziging was het mogelijk voor mij om ons weg te zien varen vanuit NY, en wat mooie foto’s kunnen maken van NY, State of Liberty, Empire state, Brooklyn Bridge en dergelijke! YEY

Ook hebben we met alle meiden sinds vorige week zaterdag op zaterdag Ladiesnight. Dan gaan we heerlijk in Pyjama na de show met een flesje wijn bij een van de zangeressen, Lauren op haar kamer een heerlijke vrouwenfilm kijken, Roomservice bestellen voor 12 ipv 6 personen, met de benen omhoog en lekker chillen! GENIETEN maar!

Nou dat was het wel weer.!
Is de zomer al een beetje begonnen in Nederland, ik blaas nog steeds heel hard elke dag in de hoop dat het zonnetje ook een beetje richting jullie schijnt. Wij hadden afgelopen week, de gehele week super mooi weer! Hopelijk blijft het zo!

Dikke zoen!!

  • 17 Juni 2012 - 08:20

    Mia:

    Ja,ja en dit noem jij "werken" wat heb je het toch slecht, maar geniet er van dat doe ik namelijk van je verslagen. Nog ff en dan zijn mams en Jan ook gezellie bij je....
    dikke kus van mij...

  • 17 Juni 2012 - 15:44

    Oma En Opa:

    Gelukkig scheelt het een heel eind dat wanneer jij weer bij ons bentin het land van blije mensen, kunt oefenen hoe en op welke wijze wij brand o.i.d. kunnen bestrijden. Of is zulks nioet mogelijk? We zullen wel zien. Feest lekker door maar vergeet niet iedere keer de hoeveelheid alcohol te controleren ..... hihi.Zeven glazen wijn of drie borrels is hetzelfde. In tsjûke tút fan ús tegearre.

  • 17 Juni 2012 - 21:22

    Mama:

    Hi ...., het voetballen is over hoor voor de Nederlanders... Ze kwamen duidelijk een tandje te kort tegen de Portugezen.
    Ja wat een heerlijke stad is NY hè. Ik kan er ook altijd zo van genieten. En hoop het binnenkort weer te gaan doen. Nog een maandje wachten en dan is het zover.
    Ben ook heel benieuwd hoe zo'n cruise is. Bedenk even wat we zeker moeten gaan doen/bekijken...
    het belangrijkste is echter dat we JOU zullen ontmoeten. Daar kijk ik zo naar uit.
    Alvast een dikke knuffel.
    Enne, zo'n basic safety training lijkt me wel gaaf zeg. Ben blij dat je ons komt redden als de nood aan de man is... , hoop wel een beetje dat het niet nodig zal zijn... hihi..
    Fijne dagen en stuur inderdaad de zon deze kant maar op. Het wordt nu wel eens tijd!
    Liefs, mama

  • 23 Juni 2012 - 09:00

    Babs:

    Hi Solange,
    Heb 5 weken verslag in 1 keer gelezen. Geweldig,dat jij zo geniet lieve schat.Ik was 5 weken in Marbella,maar mijn zware comp. thuisgelaten. vandaar. Ook ik heb hard geblazen om wat zon en warmte naar Nederland te krijgen en jij doet ook jouw best,maar het mag niet lukken!! Heel veel liefs van Babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 104515

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: