week 18,19,20,21 en 22 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu week 18,19,20,21 en 22 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

week 18,19,20,21 en 22

Blijf op de hoogte en volg Solange

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Juneau

Hooi Iedereen,
Ze leeft nog hoor en dit keer zelfs als een 23-jarige! Het is alweer bijna 5 weken geleden sinds ik voor het laatst iets van mijzelf heb laten horen, dus ik dacht het is langzaam aan maar weer eens tijd voor een verslagje vanuit Alaska!

Alaska zal nooit als een thuis voor mij gaan voelen, maar langzaam aan begint het wel vertrouwd te voelen. Je weet precies in welke havens je wat kan doen, waar je favoriete spots zijn, maar voor namelijk ook in welke havens er verder helemaal niets te doen is, behalve wandelen tussen de bergen en waar het vooral dan ook niet de moeite waard is om van boord te gaan. Langzaam aan begint er zoals wij het noemen een klein beetje een ‘ Alaska Depressie’ te groeien.

Alaska is super mooi en erg rustgevend. Maar ik als stads- en strand- meisje heb het nu wel een beetje gehad met de bergen. En niet alleen ik maar een heleboel mensen. Ik heb nog een aantal hele leuke excursies gepland staan waar ik erg naar uitkijk. Maar je voelde gewoon dat de sfeer en energie aanboord anders was de afgelopen weken. En de oorzaak hiervoor is een combinatie van verschillende dingen. En gelukkig zijn veel dingen langzaam aan, aan het veranderen waardoor ik het gevoel heb dat het de komende weken weer beter gaat worden.

Verder hadden we daarom maar extra veel feestjes gepland aan boord want je moet toch wat hea :P.

Ik ben vorige week wezen Ziplinen van de langste en hoogste zipline in de wereld en het was echt heel leuk! Stiekem was het een klein beetje eng in het begin, want je hangt tegen een deur aan en dan tellen ze af en dan opent de deur en val je eigenlijk gewoon naar beneden van de berg af. Maar ben super blij dat ik het gedaan heb. Het was een 45 minuten rit met de bus omhoog de berg op en het duurde slechts 90 seconden om naar beneden te gaan. Ik heb het begin gefilmd met mijn camera dus wanneer ik in NL ben kan ik dit laten zien aan jullie.

Ik ben trouwens wel helemaal verliefd op de stad Vancouver! Elke keer wanneer we daar zijn schijnt de zon, het is super gezellig en ik kan daar gewoon uren rondwandelen! Niet afgelopen week maar die week ervoor waren we er tijdens ‘ Canadian Independents day’ dus de hele stad was versierd, overal muziek en mensen verkleed. En blijkbaar is dit de enige dag dat er weed verkocht mag worden op straat want overal waren kraampjes met joints en spacecakes!. Haha
Ook heb ik sinds een paar weken een Macbook pro waar ik super blij mee ben. En ja dit is mijn allereerste verslag geschreven en wel op mijn nieuwe baby.

Goed paar daagjes geleden was het dus mijn verjaardag en ik heb het super gehad! Ik had die dag gewoon 2 shows en’ s ochtends repetitie. Dus de avond ervoor om 12u had ik op de kamer met een paar meiden doorgebracht en champagne geproost. Maar op mijn dag zelf was ik in de middag sushi wezen lunchen met de gehele cast en de soulband aanboord die in de avond in de lounges speelt, met wie ik veel optrek. Was erg gezellig en super lekker!

De avond was 1 groot succes! De gehele avond had ik door gebracht in Dazzles de ‘ club’ aanboord, waar geen passagiers meer waren (want alle opa en oma lagen al in bed). Waardoor ik eigenlijk alleen maar meer geluk had. Want de DJ draaide alle muziek die ik wilde horen, vervolgens wilde security ons eruit gooien, maar hij zei voor deze ene keer doe ik alsof ik niets weet en gezien heb. ( En lucky me, omdat dit schip zo oud is heeft het geen camera’s). Waardoor ook nog de bartender zo lief en gestoord was om alle drankjes voor niets weg te geven. Het voelde alsof ik mijn eigen zaaltje had gehuurd met DJ en bar, zonder ook maar een cent uit te geven. En we eindigden de avond in Crewbar! Het leuke is dat iedereen het initiatief nam om mijn camera te gebruiken en foto’s te maken van alles en iedereen dat ik wel meer dan 500 foto’s heb van mijn verjaardag! Het was echt een top start als 23 jarige!

Ohja verder was ik vorige week langs het postkantoor gegaan, maar er was nog niets zeiden ze (al weet ik dat er een aantal dingen verstuurd zijn). En ik moet bekennen ze zijn daar een klein beetje dom en alles ziet er erg onlogisch uit. Maar morgen ben ik er weer dus ga ik het weer proberen.
Nou lieve mensen ik hoop dat iedereen lekker geniet van de zon in NL, of waar in de wereld je ook bent!

We smsen, appen, mailen, viberen, facetimen, skypen of gewoon facebooken ..
Dikke kus vanuit Alaska
Tot super snel!! X

Ps het was gisteren 28 graden hier dus ik lag in mijn bikini op het deck te zonnen! Wie had dat gedacht! :D

Ps2 ik heb een deal gesloten met 2 andere hier aanboord om voor een maand niet te drinken!! Niemand gelooft in mij, (wat een vertrouwen:P) maar ik gelukkig wel in mijzelf! Ik hou jullie op de hoogte! :D

  • 19 Juli 2013 - 12:26

    Babs:

    Hi lieve Solange,
    Nogmaals van Harte Gefeliciteerd met jouw verjaardag. en zo te lezen,ben jij heel goed gestart. Klinkt hartstikke gezellig. Hoe moet jij ooit nog aan de " gewone" wereld wennen.
    Bij dat postkantoor hoort zeker post van mij te liggen. Email is leuk,maar gewoon ouderwets post ontvangen,dat heeft toch ook wat. Ik ben benieuwd. Eric is op 10 juli jarig en op zijn verjaardag met vrouw Bettina naar hun huis in Spanje gevlogen.Zijn vrouw werkt in het onderwijs,dus zij gaan 4 1/2 week. Zij hebben na jaren zoeken hun droomhuis gekocht. Het is in Javea Costa Blanca Hier heerlijk zomerweer. Genieten. Het lopen gaat steeds beter. De computer in mijn hersenen heeft nog het programma waggelen! Hahahah,maar nu moet ik rechtop lopen. Dag lieverd all the best. X Babs

  • 19 Juli 2013 - 18:34

    Oma En Opa:

    Hai lieve Solange,

    Wat heb je weer een boel beleefd: geweldig! Na de foto's te hebben gezien kunnen wij niet anders constateren dat je een fantastische verjaardag hebt gehad. Het voornemen om een maand niet te drinken, is heel verstandig. Hou het vol maar zijn overtuigd dat het je zal lukken.

    Nog een fijne tijd gewenst. O ja, bijna vergeten, maar Sam en Jarst gaan paragliden in Kroatië.

    Liefs van ons beiden en een dikke kus met warme knuffel.
    Oma en opa

  • 19 Juli 2013 - 22:22

    Mama:

    Lieve Solange,
    Nog van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag. Ook van ons en opa en opa en vele anderen is post naar jou onderweg. Hopelijk ontvang je het van de week.
    Alaska en Canada hebben zo hun eigen charme lijkt het, maar ik kan me voorstellen dat je zo af en toe wel naar iets anders verlangd.... ik ben echter nog nooit in Alaska of Canada geweest en ik weet, met mij velen niet, dus eigenlijk heb je wel een luxe probleem.... ;).
    Ik hoop voor j dat de komende maand aangenaam voor jou en je cast wordt.
    Blij dat je en goed verjaardagsfeest hebt gehad. Dat heb je wel verdiend... zeker als ik niet in de buurt ben.... haha.
    Wij zijn vandaag net terug gekomen van een weekje Terschelling. We zaten in het huisje van Syso en Atie en hadden schitterend weer. Het was er super relaxt. Veel gefietst en gewandeld en op het strand gezeten... m.n. in een strandtent ... hihi.
    Komende week schijnt het weer hier ook weer super te worden, dus is het geen straf om thuis te zijn..
    Lieve schat, fijne tijd nog en we'll keep in touch.
    Liefs, mama

  • 19 Juli 2013 - 23:00

    JantheBuddhaman:

    Solangepanche...je bent jouw 23e levensjaar goed begonnen lees ik. Hard work, nice sushi, a nice party...en een goed voornemen!
    Wat wil eens mens nog meer! Ik hoop wel dat je het minstens een maand volhoudt...want het is gewoon goed om jezelf soms wat op te leggen om te zien of je ook echt willpower hebt!

    Op Terschelling namen Jola en ik nog eens als geheugen test door waar we met z'n drietjes allemaal geweest zijn op vakantie. Veel tent vakanties en de voorlaatste keer naar Curacao/Aruba ...en de allerlaatste keer naar Japan en Thailand! Wat een mooie ervaringen allemaal...maar wat je nu allemaal met de NCL meemaakt is een soort overtreffende trap denk ik zo. Geniet er optimaal van!
    Love from JantheBuddhaman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 104447

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: