Week 15 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

10 Augustus 2011 | Bermuda, Hamilton

Hoooi
Week 15 verslag is wat later dan normaal.. Het is altijd heel vervelend want voor jullie is de zondag het einde van de week en daarom wil ik mijn verslag altijd proberen op zondag te verzenden.. Maar voor mij in mijn nieuwe ritme is zondag in het midden van de week en vrijdag het einde van de week.. Dus zoals nu, kan ik niet altijd de juiste tijd vinden om optijd mijn verslag te schrijven.. Maargoed, het is geen school whaha jullie zullen gewoon een paar dagen langer op mij moeten wachten hihi..

We hebben sinds deze week een nieuwe cruise director assistent en zij is echt super leuk! Plus sinds gisteren is onze nieuwe cruise director, die vrijdag gaat beginnen aanboord. De cruise director is de gene die de baas is over de hele entertainment afdeling. Dus hij staat ook boven onze company-manager. Dus hopelijk gaat die nu ook wat chiller doen. En de grap is dat hij dus gisteren is aangekomen en een redelijke jonge man is in vergelijking met de cruise director die wij nu hebben, en hij was gisteren gewoon met ons mee uit gegaan.. dat voelde een beetje gek. Maar wel leuk om twee nieuwe mensen in ‘ons’ team te hebben die totaal anders in elkaar zitten en andere prioriteiten hebben dan de assistent en cruisedirector die wij tot nu toe hadden. (al waren die ook wel prima).

Deze week gingen er geruchten vanwege de orkaan die onze kant op kan komen, dat we misschien naar de Bahamas zouden gaan in plaats van Bermuda om het slechte weer te voorkomen. Maar aangezien de orkaan een beetje verandert is van richting hebben ze besloten toch maar gewoon naar Bermuda te gaan. En het weer was deze week daardoor niet super mooi, erg bewolkt, heel af en toe regen maar nog steeds erg warm.

Verder was ik in mijn vorige verslag helemaal iets vergeten te vertellen.. Wij waren vorige donderdag in het theater aan het opwarmen voor de show tot wij ineens horen via iemand die op dat moment uit onze cast aan het roken was, dat er walvissen waren. Dus wij naar buiten rennen en ja hoor. Ik heb drie walvissen gezien. Het was zo bijzonder en super mooi en ze spoten dat water zo omhoog. Ik had helaas omdat ik een half uur later een show had helemaal geen camera bij me dus kon ook geen foto’s maken.
En vervolgens van de week, weer de donderdag. Zijn wij aan het eten. En in eens zag je vanuit de verte een hele grote groep dolfijnen onze kant op komen. Het werden er steeds meer ze kwamen overal vandaan! En ik overdrijf niet.. zeker 100 dolfijnen. Op een gegeven moment kwamen ze gewoon naast de boot zwemmen en springen, mama’s en baby’s en alles. Het was zo een mooi gezicht. Blijkbaar vonden ze de golven die de boot creëert erg interessant want ze bleven maar springen en alles.. Maar dit keer weer, ik was op deck 12 en mijn kamer is op deck 3 dus de camera was op dek 3 en ik wilde niet helemaal naar beneden gaan en het risico lopen dat ze weg zouden zijn voordat ik terug kwam. Dus nu ook weer geen foto’s .. Sorry.. Ik heb een foto gemaakt in mijn geheugen en kan het jullie nu vertellen en beschrijven hoe mooi het was. Maar helaas niets om aan jullie te laten zien..
ik had nooit kunnen denken dat ik zoiets moois en bijzonders met eigen ogen zou kunnen zien..!

Verder was deze week een normale week wat shows betreft, ondanks de orkaan en wij voorbereid waren op de ergste tocht waren de golven normaal, dus de boot was aardig rustig. Dus dat viel super mee, al moeten we wel nog terug varen maargoed..
Ook de zangeres begint aardig alle shows te doen. Ze heeft veel extra repetities gedaan en is nu bijna volledig ingewerkt. Wel zijn er kleine dingen aangepast, en moeten wij als dansers nu ook in bepaalde shows meer gaan doen. Dus extra repetities staan nog in de planning. Maar dat komt wel goed.


Verder hadden we van de week een ‘app-party’.. De gene die onze kleding maakt als iets kapot is en ons helpt tijdens de shows met spoedverkleding en dergelijke had voor de cast een feestje georganiseerd in onze kleedkamers. En het thema was kom verkleed als je favoriete app van je Iphone of Ipad. Het was erg grappig, want iedereen liep in die kleding ook gewoon door de gangen (niet in het passagiers gebied natuurlijk) maar normaal gesproken loopt iedereen daar in zijn werkkleding en dergelijke.
Ik was gegaan als facebook aangezien dat de app is die ik zo ongeveer het meeste gebruik.
Het was een super gezellige avond en al snel kwamen andere mensen van andere afdelingen ook langs. Want het blijft een soort dorp en iedereen hoort alles en weet alles van elkaar. Dus aan het eind van de avond waren er heel wat meer mensen dan zij in eerste instantie in gedachte had..

Zondag in Bermuda was een chille dag, het weer was niet super dus waren naar de stad gegaan, rondgewandeld, gegeten, gechilled, filmpje gekeken. ’s Avonds moest ik werken en daarna gingen we naar een tentje bij ons in de haven omdat Rachel die nacht 24 werd! Aangezien het zondag is en alles hier in de haven om 0100 sluit, waren we daarna nog maar even op de pier voor het schip gaan chillen.

En gisteren waren we met alle mensen die wilden en konden en uiteindelijk opkwamen dagen op de boot gegaan, die ik had georganiseerd en twee weken geleden ook al had gedaan!
Het was super gestress in het begin want die eigenaar van de boot had een behoorlijk goedkope deal voor mij gedaan, maar ik moest beloven minimaal met 30 mensen te komen en anders voor 30 mensen te betalen.. Dus was een beetje stressen want je kunt nu eenmaal niet altijd op iedereen bouwen. En de vorige keer toen ik het jetskiën had georganiseerd, kwamen mensen opeens ook niet opdagen, die dat wel hadden beloofd en waar ik dus op gerekend had, waardoor ik ook bijna geld problemen kreeg..
Daarom had ik het nu anders aangepakt en iedereen laten betalen voor de zaterdag..(terwijl de boottocht maandag was) En dacht als mensen dan niet opkomen dagen betaal ik toch gewoon het geld.. En ja hoor uiteindelijk waren we met 26 man.. En vier kwamen niet opdagen maar had wel gewoon betaald met hen geld… Excuus of geen excuus.. Dus uiteindelijk viel er een last van mijn schouders zodra ik die man het geld kon geven.. Plus de mensen die ik had gevraagd hadden allemaal hoge verwachtingen na al mijn verhalen. Maar uiteindelijk was het echt een topdag!
Het was bewolkt maar het weer was prima om te varen. En er was een barbecue aan boord en muziek.. Rachel had echt een super middag en ook alle anderen. Iedereen bleef mij maar bedanken voor de topdag en ik ben nu officieel gekroond tot miss excursie:P Dus tja dat is het voordeel als je lokale mensen leert kennen. Die laten je andere dingen zien van het eiland en zo kun je weer nieuwe connecties leggen en kun je mensen van andere afdelingen die niet veel vrij hebben weer een topmiddag geven wanneer zij een keer een paar uurtjes vrij zijn. Dus ikke blij!

Al hadden we in de avond wel twee shows op de planning en hadden belooft in de avond uit te gaan, maar iedereen was gesloopt. Shows overleeft en uiteindelijk toch uitgegaan, maar na 1.5 stond iedereen op apengapen en waren we maar gewoon lekker ons bedje in gedoken!

Ohja trouwens ook van het weekend voor het eerst in vier maanden weer auto gereden (jep aan de ‘verkeerde’kant.) In het begin durfde ik niet, maar na al die weken begin ik eindelijk een beetje gewend te raken dat ze hier links rijden in plaats van rechts. Met wat extra hulp met kijken af en toe ging het prima.. Maar kan niet wachten tot ik weer in Amsterdam rond kan crossen!:D

Ook heb ik mijzelf sinds deze week volledig overtuigd om geen nieuwe kleren meer te kopen tot ik in NY ben, nadat ik voor de zoveelste keer mijn was had gedaan.. die wasmachines aanboord zijn vreselijk. Je nieuwe kleren komen eruit alsof ze al 100 oud zijn, ze krimpen, het vreet dingen want ik mis elke keer wel iets en gaten hier en daar begint ook al normaal te worden.. Dus een goede motivatie om maar gewoon te sparen en te shoppen aan het eind van mijn contract ! :D
Nou dat was het wel weer voor deze week.. Ik mis jullie, denk aan jullie..
Geniet nog even van jullie vakantie, voor de mensen die nog vakantie hebben!

Dikke zoennnn



  • 10 Augustus 2011 - 10:52

    Oma En Opa:

    Nou, het gaat weer van 'dik hout zaagt men planken '. Wat en belevenis al die dolfijnen rondom de boot.
    Je hebt wel bemerkt dat connecties belangrijk kunnen zijn. Gelukkig dat je zelf hebt ontdekt hoe je de kosten van een excursie in de hand kan houden door iedereen van te voren te laten betalen. Goed zo! Echt een kleindochter van haar opa. Liefs oma en opa dikke tuut.

  • 10 Augustus 2011 - 21:53

    Mama:

    Blij om weer van je te horen. Volgende excursie in nl mag jij organiseren....haha. Lieverd ik geniet van je verhalen. Thnx. Kus, mama en het lukt je vast wel om nog een x n foto van dolfijnen te maken. Ik kijk er naar uit. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 104310

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: