Week 8 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

20 Juni 2011 | Bermuda, Hamilton

Hooooi!!
Eerst even als vervolg op vorige week.. De turner/danser uit mijn groep is weer herstelt en oke. Dus blijft gewoon gezellig bij ons en verder geen nieuwe aanpassingen meer in de shows en dergelijke!:D
Ook was onze curfew eerder deze week verandert van 01-30 naar 03:00.. (jeeeh:P) dus dat ging al goed na één week.. Maar sinds vandaag hebben wij te horen gekregen dat hij is verdwenen, dus we kunnen weer officieel op het strand blijven slapen:P

En de regeling van het vier uren gedag zeggen van de gasten, die wij wilden, is gelukt.. waardoor ik nu maar eens per maand Boston niet in kan en dit moet doen in plaats van om de week! Dus dat is heel fijn!
Verder heb ik deze week alle extra duties gedaan, en ze zijn niet heel erg vervelend.. We moeten dingen doen als dansen bij het zwembad als daar een feest is,.. Electric boogie, electric slide en weet ik het allemaal.. Denk dat ik deze nummers aan het eind van mijn contract niet meer aan kan horen.. maargoed verder niet vervelend.. (alleen de outfits die we overdag moeten dragen, zijn ook hilarisch.. het is nu geen te grote Blazer maar een soort van ik werk bij de ‘burgerking’ outfit..)
(Rowen misschien kan jij je moeder even vragen over te komen vliegen om onze uniforms aan te passen;) plus een paar kostuum outfits van de shows mogen ook wel een make-over gebruiken;)

Ook kregen wij deze week te horen, dat gebaseerd op de scores/cijfers van de eerste officiële cruiseweek, ons schip van alle NCL cruise line schepen (dat zijn er volgens mij 11) de hoogste cijfers had gescoord wat betreft entertainment en dergelijke.. Geen idee door wie of hoe dat beoordeeld wordt en waar er op gelet wordt. Maar in ieder geval hadden wij onze manager en producer erg blij gemaakt!

Nog meer goed nieuws.. Mijn tweede scriptie voor Docent Dans is goedgekeurd!!! OFTEWEL .. IK BEN GESLAAGD VOOR TWEE HBO DIPLOMA’S!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEH.. Een 7 als eindcijfer!! JIPPIE JEEH! ik ben echt zo blij!! Alsof dit moment nooit zou komen.. Na vier jaren blokken heb ik eindelijk mijn twee diploma’s op zak(nou ja nog niet letterlijk, want ik kan ze pas tekenen als ik terug ben eind van het jaar. Maar de gedachte alleen al! HEEERLIJK!!:D:D:D * happy me, happy me*

Goed afgelope week, was eigenlijk niet heel bijzonder.. repetities, shows, duties, chillen, scriptie afmaken, slapen, eten, eten, eten, sportschool, strand, uitgaan en weer slapen.

Maargoed toen wij dus van de week op bermuda een vrije middag hadden en naar het strand gingen, kregen we te horen, zoals ze al hadden gemeld, dat er momenteel deze periode erg veel kwallen waren.. Nou mevrouw de schijterd weigerde de zee in te gaan, ondanks dat het BLOEDHEET was.!
Want op een gegeven moment begon het harder te waaien, de zee werd wilder en binnen drie minuten kon je 1000 kwallen zien.. op een gegeven moment zag ik er al 6 liggen op het strand op 1 meter afstand van mij alleen al. Vervolgens blijven mensen eigenwijs rustig zwemmen en chillen in de zee.. En een gezin (moeder vader en twee hele kleine kinderen) spelen voor mijn neus in het water.. En op een gegeven moment begint die moeder keihard te schreeuwen en te huilen.. Ja hoor.. en die dingen (geen idee hoe die eigenlijk heten, waarmee kwallen je steken) waren helemaal om haar been heen… En ze bleef maar schreeuwen, wij gaven haar man een lepel (enige wat in de buut was) om die dingen van haar been af te halen, maar het ging maar niet en haar been begon op te zwellen en werd helemaal rood… Niets hielp.. Dus ik zei (aangezien ik een friends-fan ben..)’ ik heb gezien in friends dat urine helpt’, maar geen idee of het een fabeltje is of echt helpt… Maar voordat ik mijn zin af had gemaakt, pakt Rachel- roomie- een leeg bekertje, , En begint te plassen in dat bekertje.. Zegt’ Ik moest toch al zo nodig!’ (onder tussen is die vrouw nog steeds aan het huilen, haar kinderen vervolgens ook , want die konden mama zo niet aan zien, en ik ben stiekem aan het lachen van binnen omdat ik mijn kamergenootje in een bekertje zie plassen).. Overhandigt die man de beker, alsof ze drinken voor hem heeft gehaald.. en ja hoor daar ging haar plas over het been van die vrouw.. Nou toen hield ik het helemaal niet meer :P….. Maar uiteindelijk hielp het echt enorm.. de pijn werd minder.. die slierten gingen eraf en ze kon weer langzaam op staan en lopen.. Vervolgens kwam daarna pas de strandwachter aanlopen(gaat hier allemaal ook niet zo snel) en die zei heel droog.. Ooh u had een kwallenbeet.. dat is niets ernstigs, u bent de zoveelste vandaag..
Nou zal allemaal wel.. maar de komende weken ga ik niet meer bij dat strand de zee in.. pff.. hoorde als je bij deze kwallen die dingen om je nek krijgt kan je stikken.. En die dingen van sommige kwallen zijn zo lang.. voordat je die beesten ziet is het al te laat..

Oh ja verder was ik van de week ook nog naar de film geweest.. Hangover 2! Eindelijk..
Maar te grappig, nu is bermuda een eiland.. en niet super groot.. Maar ze hebben dus maar 1 bioscoop in de stad, en 1 bij de haven. In elke bioscoop is 1 zaal, met 1 film. Die film blijft in de bios voor twee weken.. en dan wisselen ze onderling(dus film a in de haven, film b in de stad en dan wisselen) en daarna komt er weer 1 nieuwe film in elke ‘bioscoop’. Whaha wat een keuze!! Als je dus eens naar de film bent geweest moet je 2 weken wachten voordat er een nieuwe komt.. Niets pathé unlimited!

Vrijdag naar Boston geweest, mijn telefoon geregeld.. Die mensen hadden mij ‘zogenaamd’ een abonnement gegeven, waarbij ik elke dag dat ik het gebruik 2 dollar betaal.. (had helemaal uitgelegd dat ik alleen op vrijdag in Amerika ben.. .. Blijkt dat ik vanaf dag 1 dat ik dat ding had 2 euro betaalde per dag.. dus voor drie weken elke dag 2 euro betaald.. Wat een weggegooid geld! Was super pissig! Maar abonnement kunnen veranderen, nu pre-paid idee.. Dus weer blij!
Verder een grote pot PINDAKAAS gekocht! Heerlijk al dat eten hier hoor.. maar soms wil je gewoon als ontbijt crackers met pindakaas in plaats van worst, hamburgers, wafels, spek,rijst, eieren, pannenkoeken, aardappelen, honderduizenden salades en weet ik het wat allemaal

Nu ik toch over eten praat :P wat ik wel in elke verslag doe, (net sushi gegeten JAMMMM) we worden sinds deze week elke week gewogen:S:S.. Niets ernstig.. (Behalve dat ik de zwaarste danser ben als gewoonlijk:P) Het is niet een bepaald percentage dat je moet wegen, maar je eigen gewicht wat je nu hebt mag je de komende maanden niet meer overheen. Dus je moet hetzelfde blijven en/of je mag maximaal 10 pond afvallen…(rond de 5 kilo ongeveer)..

Vanmiddag kleine fotoshoot gehad… Bij de ingang van het theater komen onze foto’s te hangen met daar onder een kleine tekst over jezelf.. (moest je zelf schrijven).. Ik heb voor het volgende gekozen (al heeft rachel mij een beetje geholpen, mijn spellingsfouten eruit te halen:P)

‘Solange has been dancing since the day she was born. She is currently celebrating her recent graduation from Dance Academy ‘Lucia Marthas, Amsterdam’ as a Dancer & Dance Teacher.
She has previously danced from artists such as Lionel Richie and Diana Ross.
Solange is looking forward to her first proffessionel contract since graduating on board of the Norwegian Dawn. And she one day hopes to be recognized as one of Beyonce’s dancers and not only be recognized for sharing the same name as her sister. ‘
(JA ik hoor dat ongeveer 10 keer per dag.. Hey solange.. same name as.. bla bla bla)

Nou verder gaat alles hier zijn gangetje.. We hebben straks een crewparty op het dek.. :D
Morgen ochtend weer een safety drill (Dus zogenaamd schip gaat zinken, ga naar je bootje en wacht daar voor een uur:S… ) en Tja in de avond weer een show..

Ik zeg open allemaal een fles champagne of neem een glaasje wijn om te proosten op mijn slagen:D..
Dikke kus en knuffel!! MMMMMMMMMMMMMMWWWWWWWWWWUUUUUUUUAAAAAAAAHHHH

  • 20 Juni 2011 - 05:58

    Lisanne:

    Tentakels zijn het hahaha en geweldig verhaal, toen ik het eerste woord kwal las, moest ik idd ook meteen aan Friends denken :P

  • 20 Juni 2011 - 06:58

    Mama:

    YES YES YES....
    Gefeliciteerd met je slagen.... helemaal te gek. Valt er eindelijk iets van je af. En van mij ook... ;) Dit is de eerste stap van de rest van je leven. Vanaf nu geheel op eigen voeten. Maak er wat moois van.Love you, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :D

  • 20 Juni 2011 - 10:08

    MInnie:

    Hey Solange,
    Gefeliciteerd met het behalen van je diploma!We nemen er zeker een glaasje op.
    Ik geniet van al je verhalen daar in den vreemde.Je mamsie zal trots op je zijn!!
    Nog veel plezier daar,
    groetjes,Minnie

  • 20 Juni 2011 - 10:35

    Solange Sr.:

    Hi Solo,
    Like your mom, superproud of you.
    Enjoy life,but take good care yourself.
    Still enjoying your reports, maybe you can write travelreports like Cees Nooteboom and earn some money.

  • 21 Juni 2011 - 11:21

    Mia:

    Hieperdediep HOERA, HOERA, HOERA...
    Geweldig, geslaagd, zo nu ontspannen gewoon je werk doen... hahahaha

    Blijf vooral schrijven.. het is zo leuk om te lezen.. love you dikke kus MIa...;-)

  • 21 Juni 2011 - 21:04

    Carola:

    Wauw, 2 diploma's in je pocket, gefeliciteerd en ....proost ! Probeer oversea ( on sea ) maar uit te kijken naar een vervolg job, want in NL ...ai, ai, ai, gaat het heel erg moeilijk worden met al die voorgenomen bezuinigingen. XXX

  • 12 Juli 2011 - 20:07

    Velorisa:

    Wauww solangeeeee! Ik ging stuk om verhaal kwallen! Ben trotss op jou en zi .. Op jullie diploma's. Wordt blij dat ik weer een recente foto van je zie! Ga zo dooorrr, loveee ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 105029

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: