Week 7 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

12 Juni 2011 | Bermuda, Hamilton

Hi allerliefsten!!!
.. hihi.. Daar ben ik weer.. Deze week is voorbij gevlogen!! De derde cruise week is alweer begonnen.. nog 19 en dan is het al voorbij.. Heel gek..!
Bovendien voelt het zo raar, want mijn weken beginnen nu niet meer op de maandag zoals gewoonlijk maar op de vrijdag. Omdat elke nieuwe cruise week van start gaat op een vrijdag.. Plus voor het eerst in mijn leven.. oke niet mijn leven maar zeker voor het eerst in de afgelopen tien jaren leef ik sinds een paar weken zonder agenda!!! (haha ja ‘Miss planning’ is eindelijk overgestapt naar het motto ‘leven met de dag’!)
Elke week krijgen we een week planning waar de tijden instaan van wanneer je moet werken, naast de shows en dat is gewoon het enige wat ik MOET doen.. Geen extra dingen verder naast werk!! En het voelt HEERLIJK!!! (totdat ik dan vandaag mijn feedback van mijn tweede versie docentenscriptie terug krijg en dit heerlijke gevoel binnen 2 seconden was verdwenen .. zucht vandaar vannacht maar de gehele nacht doorgehaald om een groot deel aan te passen.. En nu ik toch wakker ben maar een weekverslag geschreven)

Wat verder wel fijn is dat we elke avond, behalve de zondag avond, doen we een show en soms twee.. Sommige zijn tien minuten en sommige 50 minuten..
En ik moet zeggen in het begin was dit erg stressvol, omdat elke dag nieuwe repetities waren en dan die avond de shows en alles..
Maar ik vind het nu heel chill niet elke dag dezelfde shows te hoeven doen.. Daardoor blijft alles variëren en kijk je er naar uit wanneer er weer een nieuwe dag is met nieuwe dansen.. En ik ken mijzelf en ik kan toch snel verveeld zijn, van steeds hetzelfde te doen ( en ja tuurlijk ik ben pas in de begin periode) maar tot nu toe bevalt deze aanpak mij prima!:D

Vorige week zondag waren we naar het strand geweest.. HET WAS PRACHTIG!! En de zee was zoo mooi, enige is dat ze zeggen dat er kwallen zijn, al heb ik gelukkig nog niets gezien of gemerkt.
En afgelopen maandag ben ik de hoofdstad hier in Bermuda in gegaan, Hamilton, Erg gezellig.. allemaal gekleurde huisjes, muziek etc .. doet me denken aan Curacao!:D
Verder zijn er inderdaad een heleboel wifi plekken daar.. Sommige moet je voor op een terras zitten een drankje bestellen en dan geven ze je het wachtwoord en kun je van het internet gebruik maken.. En soms had ik terwijl ik liep in ene bereik.. dus jeeh af en toe kan ik mijn whatsapp weer even gebruiken of skype via mijn tel!
De avond afgesloten in Snorkelpark.. een strand/beachclub vlak bij het schip… Ik denk dat dat de komende weken een van onze hotspots zal worden.. Al moeten we de clubs hier nog even verkennen.. Maar de muziek is zoo goed.. erg gezellig!!
Het enige was dat een van de crew mensen.. (ken ze niet) ruzie hadden gekregen met een van de ‘ghetto’mensen van Bermuda.. dus uiteindelijk werd er gevochten politie ambulance etc erbij.. Bleek dat iemand ook van het balkon op een ander zijn nek was gesprongen..:S
Dus ik was hem maar gesmeerd.. Maar hoorde de dag erna dat die mensen die bij ons op de boot werkten ontslagen werden.. (en een paar van de Royal Carribean Cruise waren ook betrokken en ontslagen..)
Maar helaas hoorde ik net eind van de avond door de luidspeaker, dat ze een ‘Curfew’ hebben geactiveerd!!
Dit betekent dat de gehele crew, elke nacht voor 01:30 terug aanboord moet zijn!!
:@ BELACHELIJK… Puur omdat één iemand of twee in de problemen komen worden alle 1000 man personeel gestraft… Dit was ook al in de Bahamas.. Toen was iemand van de crew met zijn dronkenkop voor een van de shuttle busjes gesprongen en zwaar gewond geraakt, en sinds die dag hadden we geen shuttle busjes meer naar de stad en moesten we taxi’s nemen..
Goed kijken hoelang dit zal gaan duren en wat we eraan kunnen doen!! Zou echt heel erg jammer zijn!!! (Ik voel me weer net 15 en ik moet op tijd thuis komen, wat zullen de personeelsleden die in de 40 zijn wel niet denken)..* Zucht*

Verder begon het eerste probleem met geen swings hebben deze week.. Een van onze ‘turners’ Ging door zijn rug tijdens de repetities.. (een van zijn discus was uit zijn wervels geschoven.. ja Anatomie ;)
En die avond hadden we een show, waarin hij bijna alle trucjes doet in alle doeken en touwen en netten etc.. Dus de gehele show moest omgegooid worden en een andere turner die eigenlijk alleen maar flikflakken en alles doet.. moest in ene alle dingen leren (cirque du soleil achtige dingen) en er werd een nummer uit de show gehaald… waardoor mijn kledingwisselingen nog sneller werden.. Nou goed super veel stress voor en tijdens de show!!
Echt dat is het nadeel van cruiseshows.. er zijn geen swings dus als er iemand tijdelijk uitgeschakeld wordt, moet men in ene andere dingen gaan leren en de gehele show aan gaan passen.. Maargoed we hadden het overleefd.. en na de show toen we terug in de kleedkamer kwamen had onze producer voor iedereen een fles Rose op tafel gezet, omdat hij zo trots was! Haha dat is nog eens een fijn welkom!
En nu wordt de ‘turner’ deze week uit alle shows gehaald en loopt bij de dokter en alles.. en als hij as vrijdag hetzelfde is zal hij naar huis moeten en komt er iemand nieuw in het team.. so we’ll see!
Plus er zijn deze week extra lessen/sessies gestart waarbij onder andere ik mijn ‘oude turn skills’ weer moet activeren en nieuwe dingen leer in de touwen, hoepels, plus flikflakken weer moet terugpakken.. Nou goed.. Uiteindelijk zal dit alleen maar goed doen op mijn cv! Hopelijk zijn mijn ‘turnskills’ niet te ver weggestopt.:S

Helaas kon ik deze week niet van het schip toen we in Boston waren..(en vorige week ook al niet, al had ik het toen zelf besloten om de gehele dag aan mijn Geweldige docenten Scriptie te zitten)
Zoals het nu staat moet men om de week werken.. Maar we zijn bezig met een regeling op te zetten dat we onze tijden wisselen onderling, waardoor je maar eens per maand niet van het schip kan in Boston ipv om de week..
En wat moeten we doen…??? ( ja een van de mindere extra werkuren).. We moesten de nieuwe gasten verwelkomen.. dus je staat 4 uren buiten en alleen maar ‘Hello welcome on board’ te zeggen… ( in de meest prachtige outfit ooit.. whahah nooit gedacht in mijn hele leven dat ik er ooit uit zou zien als een vrouw die naar kantoor gaat in een te grote blazer!!!)
Plus ik moest op een lijst een aantal gegevens opschrijven van alle mensen die beperkingen hebben.. Dus elke keer wanneer iemand in een rolstoel, met een wandelstok of weet ik het aankwam, moest ik die apart nemen voor het geval er iets met diegene aan boord zou kunnen gebeuren en we gelijk alle gegevens bij elkaar hebben.. Met mijn heerlijke engels.. dat gelukkig echt een beetje eigen begint te worden, heb ik het gelukkig overleefd!
Trouwens er zijn ook een paar crewmensen hier aan boord die in het Spa werken uit Zuid-afrika, en soms klets ik met hen in het Nederlands en we kunnen elkaar best goed verstaan.. alleen hun accenten en manier van uitspraken zijn zoo anders, erg gek..!

Oh ja verder had ik niet deze week, maar vorige week een korte filmopname.. (is uiteindelijk maar 30 sec) Haha ze hadden mij gevraagd mee te werken aan het ‘Welcome onboard’ filmpje voor de passagiers.. Ze wilden zoveel mogelijk verschillende nationaliteiten en functies.. Dus als de passagiers aan boord komen zien en horen ze mij eerst in het Nederlands kletsen en daarna in het engels.. haha.. Ik vind het wel leuk! En langzamerhand weet iedereen hier nu wel mijn naam!
Al is ‘de Jong’ nog nooit zo exotisch of mooi uitgesproken in mijn hele leven.. Ik heb de beste variaties gehoord.. Voor het eerst dat mensen mijn achternaam origineel vinden..
Trouwens mama.. wat betekend Solange eigenlijk?? (want die vraag heb ik ook al 100.000 keer gehad)

Dat was het zo ongeveer wel weer voor deze week..
Love you all! Miss jullie.. Al wil ik voorlopig echt nog niet naar huis, maar zou jullie graag hier bij mij willen hebben en alles met jullie willen delen en meemaken! :D

Well.. Up to the next! XXX Nu eindelijk slapen!!!!!!!! (en voor jullie zeg ik Goeie morgen;)

Ps nieuwe skype aangemaakt..
Solangezindzidejong aan elkaar voeg me ff toe of accepteer ;)

  • 12 Juni 2011 - 09:31

    Mama:

    Wow klinkt goed, nu je scriptie nog... fijn dat die docent zo mee werkt! :S . Je naam is van het Latijnse 'solemnis' en dat betekent plechtig. Hoewel je het misschien ook een beetje kunt afleiden van sol... haha. Have a good time and enjoy life. Liefs, mama.

  • 12 Juni 2011 - 11:27

    Mia:

    Hey... meid, meid wat doe je het geweldig... Dat pakje staat je ook goed...(is een gave he. alles staat jou);-)
    Zet hem op met je scriptie, dat gaat je lukken..love you...xxxxx

  • 12 Juni 2011 - 11:49

    Annee:

    Heeej Solooow! Dat pakje is idd wel iets te groot.. jammer :P niet warm dan als er zon is en jij in je blazer staat te zweten? :P Kut van je scriptie! Ik heb mijn onderzoek gehaald en moet het nu alleen nog presenteren/verdedigen.. maar kan zo goed als zeggen dan ik geslaagd ben ;) :D 1 Juli krijg ik dan mijn diploma.. komt al dichtbij joh!! jouw tijd vliegt ook zeker! Ik denk aan je en heel goed dat je geen agenda meer hebt haha!

  • 14 Juni 2011 - 12:32

    Oma En Opa:

    Eindelijk heb ik het weer voorelkaar. MSN zat mij dwars. Had ik waarschijnlijk per abuis aangeklikt. Afijn, ben weer in de lucht. Wat een geweldige ervaring: enorm. Ja, val buiten de boot: ontslag. Dus maar goed oppassen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 105028

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: