week 24 - Reisverslag uit Québec, Canada van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu week 24 - Reisverslag uit Québec, Canada van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

week 24

Blijf op de hoogte en volg Solange

19 September 2012 | Canada, Québec

Hoi hoi!!
Ja hoor ik heb mijn eerste Canada cruise overleefd! Het was echt een verschil van dag en nacht in vergelijking met mijn vorige cruisen!
Maar zo een ervaring! Onze eerste port was Halifax. Die dag regende het en het was enorm koud. Dus we gingen letterlijk van internet cafe, naar de volgende internet bar etc. Zolang we droog zaten en iets warms in ons handen hadden vonden wij het prima. Het zag er verder wel uit als een leuk stadje! Blijkbaar zijn er een aantal universiteiten daar, dus het is erg studentvriendelijk gericht!
Hopelijk deze week is het weer iets beter, zodat ik wat meer van de stad zelf kan genieten. Er schijnt blijkbaar een erg groot mooi park te zijn, dus ben benieuwd.

Verder Que-bec was GEWELDIG! Het is zo een leuke stad! Super Europees ingericht! Ik had echt het gevoel dat ik in Frankrijk/ Oostenrijk ergens was ipv Canada! (en dan spreken ze ook nog eens allemaal frans!) Overal waren echt zulke leuke kleine restaurantjes en barretjes. En alles zag er gewoon zo gezellig uit! Ben zo blij dat wij onze overnachting daar hebben, zodat we echt 2 mooie dagen daar kunnen doorbrengen!
Het is so wie zo heel fijn om weer eens een overnachting aan land te hebben! Om weer eens uit te gaan in een normale club ipv iets hier aan boord, waar momenteel vrij weinig te beleven valt.
De gehele sfeer van het schip is overgegaan naar jazz/ ballroom muziek en dergelijke. Wat heerlijk is voor een drankje, maar een dansje zit er momenteel niet helemaal in. Wat ook wel fijn is hoor, want we hangen als cast nu veel meer bij elkaar op de kamer, doen spelletjes, kijken een film of kletsen en chillen gewoon. Wat ook weer een grotere en betere band schept onderling, hoewel die over het algemeen al erg goed zat.

Goed onze eerste dag in Que-bec enorm veel gewandeld en rond gelopen. ’s Avonds uiteten gegaan, toen snel op de boot omkleden en daarna waren we met een grote groep uitgegaan. Super avond gehad! De volgende dag over het algemeen geslapen, toen had ik Bibliotheekdienst (en bij deze cruisen zit de bibliotheek dag en nacht bomvol!) En ’s avonds om zes uur ging ik met Lauren uiteten nog ergens in de stad. Was zo gek om weer een keer pas om 6 uur ’s avonds van de boot weg te gaan, ipv terug te komen. Deed mij weer een beetje denken aan Bermuda! Of eerder gezegd ook gewoon meer aan het ‘normale leven’. Heerlijk om niet om de 2 minuten op je horloge te kijken, voor het geval je denkt te laat te komen en de boot te missen!

Goed onze andere twee havens waren Cornerbrook en Sydney.. En daar is vrij weinig te beleven.
(In Cornerbrook was de tijd trouwens niet 1 uur eerder, maar een HALF UUR!!.. Wie heeft dat in godsnaam verzonnen.. ik heb echt nog nooit zoiets geks gehoord. En hoe bedoel je dat zorgt voor verwarring!.. heel vaag!)
Goed terug naar Cornerbrook en Syndey.. Echt de stadjes stellen niet veel meer voor dan letterlijk 1 straat. Maar blijkbaar gaat het in die plekken meer om de natuur en dergelijken. Dus daar moet ik mij maar iets meer in gaan verdiepen en kijken of er excursies en dergelijke te doen zijn. Want zo een eerste indruk, is er vrij weinig te beleven.
De kleine bergen en zo zijn zeker mooi hoor, maar het is niet veel meer dan dat.

Verder blijft het gek dat we in ene 10 daagse cruisen hebben, want we zijn zo gewend aan ons oude rooster. Zoals vandaag zijn wij in NY, en het is een dinsdag. Wat zo gek voelt, want mijn gevoel zegt dat het gewoon weer een zaterdag is, omdat we dat zo gewend zijn.

Onze planning voor deze week is om wanneer wij in Que-bec zijn, de trein te pakken en voor twee dagen naar Montreal te gaan. Het is 2.5 uren bij Que-bec vandaan, wat nog steeds best ver is. Maar ik heb het gevoel dat ik verder nooit meer zo dichtbij zal komen. En ik vind dat ik deze kans om daar heen te gaan, nu ik toch in Canada ben, niet moet laten liggen. Dus we willen met paar een hotel boeken voor 1 overnachting en Montreal onveilig maken hihi.. Ben super benieuwd..

Verder 1 goed ding, de twee havens waar vrij weinig te doen is, is wel internet dus ik beloof jullie te contacten op die dagen!! Onze route verandert alleen steeds. Zoals nu gaan wij eerst naar de havens toe, waar we vorige cruise mee eindigden ipv mee begonnen. Plus het zijn 10 daagse cruisen. Dus het is vrij lastig voor mij, om vooruit te plannen, wanneer/ hoe laat en dergelijke ik waar ben.

Het weer in NY was vandaag BAH! Hoe zit het in Nederland begint de winter daar ook al echt van start te gaan?

Verder heb ik mijn tickets geboekt! Ik vlieg 7 november naar Miami. Dan op 8 November vlieg ik naar Curacao waar ik 2 maanden zal verblijven! En dan vlieg ik 9 januari weer terug. En zal ik dus 10 januari 2013 weer Home sweet Home zijn!! AMSTERDAM IT IS!!! Hihi… Yeey! Super veel zin in de komende maanden.

Vind het een enorme ervaring om Canada te ontdekken, maar ik ben stiekem al met aftellen begonnen om weer heerlijk richting het zuiden en de zon te gaan! Vind het wel weer mooi geweest met die grijze wolken! Hihi..

Dikke zoen!

  • 19 September 2012 - 14:43

    Oma En Opa:

    Nou, nou, wat een belevenissen. Mooie foto's van de stad Que-bec, maar we kunnen de GEM rechts niet ontdekken. Zo te zien is het niet overal slecht weer en koud. Zolang alles nog 'bloot' rondloopt valt het allemaal wel mee. Wat een ander land lijkt het, maar ik denk dat ook dat meevalt, het is alleen even wennen en wat je nu kunt beleven is goed voorkennis van een land en haar bevolking. Geniet ervan met volle teugen.
    Liefs oma en opa, dikke knuffel en een heeeel dikke zoen.

  • 19 September 2012 - 18:31

    Babs:

    Dag lieve Solange.
    Wat een mooie ervaringen weer,daar in Canada. Zoals jij schrijft,verlang jij al weer,naar de zon Jij bent ook echt een zonne kind! Ik ben nog steeds in Marbella en geniet net als jij van alle mooie ervaringen. dag lieverd. Dikke kus Babs

  • 20 September 2012 - 21:03

    Mama:

    Lieve Solange,
    Tja, dat is even wennen hè.... hihi... weet je weer hoe het hier is..... haha.
    En wen maar vast aan het vermaken en momgaan met oudjes.... hihi... heb je het over een paar maanden weer makkelijker met ons... LOL.
    Schitterende foto's. Ik geniet er weer van en doe net of ik ook mee ben op reis.
    Ik ben trouwens dinsdagavond met Carola naar een voorstelling 'IK, een eiland' op Vuurtoreneiland geweest. Dat ligt vlak bij Durgerdam en aan de andere kant IJburg. Heel apart en met de boot er naartoe een hele mooie regenboog gezien en op het eiland zelf genoten van de stilte, het geroezemoes, de geluidin in de nabijheid en de schemering. Leek wel een beetje op Dogtroep. Weet je nog?
    Nou party ze op je partycruise... of moeten jullie alleen maar anderen vermaken?
    Dikke kus, mama

  • 03 Oktober 2012 - 21:02

    Saskia Koopman:

    Hoi Solange,

    ik heb je eindelijk gevonden dankzij je moeder!
    Wat een heerlijke verhalen allemaal , ik leef er helemaal van op, dit kikkerland is momenteel erg nat en depri dus.Zeg hebben ze ook baantjes voor oudere jongere (grapje)
    Wat fijn al die foto's en vooral die van the big apple genieten hoor.

    Veel liefs and big hug Saskia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 104331

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: