Week 25, 26 en 27 - Reisverslag uit Corner Brook, Canada van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 25, 26 en 27 - Reisverslag uit Corner Brook, Canada van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 25, 26 en 27

Blijf op de hoogte en volg Solange

09 Oktober 2012 | Canada, Corner Brook

Yeaaah! She’s alive haha! Ik weet het is alweer een tijdje geleden, maar na 2- 10daagse Canada cruisen en een 3 daagse Booze Cruise naar nergens, ben ik er weer!
Waar te beginnen… Nog steeds momenteel Canada aan het ontdekken en ik ben stiekem toch wel blij dat ik dat doe en kan doen!! Want ik heb de afgelopen weken dingen gezien en gedaan, waarvan ik nooit had verwacht die ooit te zien of hier te doen!

Syndey is tot nu toe nog steeds de enige plek waar ik niet van boord ben geweest, aangezien ik niet verder kom (en geen behoefte heb) dan de haven zelf, waar gratis Wifi is. Heb gehoord dat er vrij weinig te beleven is en niet veel verschilt qua zien van de andere havens. Dus ik bewaar mijn Syndey-maagd ogen voor de Echte Sydney in Australie!. Wel fijn om een gratis internet haven te hebben, waar ik lekker de hele dag onbeperkt kan internetten!..

Goed zo als gepland was ons tweede bezoekje in Que-bec veranderd naar het boeken van een hotel in Montreal en lekker feesten daar. Wat een groot succes was! Ik was samen met Lauren, Cody en Adem wat echt zo ontzettend gezellig was. Ik heb in tijden niet zoveel gelachen! En dat zegt heel veel want ik ga gemiddeld al elke dag een keer stuk! Maar die avond echt leuke, gekke, grappige, spontane momenten volgenden elkaar op elke minuut.! We probeerden zoveel mogelijk uit onze korte tijd daar te halen. Dus we hebben letterlijk elke bar en club bezocht die we maar konden bedenken, we vlogen in taxi’s, bussen, fietsen, wandelend (of op elkaars schouders :P) van hier naar daar. En ook overdag liepen we rond in het ‘Downtown gedeelte waar ook ons Hotel lag gelegen, wat dus super fijn was.! Ik had het zo ontzettend naar mijn zin gehad die twee dagen. Het voelde als een kleine vakantie, want het was voor het eerst in 6 maanden dat ik weer eens aan land sliepen en we langer dan 10 uren bij het schip of van de rest van de cast vandaan waren.! Het voelde dan ook die dag erna alsof we weken niet aan boord waren geweest en ik mistte ook echt iedereen gelijk al,…
Verder was het een 3 urende trein reis van Quebec naar Montreal en terug, maar er was WIFI aan boord en op de terugreis sliep ik bijna de gehele reis dus ging allemaal best wel snel!
Verder was Montreal gewoon een hele leuke stad, niet heel speciaal en erg vergelijkbaar met elke stad stad, Dus ik zou niet perse een ticket boeken vanuit NL om daar heen te gaan, maar als je een keer in de buurt bent, is het zeker wel de moeite waard om een bezoekje te brengen!
Het enige jammere was, dat deze week waren een paar acteurs naar Montreal gegaan en kwamen mij even vertellen dat Jamie Foxx twee tafels bij hen verwijdert was in een restaurant waar zij uiteten waren.. Beetje jammer dat hij er niet tien daagjes eerder was!.. hihi..

Verder was het Brandon uit mijn cast, zijn verjaardag twee weken geleden en Cody en Lauren hun verjaardagen komen er ook weer aan. Het houdt niet op. Maar elk excuus voor castdinners en gezellige avonden is meer dan welkom. Zo belandde we op Brandon zijn verjaardag met zijn allen in de spelletjes kamer waar we meer dan drie uren met zijn allen als pubers guiterhero, motorcrossen, autoracen, schietspellen en weet ik het wat nog meer hadden gespeeld aan boord!

Goed in Halifax gingen we lekker met zijn allen Mexicaans eten. Het grappige is dat wanneer wij aanland uiteten gaan iedereen altijd super sociaal en gezellig is, NOT! Want iedereen is op Skype, Viber of internet en heeft een dikke laptop op tafel naast zijn bord eten! Haha..
Wel was het mij en Lauren gelukt van het droge weer gebruik te maken en om het bekende park van Halifax te bezoeken, waar ze maar dan ook echt overal hele mooie bloemen hebben!

Maar mijn favoriete dag van de afgelopen weken, was mijn derde bezoek aan Quebec. Het was een vreselijk koude dag met wind en regen, maar dat hielt ons niet tegen. (blijkbaar elke keer wanneer wij op avontuur gaan regent het en het wordt dan altijd een succes net als bijv op mijn verjaardag!)
Goed we hadden met een paar mountainbikes gehuurd en besloten vanaf het schip 24 km te fietsen naar een enorme waterval hier in de buurt! Het was zooo koud en regenachtig, maar zo blij dat wij dat hebben gedaan. (we konden ook gewoon de bus pakken, maar nee we blijven avontuurlijk!)
Om vervolgens wanneer we daar aankwamen nog eens een enorme mega trap op te klimmen, zodat we de berg op konden en op de brug die over de waterval ging, konden lopen! Wat trouwens best wel een vette ervaring was. Want als je ziet met wat een kracht dat water naar beneden gaat is niet normaal. Verder is het momenteel echt herfst hier en alle blaadjes overal zijn groen, oranje, rood en paars het is zo ontzettend mooi! Doet me stiekem een beetje denken aan Nederland al kan ik niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel mooie bladeren in de herfst heb gezien in NL!
Toen we die dag terug kwamen was ik helemaal gebroken! (plus ik had die ochtend nog een ‘insanity workout’ gedaan.. jaja ik ga naar de gym! Pfff en nu nog spierpijn ervan, dus dat maakte de dag nog net iets zwaarder!)

Onze overnight die dag waren we naar een jazzclub gegaan, waar ze live jazzmuziek speelden, om vervolgens naar een gayclub (ja we houden ook een beetje rekening met onze gayvriendjes!) waar ik mocht genieten van een 2 uur durende dragqyeenshow! (oh wat ben ik toch een geluksvogel:P)
En ik sloot de avond af met een heerlijke ouderwetse turkse pizza! Die zo ontzettend lekker was dat Elisa, Lauren en ik de volgende dag weer helemaal teruggingen naar die plek om er nog een te eten. En vervolgens na 6 uren besteed te hebben in de meest klassieke Macdonalds die ik ooit heb gezien. (ze hadden een openhaard, kroonluchters en speelden klassieke muziek!) gingen en Elise en ik in zo’n ‘koets en paard gebeuren’. En werden we mooi op die manier terug gebracht via een rondleiding door bijna de hele stad naar de haven! Waarom ook niet…

Oh verder had ik deze week twee reunie’s! Want in NY waren wij tegelijk in de haven met de Norwegian Star, waar ik vrienden van de Dawn van vorige jaar op heb. Dus die had ik heerlijk in Ny gezien! En afgelopen Halifax waren wij in de haven samen met de Dawn zelf, waar momenteel ook weer mensen opzitten van vorig jaar met wie ik heerlijke verse kreeft was gaan eten! Wat super gezellig en de kreeft was heerlijk, maar zodra ik de poep zag, was ik gelijk misselijk en wilde ik er niets meer mee te maken hebben. Deze kreeft ( want dat is mijn sterrenbeeld) wil niets te maken hebben met poep van andere kreeften behalve haar eigen. :P

Oh en trouwens niet mijn laatste NY dag maar die ervoor, was ik heerlijk naar Harlem gegaan, naar mijn zus haar appartement waar ik lekker met een thuis gevoel de ochtend had doorgebracht. En vervolgens vanaf daar, 123th street was teruggelopen naar 74th street! Ik wilde teruglopen naar de boot die op 48th street ligt. Maar had helaas net niet genoeg tijd dus moest vanaf daar toch nog maar even de taxi pakken. Maar het was zo lekker. Gewoon wandelen, ipod in en genieten van alles en iedereen om mij heen in de meest heerlijke stad van de wereld.. NY NY!

Oh en we hadden dus een Booze cruise vorige week. Wat eigenlijk een 3daagse partycruise is naar nergens. Bijna 3000 man komt aan boord om lekker te feesten, te dansen, te gokken en te zuipen terwijl de boot rondjes vaart! Het was een en al feest aan boord en het publiek tijdens onze show die avond was dan ook meer dan enthousiast en geweldig, wat ons natuurlijk ook weer super veel energie gaf! Was so wie zo wel even fijn zo een jonge, energieke cruise weer te hebben, aangezien we nu weer vol zitten met oude graftakken.. ( sorry opa en oma wil jullie niet beledigen, haha al weten jullie toch dat jullie voor altijd jong blijven en ik jullie niet eens kan vergelijken met deze mensen!!! haha)

Nou dat was het wel weer zo een beetje! Woensdag ben ik weer in NY en dan hebben we nog maar 1x een 10daagse Canada cruise voordat we weer heerlijk de zon opzoeken! YEEEY!

Oh en vandaag zou ik precies nog 1 maand aan boord blijven, maar onze baas vroeg of 1 van de vrouwelijke danseressen iets langer aan boord kon blijven vanwege bepaalde omstandigheden en uiteindelijk ben ik die persoon geworden, aangezien die anderen liever niet wilde en ik er niet zoveel problemen mee had. Dus ipv dat ik net als de rest van mijn cast 7 november vertrek, zal ik nog 5 weken blijven met de nieuwe cast en is mijn contract dus verlengd tot 13 december! Ik had natuurlijk net mijn tickets geboekt, maar dat ben ik nu aan het omzetten dus komt goed! En ben dan nog steeds vanaf 14 december een maand in Curacao om daar lekker te genieten!
Het zal gek zijn om iedereen te zien vertrekken, nieuwe mensen te zien komen en ik nog steeds aan boord zal zijn! maar gelukkig zijn er ook nog velen van buiten de cast met wie ik omga, die ook nog aan boord zijn dus gaat helemaal goedkomen. Ik maak mij niet zoveel zorgen. En in het ergste geval, het is maar een maand en dan wacht mijn heerlijke eiland op mij! :D

Nou hele dikke zoen van mij voor jullie!! <3

  • 10 Oktober 2012 - 00:47

    Carola:

    Lieve Solange,

    Ik ben blij om weer een berichtje te ontvangen, maakte me al een beetje ongerust omdat ik al een tijdje niets meer gehoord had, maar tja ...ik was van mailadres veranderd. Maar ....eh, dans je ook nog ???? Ik lees alleen maar over feestjes, uitstapjes e.d. , na je laatste verslag lijkt het net of je zelf op cruise bent, ha, ha. Nee hoor, geniet maar lekker, juist van die extra dingetjes die je buiten het dansen om tegenkomt.
    Je blijft dus een aantal weken langer op cruise met een totaal andere cast ? Is de dansshow dan wel precies hetzelfde ? Of moet je voor die paar weken weer eindeloos gaan repeteren ?
    Solange, ik gun je nog heel veel meer plezier en hoop je in januari een keertje te zien in Amsterdam.
    Liefs van Carola.

  • 10 Oktober 2012 - 00:47

    Carola:

    Lieve Solange,

    Ik ben blij om weer een berichtje te ontvangen, maakte me al een beetje ongerust omdat ik al een tijdje niets meer gehoord had, maar tja ...ik was van mailadres veranderd. Maar ....eh, dans je ook nog ???? Ik lees alleen maar over feestjes, uitstapjes e.d. , na je laatste verslag lijkt het net of je zelf op cruise bent, ha, ha. Nee hoor, geniet maar lekker, juist van die extra dingetjes die je buiten het dansen om tegenkomt.
    Je blijft dus een aantal weken langer op cruise met een totaal andere cast ? Is de dansshow dan wel precies hetzelfde ? Of moet je voor die paar weken weer eindeloos gaan repeteren ?
    Solange, ik gun je nog heel veel meer plezier en hoop je in januari een keertje te zien in Amsterdam.
    Liefs van Carola.

  • 10 Oktober 2012 - 13:50

    JantheBuddhaman:

    Lieve Solange, je gaat de Canadese omstandigheden gelukkig niet uit de weg en fietst er zelfs heen...je hebt wel een goed maatje getroffen om zo'n waterval tocht te maken denk ik zo.

    Kan me veel voorstellen van zo'n lekker gek nachtje van boord...een heel ander gevoel....en iedereen was ook optimaal in vorm, als ik het zo lees.

    Je vind het fijn om er nog een maandje aan vast te koppelen...en hoopt dan lekker op Curacao bij te komen...nou kijk er maar vast naar uit, want in je eentje doorgaan op de Gem zal vast wel zwaar zijn.

    Ze hebben ondertussen een ministaatsgreepje gehad op Curacao en ik ben benieuwd wat er nog meer van de afgezette president Schotte boven komt.
    Lees net dat hij contacten had met de Maffia in Italie. Ja, ja...alles schijnt weer onder controle te zijn en politie koos de democratische kant...ben erg benieuwd naar Deva's ervaringen en jouw verhalen tegen die tijd.

    Ben overigens heel benieuwd hoe jouw programma er in /na Amsterdam 2013 gaat uitzien.
    Onze Krokusvakantie begint op 16 Febr. t/m 24e Febr.
    Dikke kus nog een plezierige Canada tour en dan hopen we weer van je te horen.
    Jan.



  • 12 Oktober 2012 - 15:05

    Oma En Opa:

    Lieve Solange,

    Hier een stukje van een ouwe graftak, ja, ja, zo worden wij geduid. Maar gelukkig zijn we nog niet zo oud, dat wij ons een graftak voelen. Jij als jonge bloem en takje van ons nageslacht hebt het weer aardig voor elkaar.
    Feestjes en heerlijk eten en dat allemaal omdat er tussen door nog gedanst wordt. Het kan al niet meer stuk.
    Ik denk dat de spaarpot aardig geslonken is gedurende jouw tijd op de GEM. Nou meid, geniet ervan en wij genieten met je mee.

    Wat een belevenissen, prachtig zijn de verhalen en dan nog mooie steden bezoeken. Canada hoort evenals Amerika tot die staten waar de mogelijkheden voor het oprapen liggen, mits je ze maar onderkent. En voorzover jouw verslag, zijn wij er van overtuigd dat daar ook voor jou kansen liggen. Als je intuïtie een goed gevoel oplevert moet je dat met beide handen aangrijpen.

    Dat je nog langer wegblijft en gekozen bent tot een vervolg cruise door de Carribbean is voor jou reuze prettig, weer andere mensen ontmoeten, nieuwe contacten leggen enz. enz.. We zullen blij zijn je weer in onze armen te kunnen sluiten ongeveer half januari 2013.

    Liefs van ons beiden en een dikke knuffel met een heeeeel dikke tút.
    Opa

  • 14 Oktober 2012 - 15:38

    Mama:

    Lieve Solange,

    Ik stel voor dat je aan het eind van al je reizen me maar eens meeneemt naar de mooiste plekjes die je de laatste jaren gezien hebt...
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik geniet volop mee en waan me ook al in die oorden... haha.
    Have fun en blijf ons op de hoogte houden.
    Veel plezier.
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 104653

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: