Week 1 en 2 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 1 en 2 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Solange

09 Maart 2013 | Verenigde Staten, Tampa

Hallo schatjes!

Alsof ik nooit thuis ben geweest.. Zit ik dan weer achter me laptopje in mijn hotelkamer in Florida een verslagje te schrijven. Het heeft eventjes geduurd, en ik ben bang dat ik ook niet meer trouw zoals mijn eerste en tweede contract elke week een verslag zal schrijven (al werd het vorig jaar ook al minder tegen het einde aan), maar ik zal proberen jullie regelmatig nog op de hoogte te houden! Hihi..

Goed.. Ben nu ruim 2 weken al weer van huis! Eerste dagen was ik dus in Miami, voor mijn Zumba Cursus, wat super leuk was. Enorm blij dat ik dat gedaan heb! Alles was super geregeld en het was heel leuk om te doen. Ik kijk er al naar uit om mijn eigen lessen te maken en les te geven! Ik heb stiekem natuurlijk al in mijn laatste jaar op HBO les gegeven in Zumba op sportscholen, ondanks dat ik er eigenlijk niets van wist en maar gewoon gebruik maakte van mijn algemene kennis wat betreft dans/aerobics/ zumba(voor zover ik wist wat dat inhield) Maar nu weet ik pas wat ik allemaal wel niet fout deed in die lessen! *OEPS! Haha.. fake it till you make it.. Well ik kan nu tenminste zeggen dat ik weet wat ik doe, waar ik het over heb en goed voorbereid zal zijn!

Verder nu ook al 12 dagen aan het repeteren voor de shows. Elke dag 6 uur opstaan en doordeweeks zijn we rond 17u meestal weer terug en op zondagen pas om 19uur. Dus dat zijn wel lange dagen en helemaal het vroege opstaan ben ik niet heel goed in! (helemaal niet na die twee heerlijke luie feestmaanden die ik had gehad!) Maar stiekem is het wel weer heel fijn om weer regelmaat in mijn leven te hebben wat betreft werk, eten, slapen, bewegen en alles! Het voelt toch wel weer goed lekker te dansen en te trainen! (al heb ik nog steeds spierpijn… en mijn conditie was ook ver te zoeken! But IM GETTING THERE! )
Plus ben erachter gekomen dat ik makkelijker wakker word, wanneer ik mijn gordijnen gewoon openlaat en dan komt het zonnetje meestal rond 6 uur wel naar binnen schijnen, wat het opstaan iets minder erg maakt! Trouwens wel weer HEERLIJK slippers aan, korte broeken, geen jassen… ooooh wat zijn warme landen toch fijn!! Sorry kikkerlandbewoners.. hihi al hoorde ik dat het in NL nu ook weer de goede richting op gaat..!! Graag gedaan hoor, ik loop al 2 weken lang keihard de zonnestralen in jullie richting te blazen, ik bedoel ik breng toch het grootste gedeelte van de dag door in de studio, dus jullie mogen wel wat hebben!

Ik heb heel toevallig momenteel precies dezelfde hotelkamer als vorig jaar en ik deel deze met een stelletje Emily (danseres) en Trenton (zanger). Zij is Engels en super leuk en gezellig (wij deelden onze hotelkamer in Miami voor de zumbacursus ook). Zij doet mij een beetje denken aan Rachel van mijn eerste contract. We liggen elke dag wel samen in een deuk. En haar vriend heeft ze vorig jaar tijdens een contract (op de Dawn, mijn 1ste schip) ontmoet, hij is Amerikaans. We hebben ieder onze eigen slaapkamer en badkamer en delen de keuken en woonkamer. Super gezellig!
Onze cast is over het algemeen leuk en gezellig! Tuurlijk zijn er altijd een paar types waarvan je denkt, jij bent niet helemaal mijn type mens, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Je bent uiteindelijk toch een soort van familie. Je hebt het niet voor het kiezen, maar je leert met elkaar leven en van elkaar te houden! We hebben 4 vrouwelijke dansers, 4 mannelijke dansers, 4 vrouwelijke zangers en 2 mannelijke zangers. In totaal heb je dan ik de Dutchie.., 3 mensen uit Engeland, 1 jongen uit Australië (die nu ook in Londen woont) en de rest is Amerikaans. We hebben ook 3 stelletjes in de groep. Matt en Bodie, die ik al ken van vorig jaar die super, maar dan ook super goeie, leuke en gezellige mensen zijn. Dan Emily en Trenton met wie ik samen woon momenteel, en dan nog 2 mannelijke dansers die samen zijn.

We hebben onze 1ste show eergisteren afgemaakt en zijn nu aan de 2de begonnen. Op zich is het een vrij relax repetitie proces. Want de afgelopen 2 jaren heb ik altijd 3 shows gedaan en nu doe ik er maar 2, terwijl wij dezelfde hoeveelheid tijd hebben gekregen hier. Waardoor wij normaal gesproken vaak ’s avonds ook nog moesten repeteren, maar nu kunnen we ’s avonds lekker relaxen!
De 2 shows die ik momenteel doe zijn heel anders dan de shows die ik tot nu toe heb gedaan. Ik vind mezelf momenteel meer een ‘showgirl’ dan een danseres, wat zijn voor en nadelen heeft. In eerste instantie vind ik niet, dat dat helemaal is wie ik ben, maar ik zie het als een uitdaging en denk dat het mij uiteindelijk alleen maar kan gaan helpen om mij te ontwikkelen als danseres. Weer een nieuwe ‘style’ erbij.. Onze 1ste show is qua dans niet een heel hoog niveau, ook de hoeveelheid materiaal is veel minder dan ik gewend ben van vorige jaren (heb het gevoel dat de choreograaf van deze show een beetje lui was, plus het aantal nummers en de hoeveelheid/ moeilijkheidsgraad van de stof lijkt veel minder). Wat ik stiekem wel jammer vind, want ik hou wel van een uitdaging.
En de 2de show waar we nu aan zijn begonnen is een soort compilatie van allemaal musicals.. Nu ben ik niet echt een musical type (ja om te bekijken, maar niet om zelf te doen). Normaal gesproken deden we echte dans/zang shows en moest je je eigen persoonlijkheid en gevoel naar voren brengen, terwijl je nu meer personages en types moet neerzetten. Maar leuk is het nog steeds hoor! Het is gewoon iets anders dan dat ik tot nu toe gewend ben. Al denk ik dat het er ook mee te maken heeft, dat ik nu op een veel ouder schip ga dan ik hiervoor ben geweest. Deze shows zijn dan ook veel langer geleden uitgebracht. Maar de ‘Norwegian Sun, mijn schip’ wordt na ons contract helemaal gerenoveerd. Zo komt er oa een nieuw theater in en 3 compleet nieuwe shows.. Dus wij zijn de allerlaatste cast die deze shows überhaupt nog uitvoert! Dus ik zie dat maar als iets speciaals (denk ik?!)

Nou verder heb ik nog niet hele spannende dingen meegemaakt hoor.. Ik lig bijna elke avond rond 22u in bed (wat ik?? I know.. normaal begon ik dan pas tot leven te komenen ging ik om 6u naar bed, terwijl mijn wekker nu dan alweer afgaat! haha)
Vorige week hadden we onze vrije avond een bbq gehouden hier in de tuin van het hotel en waren we daarna uitgegaan. Plus de volgende dag waren we even gaan winkelen en zijn we met een paar uiteten gegaan. Morgen hebben we weer lekker vrij, dus vanavond houden we een soort van hapjes/drankjes avond in onze kamer en komt iedereen gezellig bij ons chillen! Misschien dat we ook nog wel uitgaan. En mijn planning voor morgen is letterlijk niets doen behalve bij het zwembad liggen!! Hehe….

Nou lieve iedereen! Hoop dat alles goed gaat daar! Ik mis jullie nu wel al hoor.. zo gek want het voelt hier nu al veel meer als een soort thuis, omdat je alles weet te vinden en weet waar alles is en het bijna normaal en vertrouwd voelt.. maar ik moet zeggen dat ik ook wel merk dat ik toch wel heel kort, maar 4 weken in heerlijk Amsterdam ben geweest. Want het voelt nu bijna als een droom, alsof dat nooit echt gebeurd is! Zo raar!

Nou Dikke zoen!!! Ik heb de komende 2 weken nog gratis internet in het hotel, dus internet is momenteel nog vrij makkelijk en chill, dus any skypedates? Bring it on!

Kussss

Ps.. Er is hier een NLse jongen Tonto uit Rotterdam die een hele goeie vriend is van Jamie-lee ( van Lucia) en Rachel (hij deed vorig jaar de NCL Sun met haar). Dus wij hebben het gevoel dat we elkaar al jaren kennen aangezien we al zoveel over elkaar gehoord hebben. En dat is zo gezellig! We hebben echt al vanaf dag 1 een mega klik!. Echt leuk een mede Nederlander te hebben, al vertrekt hij binnenkort wel al!  booo..
En Adam, een vriend van mij uit Engeland van mijn 1ste contract, komt morgen ook aan om te repeteren voor een ander schip, dus kijk daar ook alweer enorm naar uit! Zo ontzettend leuk!

Adiossss!

  • 09 Maart 2013 - 14:33

    Saskia Koopman:

    hoi Solange,

    Zo verschrikkelijk leuk om weer een verslag van je te lezen alleen dat al brengt zonneschijn wat ben je toch een fantastisch mens! Gefeliciteerd met je ZUMBA diploma fantastisch ! ennne kun je even nog iets meer letterlijke zonneschijn hier naar toe gestuurd krijgen het gaat hier namelijk weer vriezen en sneeuwen en regent of liever gezegd hoost hier de hele dag al.

    liefs en big huggs Saskia en Co.

  • 10 Maart 2013 - 15:05

    Mama:

    Lieve Solange,
    Blij dat ik weer je mag meereizen door middel van je verslagen. Ben ik zo toch een beetje bij je... haha.
    Lekker weer in het ritme van de dag en leuke inspirerende mesnen om je heen. Geniet er van lieverd. Hoop dat je net zulke leuke avonturen en mooie dingen meemaakt als op de andere schepen.
    En verder ben ik super blij met je audio-boodschappen. Wat een uitvinding. Super gaaf gewoon. Houden we deze trip erin hè.
    Veel liefs van je mama.

  • 10 Maart 2013 - 15:43

    Oma En Opa:

    Lieve Solange,
    Oma en opa zijn verheugd weer een verslag van jouw belevenissen te ontvangen. Ja. alle begin ia nu extra moeilijk na zo'n poos te hebben geluierd. Nou meid, je zult je ritme van opstaan, trainen, eten en slapen wel spoedig weer onder de knie hebben. En dan wordt het alweer gewoonte. Wij zijn benieuwd naar de volgende
    verslagen ook al zullen ze minder frequent(?) komen.
    Liefs van oma en opa en een dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 104689

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: