Week 4 - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

23 Mei 2011 | Bahama's, Nassau

Hi Lovely People!!
Jaaaa..Eindelijk laat ik weer eens iets horen!! Nou goed deze week was zoooo druk, chaotisch, spannend, nieuw, gek etc.. Echt ik heb over elke dag wel honderden verhalen om te vertellen!! Maar helaas internet was super super moeilijk, telefoon had geen bereik dus heb eigenlijk niemand echt gesproken.. En om eerlijk te zijn als ik echt alles uitgebreid ga vertellen ben ik al op een boek werk van 200 bladzijde whaha dus ik zal het maar kort houden (whaha kort op zijn solo’s dus wees alsnog voorbereid op een gigantisch verslag:P) en de uitgebreide ervaringen en verhalen komen wel als ik terug ben! ;)

Goed.. Vorige week zondag, precies een week geleden ben ik dus vertrokken vanuit Tampa, naar Miami en vanuit Miami ben ik gaan vliegen naar de Bahamas! En wat een vlucht!!.. We hadden een toestel voor ongeveer 100 man, heel klein, echt zag eruit als een krot ding.. En wat denk je, zijn we in de lucht begint het enorm te onweren en te bliksemen!! Ik scheet alle kleuren van de regenboog.. Nog nooit zoiets geks gezien of meegemaakt.. Flitsen alles, gewoon naast mij en niet één of twee, nee echt honderden en achter elkaar door voor wel 30 minuten.. Heb geprobeerd foto’s en video’s te maken(Dacht als ik neerstort ziet iemand misschien wat de reden is :P)Maar het beeld is niet super goed.. Uiteindelijk vlucht overleefd!
Aangekomen bij het schip kwam het volgende probleem… De Cruise ligt(lag tot vandaag) Droog. Dit wil zeggen geen water niets, aangezien ze alles gingen ombouwen vernieuwen etc… Dit gebeurt eens per 3 jaar en om eerlijk te zijn deze week was een ramp daardoor, of iig de omstandigheden aanboord.. maargoed daar straks meer over:P
Anyway doordat het schip droog ligt, kun je niet zoals normaal gesproken op de 4 of 7de etage binnenwandelen, maar moet je vanaf de bodem van het schip via een MEGA ONHANGDIGE ONLOGISHE TRAP, wat bijna niet een trap te noemen is, omhoog! En ja zie het voor je Solange, drie koffers, 35 graden, en al moe bij de gedachte!! Het was een RAMP!! Blijkbaar kon iedereen mijn gevloek horen en straalde ik iets uit :P (en die andere mensen trouwens ook) want al snel kwamen er wat mensen die eigenlijk met het schip bezig waren, naar me toe en hebben me geholpen!! Pfff.. Godzijdank.. Ik had echt even een momentje van, waar ben ik aan begonnen!

Goed aangekomen op de cruise (Die trouwens belachelijk groot is!!!! Het is ongelofelijk, het heeft 13 etages, blijkbaar 3 x zo groot als de Titanic, en ja ik verdwaal nog steeds:S)
Problemen met de kamers… Omdat de dansers van de vorige cast al twee weken geleden vertrokken waren, hadden andere werknemers die kamers voor de dansers, ons dus, ingenomen en dit was nog niet opgelost, dus mijn eerste nacht, bezweet en uitgeput als een hond moest ik dus op de kamer slapen bij een ander meisje, die ik nog helemaal niet kende.. Nou goed ik ben de moeilijkste niet, en was ook nog eens echt gesloopt dus ik zei geef mij een bed en we zien morgen wel verder.. Goed uiteindelijk was het een erg leuke meid.. Ze is één van de gastentertainers aan boord (organiseert Bingo en weet ik veel wat).

Volgende dag, ja hoor, begonnen gelijk de repetities, maar ook de trainingen.. Trainingen?? Ja trainingen.. Yep ik zit weer in een klaslokaal in de stoel.. We moeten allemaal cursussen volgen wat je moet doen met een ramp, hoe het schip werkt, de regels aan boord, je verantwoordelijkheid als het schip zinkt en dergelijke. Het leek net alsof ik opnieuw bij BHV cursus zit alleen dan 3000 keer uitgebreider en langer.. Goed ook bij deze trainingen viel ik soms half in slaap, als je eenmaal de hele dag beweegt en ’s avonds die trainingen moet volgen… is vermoeiend.. En alsof dat niet genoeg is moet je ook huiswerk doen:P je moet vanuit je kamer en je werkplek, drie verschillende routes schrijven (met het aantal vuur en waterdeuren erop en dergelijke, voor het geval je het schip moet verlaten en je naar je ‘saferaft’ moet., Nu moet je je even inbeelden.. Ikke als meisje dat het gevoel heeft alsof ze voor het eerst naar school gaat, op een cruise die echt gigantisch is, moet routes gaan opzoeken. Maar ik doe er in eerste instantie al 45 minuten over om mijn kamer te vinden. Aangezien alle gangetjes hetzelfde zijn en de nummering zo onlogisch is, plus je hele gevoel van voorkant en achterkant schip verdwijnt. (ik lag mezelf uit en anderen mij ook!:P als ze me weer zo verdwaald zien rondlopen en me maar weer eens aanbieden mij de weg te wijzen:P)
Goed de routes, ik moest dus erachter komen hoe ik op drie verschillende manieren bij de uitgang kom.. Het was een hel! Haha achteraf kan ik er nu om lachen, omdat ik nu alles een beetje begin(begin ja, want ik heb de helft van de cruise nog niet eens gezien) te snappen.. Maar het heeft mij uren gekost..

Oh ja nog even over mijn kamer, de volgende dag kreeg ik dus met de kamergenoot die ik wilde, Rachel zelfde als Hotel, een kamer.. Drama!! Het was smerig vies (klein oke dat wist ik stiekem al maar toch) Goed schoonmaak, communicatie ging voor geen meter! Dus we zijn zelf opzoek gegaan naar de housekeeping van het schip.. Een man gesproken, een lijst gegeven met wat we wilde dat er zou gebeuren , wat geld gegeven(want zo werkt het dus hier aanboord ben ik al achter en was mij ook al verteld,, Serieus met iedereen ‘vriendjes’ worden en gebruiken wanneer het nodig is en wat fooi/tip werkt erg goed! Dus tja..) en die avond kwamen we terug en alles was gebeurd! EN nu voelt het wel echt als mijn eigen plekje en een beetje als thuis (aangezien bijna iedereen wel aanwezig is in mijn kamer met al die fotos:P)

Volgens mij is dit vet onlogisch lezen, mijn gedachten gaan ook echt van hak op de tak, en ik laat behoorlijk veel weg, want het is zo veel! (No worries komt goed, iig een excuus om zo snel mogelijk af te spreken als ik terug ben:P)

Oke de repetities.. Zijn erg zwaar..we maken hele lange dagen, omdat het theater en alles nieuw is, onze cast is eindelijk compleet, we hebben 5 extra mensen erbij, die de show wel kennen, maar toch het kost alsnog zo veel tijd, of bijvoorbeeld veel van mijn partnerdingen had ik nog nooit gedaan tot deze week, dus tja erg vermoeiend en zwaar.. Ook alle kleding, licht, decor, doorlopen etc moet nu gebeuren en tja het is erg veel al die dingen voor 3 verschillende shows met zo weinig tijd, maargoed we komen er! En wat ook heel vervelend was… aangezien het schip tot vandaag droog lag, waren een heleboel voorzieningen niet in gebruik en ja hoor.. Er was niet overal airconditioning… O.a niet in het theater.. (beeld in: Op de Bahamas, repetities, zweten als een otter door alleen al het bewegen en dan ook nog eens geen airconditioning,, ik overdrijf nu voor het eerst een keer niet maar ik was continu een levende douche.. en nam de afgelope week dan ook gemiddeld 4 x perdag een douche!! Was echt niet chill.. Maar ik heb het overleefd(iedereen zegt steeds sol dit zijn de zwaarste weken:p hierna is t piece of cake:P)

Naast het vele repeteren hebben ik wel echt drie heerlijke avonden achter de rug..

We hadden vrijdagavond op het strand met de cast en een gedeelte van de crew (kleding, kappers, entertainment, spa/ body mensen, personaltrainers etc) een beachparty georganiseert! En het was SUPER!!!!
Ik had echt een ‘lovelife’moment!! Drie kampvuren, bbq, drank, zwemmen in de zee, zondsondergang etc!!! Echt een topavond!
Zaterdagavond met een paar uiteten geweest en de stad hier in de buurt in gegaan, uiteten, er was life muziek op een plein, dus gedanst, en had ook een beetje het gevoel alsof ik in Curacao was! Het maakte me echt heel blij en gelukkig!

Nou vandaag was mijn laatste dag in de Bahamas.. Morgen ochtend 6 uur gaan we varen richting Boston.. dus als ik morgen ochtend wakker word, ben ik midden in de oceaan!! Aaaah!:D:D:D
Ook hebben we dinsdag een generale repetitie van show 1 voor de gehele crew!!(1000 man!) Dus ben erg benieuwd (die kledingwissels zijn trouwens enorm stressvol!!!! Wauw.. ik haal het net…)
En dan vrijdag komen de eerste passagiers!! Ieh.. heb er heeel veel zin in en ben erg benieuwd.. Maargoed eerst mijn eerste drie zeedagen overleven.. we shall see
Trouwens het eten is geweldig!! Onbeperkt de gehele dag door, zo veel variatie en zooooo lekker echt, ik moet OPLETTEN!! Plus wat denk je in de crewbar.. de prijzen zijn belachelijk.. Fris is 0.50 cent (dollar) en wijn is een kleine (normale maat, 1- en een grote 1,50!! Dat is echt niets!!!:D

Goed ik wordt zelf gek van mijn hak op de tak.. Ik hoop dat zoals ze zeggen als we eenmaal in Boston zijn, alle voorzieningen weer optimaal zijn en ik weer normaal van internet gebruik kan maken!!
Ze vertelde trouwens dat op Bermuda op heel veel plekken gratis wifi is.. en aangezien ik daar de komende maanden gemiddeld 3dagen per week zit.. is dat een erg goed vooruitzicht!!

Nou lieverd laat me weten hoe het met jullie gaat, werk, school, afstuderen etc ik denk veel aan jullie. Mis jullie (wauw ik heb zoveel dingen die ik nog met jullie wil delen!! Of dat ik denk wat zou het toch heerlijk zijn als ik dit allemaal kon meemaken met oa ook mijn eigen familie en vrienden.. maargoed ik doe het voor jullie en deel het op deze manier ;)

Love life! Dikke zoen!! MWUAH
ps ben nu precies een maand van huis, gaat toch al erg snel!

  • 23 Mei 2011 - 06:48

    Mama:

    Super om te horen en lezen. Leef helemaal met je mee en zie 't allemaal al voor me.
    Succes en blij af en toe wat van je te horen.
    Love you xxx

  • 23 Mei 2011 - 07:26

    Steviie:

    1 maand pas :O, SNEL!? volgens mij ben je nu al zeeziek!! :D hope you enjoy it!!! Kussiess

  • 23 Mei 2011 - 09:44

    Velorisa:

    Woeehoeeww! Hoe zwaar of ongeregeld het soms ook ff is.. My goddd :D tissss een geweldige ervaringggg .. Ik ben jaloersss, maar ben zo blijjjj voor jeeeee!!! You are living your dream..

    Het gaat inderdaad heel snel! Op school gaat het goed. New York was geweldigg echt ook een superr avontuur. We misten jou&Jamie wel heeel erg!

    We zitten nu met Floor en Shai te repeteren voor het 'blok' disney! De show wordt volgens mij wel leuk. Je zult het op dvd zien. Ik denk aan je.

    Dikkeeee kus velo

  • 23 Mei 2011 - 12:44

    Kirly:

    Ik lees dit nu terwijl ik op een bedje aan het zwembad lig in Gran Canaria! Met super lekker weer, ben al poepie bruin haha. Superr leuk om te lezen zo enthousiast vertel je het, kan me helemaal inleven in je verdwaal momenten haha succes! En als je je kamer niet vindt, wat maakt t uit jij slaapt overal :P
    Enjoy!!! Kusssjeexxx

  • 23 Mei 2011 - 14:24

    Oma En Opa:

    Wat een fantastische gebeurtenis. En welk een ervaring doe je op: ongekend.
    Wees voorzichtig met drank en handwerken tegelijk dat sloopt je op den duur. Ik spreek uit ervaring. Maar geniet van alles wat je meemaakt.

  • 24 Mei 2011 - 01:09

    Tante Solange:

    Wat een ervaring. Net als Oma voorichtig zijn met mensen, drank en je gezondheid. Geniet wel met volle teugen

  • 24 Mei 2011 - 21:13

    Anne:

    Uhh ja een reactie... Ik weet niet hoe ik moet reageren want ik kan op dit alles niet reageren. Het is namelijk te veel! 1 ding moet ik wel kwijt: Je hebt dus een bingo juf hahaha arme mandy! Oja en dat ik eenzaam ben deze zomer want ons derde wiel gaat verdomme ook de zomer weg om te partyen.. :( arme ik :P MAar schat geniet en ik hoor het allemaal wel.. ;) Luf Ya!

    Ps< als we dit samen zouden beleven zou het wel de bom zijn! ;-) >

  • 24 Mei 2011 - 21:16

    Anne:

    ojaa plus als JIJ daar al verdwaald laat staan als ik daar rond zou lopen.. ik bedoel ik moet nog steeds een rondleiding amsterdam van je krijgen whahaha dramaa

  • 25 Mei 2011 - 04:33

    Bert De Boer:

    harstikke leuk sol, geniet ervan.
    p.s. ik lees alles

  • 25 Mei 2011 - 09:23

    Kim:

    Lieverd wat een leuke verhalen. Heel leuk om te lezen. Geniet ervan (love life) en heel veel succes vrijdag, je eerste show.

    Kus Kim

  • 25 Mei 2011 - 11:27

    Schaap:

    Wow wat een vet verhaal! Heerlijk om te lezen! Sol heb nu m´n eigen laptopje, dus zal ik ook even een eigen skype aanmaken en dan voeg ik je toe en dan binnenkort skyppen!!! Ik ga trouwens in rimini werken deze zomer, sunny beach is van de kaart. Wel jammer dat je niet op me verjaardag er bent, aangezien ik het nu wel een x goed ga vieren. Maar ik neem een look-a-like afroknuffel van je mee de hele avond;) Blijf verhalen schrijven en foto's nemen en tot skyps! Dikke smakkerd!XXXXXXXXX

  • 26 Mei 2011 - 12:27

    Mia:

    Zo, zijn weer thuis van een korte vakantie, snel de computer aan kijken of Solange weer wat heeft meegemaakt... en wat denk je.. tuurlijk: verdwalen op een schip met 13 verdiepingen.. duh in de Bijenkorf verdwaal ik al.. dus don't worry gaat helemaal goed komen..
    Meid geniet er lekker van, ik geniet van je verhalen..
    heel veel kusjes...... love Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 105018

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: