Week 6 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

03 Juni 2011 | Verenigde Staten, Boston

En weer een weekje voorbij!
De allereerste cruiseweek heb ik overleefd! Jeeh.. Het was wel gek, want al die weken repeteer je voor dit en nu was het gewoon zo ver..!
Over het algemeen ben ik erg tevreden.. ondanks dat ik twee keer problemen had met mijn kostuums op het podium, een keer bijna uit mijn hoepel viel (oh ja weet niet meer of ik dat had gezegd, maar ik doe niet meer de trucjes aan het touw, maar doe nu trucjes in een hoepel die in de lucht hangt.. en ja dat ging dus bijna mis.. Maar gelukkig kon ik mezelf nog net op tijd optrekken) Evenwicht blijft moeilijk, helemaal afgelope donderdag was het super erg.. (voordeel als je uit je draaien valt of het nu wel of niet de golven waren, je kunt altijd zeggen sorry ik had geen balans door het schip :P) maar het begint wel al te wennen.. :D
Verder zijn de kledingwisseling soms zoo snel dat ik gewoon tijdens de show wel kan huilen.. Je hoort de muziek doorgaan en het is zo zenuwslopend.. ik heb soms echt zoiets van ik wil niet stressen en panieken.. maar ik ga dit never nooit halen, maar uiteindelijk haal je het toch net.. Maar die stress! Ik haat het.. (op dit soort momenten mis ik mijn klasgenootjes.. als ik denk aan de eindpresentatie dat iedereen elkaar helpt backstage.. maar nu zijn we met 4 meiden die alle 4 stressen dus niemand kan elkaar helpen .. :S
Verder zijn sinds vrijdag de manager, de choreograaf, de zangcoach en de andere belangrijke mensen die met de show te maken hebben allemaal vertrokken! Dus het is nu enkel nog de cast, de entertainment director en de dancecaptain, en ik moet zeggen er is toch wel echt een last van mijn schouder.. Want ipv dat we elke dag twee shows doen (behalve de zondag en woensdag, dat zijn mijn vrije dagen) hadden we de gehele dag repetities en mijn lichaam begint daardoor wel echt moe te worden.. Maar nu zij weg zijn is dat minder. En de dancecaptain is super chill en zegt we hebben al zoveel gerepeteerd de afgelopen weken, dat het waarschijnlijk gewoon 1 ‘ TEC-RUN’ (doorloop) op de dag van de show wordt en dan 2 shows in de avond.. Dus dat is een heerlijk vooruitzicht! EINDELIJK WEER UITSLAPEN!! Want ik heb al in weken mijn wekker NIET kunnen zetten.. (dutjes doen ben ik trouwens ook goed in geworden.. aangezien na de show een drankje doen ongeveer in het rooster zit, pik ik elk middag-dut- uurtje wat ik kan vinden!)
Dus binnenkort kan het chillen met die billen beginnen!!

Bermuda is trouwens prachtig! Ik heb nog niet veel gezien de afgelope week vanwege de vele repetities maar het deel wat ik heb kunnen zien! Geweldig! Er was maandag een beachparty op het strand, echt bijna naast ons schip en het was SUPER!! (één van de Royal Carribean cruiseschepen was er ook!) Ik had zoo een gezellig avond.. plus te grappig de ‘Host’ die avond sprak me aan en vroeg waar ik vandaan kwam..
Dus ik zeg uit Nederland.. zegt ie.. ‘Jij bent een klootzak.. en vervolgens ik wil je billen zien, je moet je broek uit trekken!!’whaha Nou blijkbaar ben ik dus niet de eerste Nederlander daar, want die woorden heeft hij niet van mij geleerd! :P

Wat wel vermoeiend is trouwens (naast alle trainingen die we nog steeds drie keer per week ongeveer hebben, die nu we echt een beetje me strot uitkomen.. van de week hadden we een training over drugssmokkel.. of een training over terroristen.. ik vind het allemaal een beetje overdreven Amerikaans.. maar het zal wel ergens goed voor zijn.. – Zo leerde we bijvoorbeeld dat als er mensen op een vliegveld, aan ‘airport – yoga ‘doen, wordt je door de security opgemerkt en linken ze dat een het gedrag van een terrorist.. nou goed het zal allemaal wel.. Een positief ding, na dat je je certificaat haalt na alle trainingen – en de laatste is in de zee vallen en jezelf redden:S- hoef je het op geen enkele cruise meer te doen.. * jeeh!!)

Maar wat ik wilde zeggen is, dat zodra je in het passagiers gebied in gaat moet je er’ gedressed ‘ uitzien.. En jullie kennen mij.. het liefst loop ik in mijn baggy broek of joging broek de gehele dag.. Maar nee nu moet je echt elke keer helemaal op en top eruit zien (behalve in het crewgebied), omdat iedereen je ook herkent als de danseres dus je moet jezelf blijven ‘presenteren’.. Dus naast dat alle shows op hakken zijn (zelfs de funk dingen- waarbij je het liefst je sneakers aanhebt ) draag ik 9 van de 10 keer wanneer ik het passagiers gebied in ga in de avond ook hakken.. Volgens mij heb ik MEGA KUITEN na dit contract (pas op hoor Vivi ik haal je in;):P terwijl na of voor je show wil je het liefst lekker luieren..Maargoed wat heb ik te zeuren..
Want ik kan nog steeds niet geloven dat wij van 90procent van dezelfde faciliteiten gebruik mogen maken als de passagiers, al heb ik er niet voor betaald, maar wordt ik er voor betaald!!!:S

Zoals van de week.. Je hebt dus het crew gebied, waar je kunt eten, chillen, sporten, naar de crewbar en crewshop gaan..
Maar je kunt ook gewoon naar de passagierssportzaal, restaurants, spa, kapper, etc..
En zoals van de week.. gingen we ‘uiteten’(want zo voelt het nog steeds) in een van de gratis restaurant.. SUPER voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht en na afloop loop je weg en laat je je ID-card zien en klaar.. Alsof je een weglooptafel bent.. het voelt als stelen.. Ik kan dit soort dingen gewoon niet bevatten.. En herhaal het dan ook gewoon voor mezelf.. (of zoals iedereen van de cast,, behalve de dansers*natuurlijk* heeft Roomservice.. dus soms chillen we gewoon bij een van de zangers of acrobaten op de kamer en bestellen we Roomservice!! Hoe relax (24 uur en gratis:S)
(ook het uitzicht, de sterrenhemel elke avond, de geluiden van de zee etc) Ik wil jullie allemaal hierheen smokkelen.. * aangezien ik nu weet, waar ze op letten kunnen we het proberen!*:D

Of van de week.. onze manager heeft natuurlijk een super luxe kamer .. en nodigde onze woensdagavond uit voor een borrel in zijn kamer.. Ik had geen idee.
Kom ik daar heeft hij gewoon de Diamont Suite van de Passagiers!! Ik keek mijn ogen uit..
Een balkon! 5 kamers! Alles super de luxe…….. En ik heb niet eens een RAAM!!! Whahahaaha…
Maargoed dan zit ik daar met mijn champagne in mijn hand en denk ik jezus.. ik had nu ook gewoon in mijn eigen huisje kunnen zitten in plaats van op dit balkon.. het blijft allemaal nog steeds onwerkelijk! (helemaal als ik mijn email check, en nog steeds alle berichtjes van school ontvang met de liedjes en tijden van doorlopen erin.. haha maar leuk dat blijf ik up to date:D)
Nu trouwens in de laatste fase (hoop ik) van mijn docenten scriptie!!

Verder moeten we naast de shows soms extra dingen doen(zoals gratis ‘uitgaan’ en op de dansvloer dansen of socializen met de passagiers.. Nou prima geen problemen mee.. Maar van de week hadden ze ‘Dancing with the stars’ georganisseert.. En wij zijn de ‘zogenaamde stars’ en dan wordt er doormiddel van een loting iemand uit het publiek gekozen die dan met jou moet dansen.. en dan moet je op verschillende nummers tegen de andere deelnemers strijden en er is een jury bij.. en als je in de laatste ronde bent, bepaald het publiek.. Nou en ik ben hier al één van de grootste(helemaal met hakken), wordt ik gekoppeld met een man die zo ongeveer tot mijn middel kwam! TOP!!
Het zag er niet uit.. maaaar.. We hadden wel gewonnen!! Ik denk persoonlijk omdat het er gewoon hilarisch uitzag, maargoed die man kreeg een beker mee naar huis en was helemaal gelukkig! Prima!

Nou ik kan nog wel uren doorgaan.. haha maar soms is het genoeg. .. haha Volgende week weer meer nieuws!! Geniet van jullie weekend.. ik ga me klaar maken voor de show vanavond..
Dikke zoen!!

Ps.. Ik heb even geen skype.. het schip blokeert het, dus je moet het nooit afsluiten (wat ik al twee weken dus niet doe,) maar gisteren sloot mijn computer het automatisch af dus Hopelijk vind ik in bermuda ergens wifi en kan ik skype weer even openen en dat is er geen probleem meer!

Geniet van jullie weekend.. hoor dat het lekker weer is!:D jeeh..!

LOVEEEEE

  • 03 Juni 2011 - 22:09

    Kirr:

    Serieus heb je helemaaal brandwonden op je voet, littekens aan over gehouden .. Gooien ze je in een hoepel! Gelukkig ben jij zo flexibel en doe jij dat wel ff!
    Hihi kusje enjoyenjoyenjoyyyy!!

  • 03 Juni 2011 - 22:58

    Carola:

    Oh Solange, ik zit iedere keer te genieten van al je verslagen en herbeleef mijn gouden danstijden als uitvoerend danseres. Dit kan niemand meer van je afpakken en weet je .... het duurt maar zo kort, want na je 30ste ...tja, dan .... kan je nog volop genieten van het dansvak hoor, maar meer op een ander vlak. Wat dat betreft : ik heb genoeg kids ( zo'n 270 op dit moment ) die dan wel een jongere dansjuf willen !
    Knuf xxx Carola.

  • 03 Juni 2011 - 23:01

    Velorisa:

    Aaaahhhh! Ik lees en ik leeess en ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik probeer je stories voor me te zien en te beleven. Hahahaa maar voor mij zullen het alleen fantaserende beelden zijn &jij maakt het echt mee! Wauwww, solo you go girlll. Kus

  • 04 Juni 2011 - 07:48

    Mam:

    Zo ben ik toch een beetje bij je. Thnx. Love u.xxx

  • 04 Juni 2011 - 17:08

    Oma En Opa:

    Ik geloof dat wij de grootste bofkont in onze familie hebben. Gewoon te gek! Jeetje, nog even en je gaat er vandoor met één van de miljonairs: je wilt dan niet meer anders.
    Liefs oma en opa

  • 05 Juni 2011 - 11:56

    Solange Sr.:

    Ik geniet ook mee.

  • 08 Juni 2011 - 19:59

    Jamie Lee:

    Lieve soloooo
    Ik vind het zo leuk om elke week zon update van je te lezen!!! En probeer echt in te beelden wat jij allemaal meemaakt en ziet en doet maar t blijft natuurlijk fantaseren haha jij zit gewoon lekker met je ass daar! Wel hard werken zo te lezen maar zeker ook genieten :-D het gaat best snel man al 6 weken weg! :-s vond het trouwens zo schattig dat je een kaart had gestuurd! Ik was toevallig ook degene die hem vond op de mat bij de metsu haha helemaal blij gelijk :-D en nog meer goed nieuws; heb vandaag mondeling van mn scriptie gehaald jeeeeh :-D allebei nog docent scriptie maken en dan hebben we over paar maanen 2 diplomas!! Liefje geniet ervan daar en tot je volgnde verslag!!! Dikke kus love uuu!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 105023

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: