Week 1 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Solange

Blijf op de hoogte en volg Solange

09 April 2012 | Verenigde Staten, Tampa

Hoi allemaal!

Week 1 is voorbij..
Het is en blijft heel gek te beseffen dat dit hele gebeuren soort van weer helemaal opnieuw is begonnen..
Het rare is dan ook dat momenteel alles nog zo doet herinneren aan vorig jaar. Het voelt aan de ene kant zo vertrouwd, maar aan de andere kant zijn de personen die altijd bij mij waren nu niet hier.
Toch ben ik zo ontzettend blij met mijn cast. Er heerst zo een fijne sfeer en goede energie.
Ik lig elke dag wel een aantal keer in een deuk van het lachen. Iedereen is even gek en gestoord op zijn eigen manier.

De eerste show is af! De show is zo ontzettend leuk om te doen! Heeft heel veel energie, de choreo’s zijn leuk variëren van contemporary , jazz, show, pop, funk en lockin.
Het wordt denk ik wel een zware cardio wanneer wij deze show doen.. we doen hem twee keer op een avond en ben nu tijdens de doorlopen al helemaal gesloopt.. (ik heb nu nog geen eens mijn spoedverkledingen die dan ook nog eens er tussen doorkomen). Toch doe ik liever een zwaardere, leuke, energievolle show, dan een show waarbij ik eeuwen van tijd tussen door heb.

Deze week was verder niet heel speciaal.. Elke dag ging de wekker om 6 uur, al werd ik steeds beter in snoozen :P dat ik uiteindelijk mijn record had op 20 voor 7 eruit gaan en dan serieus racen voor mijn leven! Dan hele dag repeteren en vaak rond 5 a 6 uur weer klaar. Dan een kleine break en dan van 19 tot 21 weer alles doornemen wat wij die dag hadden aangeleerd .. en dan kon ik bijna niet meer lopen van de spierpijn en van het te kort aan energie dat ik rond 22u vaak al zwaar in coma lag.

Het leuke is verder wel, dat wij op dit moment met 4 verschillende casts van dus 4 verschillende boten aan het repeteren zijn. dus ’s avonds tijdens het eten of het ontbijt of gewoon in de studio zijn we momenteel met zoveel mensen.. En ben iedereen kent elkaar wel en als het niet persoonlijk is dan is het wel van verhalen van mensen met wie jij dan weer hebt samen gewerkt in een vorig contract. Waardoor er zo een leuke ‘familie’ sfeer hangt.

Zaterdag is onze vrije dag dus we gingen vrijdag avond met de gehele cast uiteten en daarna uit met nog een aantal mensen van andere casts. Door gedoe van legitimatie (rijbewijs accepteren ze niet altijd) en een meisje uit mijn cast is 20, konden we niet met zijn allen ergens naar binnen..
Dus zei Elise( Super leuke gezellig gek meisje uit Australie) zei al van ik wil het niet verpesten ik pak wel een taxi terug.. maar ik dacht ja daahaag.. samen uit samen thuis.. En we waren nog maar bij één club geweest terwijl er nog wel 15 andere clubs in die straat waren. Dus ik zei kom we proberen het gewoon ergens anders. En een andere danseres (Kourtney uit California) was het met me eens dus uiteindelijk gingen wij met zijn 3en op pad en lieten verder eigenlijk iedereen achter.. En hadden uit eindelijk de avond van ons leven! Haha.
We werden van de ene club door gewezen, gebracht, uitgenodigd naar de andere club. En voor we het wisten hadden we 3 verschillende VIP bandjes om onze pols van verschillende clubs, werden we de hele avond getrakteerd en eindigde we uiteindelijk zelfs op het dak van een bepaald club, waar alleen bepaalde mensen toegang tot hadden. Het was geweldig! Uitzicht over heel Tampa, de muziek was heerlijk en het was gewoon super gezellig. Mijn eerste ‘lovinglife moment’ van dit contract was daar op dat dak! En wat het nog even afmaakte was de heerlijke temperatuur. Weer lekker uitgaan met blote benen, geen gedoe met jassen, panty’s en dergelijke!
Vervolgens was ik zaterdag dan ook wel kapot van de hele week en die avond samen. Waardoor ik ook echt mijn bed niet uitkwam tot 14:00! Toen met een paar wat gaan lunchen om vervolgens de rest van de middag bij het zwembad te chillen! En ‘savonds hadden we met alle meiden van de cast een filmavond bij een van hen in de kamer!
Verder is het trouwens ook leuk dat een jonge Adam met wie ik tijdens mijn vorige contract in de cast zat, en hij naast Rachel de persoon was met wie ik het meeste omging. Nu momenteel ook hier is, want hij repeteert nu met een andere cast, dus is alleen maar heel erg gezellig.. Vooral omdat hij het zelf ook niet wist tot 2 dagen van te voren. Er was namelijk een zanger ontslagen tijdens de repetitieperiode van de week , en hij is een zanger en danser dus kreeg een mail of hij binnen 2 dagen hierheen kon komen..

Vandaag hadden we een lange zware dag! Begonnen gelukkig wel pas om 9 uur maar waren ook pas om 19u weer terug . Mijn spierpijn is minder, Thank God! Maar ben wel echt gebroken..
Morgen beginnen we aan show 2, dus ben erg benieuwd!

Nou dat was het wel weer..
Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt veel foto’s gemaakt.. omdat het hotel er verder nog gewoon hetzelfde uitziet als vorig jaar( ben je het vergeten kijk gewoon weer even naar mijn vorige reisverslag ‘Time to dance, time to cruise’ – week 1 :P)
Maar Solange de fotografe zal vanaf heden aan de slag gaan! ;)

Dikke zoen vanuit het warme en zonnige Tampa! Ik heb trouwens de zon even lief gevraagd jullie kant op te komen schijnen want het is hier warm genoeg en Nederland verdient nu ook wel een keer eens wat!

Fijn Pasen allemaal!!

Dikke zoen van Tampa!! x

  • 09 April 2012 - 08:40

    Cora:

    Klinkt allemaal bekend in de oren, heerlijk hoor!! En ja, wij willen ook n beetje zon hier.
    Kuss Cora

  • 09 April 2012 - 10:00

    Mama:

    Wat een lekker begin hè. Wij hebben het ook heerlijk gehad in Londen.
    Fijn om te lezen hoe het met je gaat. Lijkt 't net of we er een beetje bij zijn.
    Liefs, mama

  • 09 April 2012 - 12:22

    Joop En Sil :

    Lieve Solange
    Fijn te lezen dat het allemaal goed verloopt.
    Pas goed op je zelf!

    Liefs Joop, Sil

  • 09 April 2012 - 19:23

    Cher:

    Hay lieve Sol,
    fijn om te horen en te zien hoe goed en leuk je het weer hebt...
    Wat ben je lekker bezig zeg, helemaal in je element!
    Het lijkt weer zo lang geleden dat we tapas zijn gaan eten met Lot en Jo.
    ik hoop het allemaal te volgen en beloof je te schrijven.
    lieverd take care,
    liefs van ons XOX

  • 10 April 2012 - 10:15

    JandeBoeddhaman:

    Hey Solo, het swingt weer allemaal als ik het zo zie. Gelukkig maar, leuk team, leuke mensen, nieuwe show met nieuwe uitdagingen...heavy... but sparkling like a gem-stone!
    Na al dit gebuffel, de spierpijnen en de nieuwe choreografieen en de lange werktijden...kun je na dit swingende w.e. wel zeggen, dat de 'kop er af is' !
    Goed dat je jouw Aussie Elise even op sleeptouw nam en haar leerde nooit op te geven...goed voor de Gem-teamspirit en die moet tot grote hoogte groeien...anders komen we niet eind juli!

    Leuk dat die Adam er is...en zo is hetgeen waarvoor ik een beetje beducht was, niet het geval...deze tweede periode valt niet tegen...heeft nu al sfeer en kan alleen maar groeien....en jij ook! We gunnen het je van harte.

    Wij hebben het heerlijk gehad in London. Goed getimede reis...veel te zien...begonnen met een echt Paas-zonnetje...veel gedaan olv Jola de Pola onze niet aflatende gids, overal heerlijk geluncht /gedineerd...in Soho geweest zonder te zijn aangerand...en dit alles in gezelschap van onze beste vrienden! Was will der Mensch noch mehr! We moesten zo-avond wel weer met de bus, maar dat ging ook soepel...iemand tikte wel op Mamma's schouder om te vragen of dat foto-toestel van haar was, want die was in de bus onder haar stoel geslipt en wij stonden al buiten!
    Na een lekker afzak avondje a/d shipsbar -met bitterballen- lekker geslapen en ma-ochtend om 07.00 uur breakfast...en om 09.15 weer thuis. Nou een heel goede ervaring en het smaakt weer naar meer.
    Jammer dat Mamma al wat verkouden was en nu -di-ochtend- thuis in bed ligt en niet haar BHV cursus kan doen...ze is te verkouden...Heel verstandig om vandaag thuis te blijven.

    Gisteren was ze toch weer achter de pc. gekropen...ivm. haar school Perikelen. Binnen nu en 2 weken worden er ingrijpende maatregelen genomen. Twee van haar Rosa collegas's hebben op de valreep al gekozen voor vervroegd uittreden, in de hoop dat ze aan het een en ander kunnen ontsnappen. Hun berichten kwamen gisteren bij ons binnen. Ellen van Cees Amsing en de omhoog gevallen machineschrijf-docent piepen hem. De laatste die nooit weet hoe hij zijn email post moet openen op school, is op dit ogenblik heel actief en weet precies wat ie wil!
    Nou spannend allemaal en ook voor ons. Eind van de week hebben we het weer even druk met een ALO-Alumni happening, waar ik oud-studenten mag ontvangen en mag optreden en volgende week, moet deze Boeddhaman weer naar Frankrijk, om onder Versailles in het Chateau de Meridon een TaiKi Seminar te leiden...zo dan hebben we even geen tijd om aan die negatieve dingen te denken.
    Lieve Solange, laat jouw camera maar weer eens flitsen...en stuur ons gerust maar meer swingende foto's, ze zijn zeer welkom. Van uit A'dam een dikke kus en alle liefs van J en J.

  • 12 April 2012 - 08:50

    Lisa:

    Lieve Sol,

    wat klinkt het weer geweldig en ik zie je al helemaal staan daar, lachend met iedereen en alleen maar blij zijn! Super leuk!

    Geniet ervan lieverd! xxx

  • 13 April 2012 - 18:09

    Oma En Opa:

    Opa was even het spoor weer bijster met de pc. Maar ja, dat heb je met zo'n ouwe man.We zullen het er maar op houden dat het een beetje verstandsverbijstering is. Nu wij hebben alweer genoten van je reisverslag van week 1 in Tampa. Jonge , jonge wat bof jij toch weer, maar één ding is zeker, je weet een oplossing te creëren en aan saamhorigheid een bijdrage te leveren.
    Want als je een goeie groep hebt en ieder weet waar hij/zij aan toe is kun je veel van elkaar verdragen. Gelukkig ben jij dikwijls het zonnetje in 'huis' dus een ieder gaat daar graag in mee.
    Ja, na al die prachtige weken in het heitelân is het weer poot aanspelen, met spierpijn en vermoeidheid. Maar gelukkig is de eerste show erin gepompt met alle weeën van dien, pijntje hier en daar maar wat geef jij daar om: een nachtje goed slapen en er weer tegenaan. Goed zo.
    Nu lieverd van ons weer 'in tsjokke tút fan ús tegearre'
    Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 105041

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: