Week 5 en 6 - Reisverslag uit Barbados, Barbados van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 - Reisverslag uit Barbados, Barbados van Solange Zindzi - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Solange

03 April 2013 | Barbados, Barbados

De afgelopen 2 weken voelen aan als twee maanden. De dagen waren enorm lang, omdat we zoveel verschillende dingen gebeurden op 1 dag!
Mijn eerste cruise aan boord was een tien daagse cruise en tegelijkertijd mijn installcruise.
We waren nog samen met de oude cast (die heel leuk 1 nederlandse zanger had, de 4de Nederlander die voor NCL-productions nu werkt! Whoop whoop! Plus er is nog een NLs meisje uit Rotterdam die in de Spa werkt).
Het was een hele relaxe install week. Natuurlijk nog wel verhoudingsgewijs veel repeteren en trainen, maar over het algemeen heb ik meer vrije tijd en slaap gehad dan ik tot nu toe ooit heb gehad in de afgelopen 4 installs die ik heb gedaan. Puur omdat we 10 volle dagen hadden voor 2 shows, want onze 3de shows is alleen maar met zangers! En normaal gesproken hebben we 6 dagen voor 3 shows! Dus ik mag absoluut niet klagen!

De Norwegian Sun, mijn nieuwe thuis, is heel anders opgebouwd dan mijn vorige twee schepen. Hierdoor was ik weer volledig verdwaald mijn eerste paar dagen als flipje in bosbesseland! Achteraf gezien kwam ik er achter dat ik weer miljoen keren enorme omwegen heb zitten maken, of ik om de zoveel minuten weer iemand de weg moest vragen. Passagiersgebieden zijn nog wel te doen, maar alles in crew area is zo vreselijk onlogisch opgebouwd en alles lijkt op elkaar! Dit schip is bijna 20 jaar oud, en aan de logica die duidelijk ontbreekt, is dat wel te merken! Ik weet nog steeds niet alle snelle wegen, maar om of niet uiteindelijk weet ik nu wel bijna overal te komen.
Ik vind dit schip aangezien het toch wel heel wat kleiner is (2000 passagiers ipv 3000 of 800 crew ipv 1300 ) heel erg fijn! Het is wat knusser en op de een of andere manier is het iets persoonlijker! Je hebt het gevoel dat je bijna iedereen toch wel kent. Er ontbreken wel wat dingen die de nieuwe schepen wel hebben qua luxe, moderne extra faciliteiten en dergelijke maar dat is ook wel te begrijpen. Verder is alle crew enorm aardig, echt iedereen is zo enorm lief, je hoeft maar om iets te vragen en ze regelen het zo voor je, nog met een glimlach ook! Verder omdat dit schip bijna geen camera’s heeft, aangezien het zo oud is, is dat voor ons stiekem ook wel fijn. Er zijn namelijk miljoenen regels en sommige zijn nodig en sommige onnodig. Op mijn vorige schepen heb ik natuurlijk ook wel aardig wat regels doorbroken, want daar zijn ze nu eenmaal voor. Maar je was dan toch altijd wel bang dat men erachter zou komen en iedereen altijd alles van je wist vanwege alle camera’s. Maar omdat hier bijna niets hangt en dus minder gecontroleerd kan worden , zorgt dat toch op de een of andere manier voor minder stress en maakt de algemene sfeer wat relaxer en chiller voor de crew!

Goed onze openingsweek is begonnen.. ik mocht gelijk mijn eerste dag de gehele dag weer mensen gedag zeggen voor 3uren, altijd leuk! Ahum.. En die avond hebben we onze eerste kleine show geopend en gisteren hadden we onze 1ste grote show geopend. Zoals ik al eerder aangaf ben ik niet de grootste fan van de shows die ik nu doe… Het komt denk ik ook omdat ik verwend ben de afgelopen twee jaren met vrij nieuwe boten, waardoor het decor, techniek, kleding, muziek, dansstijlen en alles vrij modern en meer van deze tijd was.. En nu zit ik op een cruiseschip dat al ongeveer 20 jaren meegaat, en nodig is aan vernieuwing. Wat ook allemaal gebeurd in November, maar helaas na mijn tijd hier. Waardoor ik toch nog even werk in een ‘verouderde’ situatie waarbij de shows, decor, kleding toch vrij ouderwets zijn. Maar veel valt te sturen met je ‘mindset’ en zo ligt het aan mijzelf en mijn cast om er toch gewoon het beste van te kamen en te genieten! Uiteindelijk mag ik niet klagen, want ik werk op deze boot veel minder dan ik vorige jaren deed, omdat het ook qua entertainment nog iets minder aanbiedt en ik daarnaast maar 2 grote shows heb, terwijl we een tien daagse cruise doen momenteel. Dus absoluut niet verkeerd… Helemaal wetende dat ik dit contract naar enorm veel verschillende plekken ga, hoor je mij niet klagen!

Goed vorige week heb ik, voor het eerst in installweek, tijd gehad om van de boot te gaan op sommige plaatsen. Zo heb ik een heerlijke vrije dag gehad in Aruba, waarbij we met de oude Sun cast en mijn huidige cast naar een Resort op Aruba waren gegaan en daar de hele dag hebben gerelaxed op het strand tot zonsondergang! Super gezellig gehad. En op Curacao had ik ook de hele dag vrij, waardoor ik zo enorm fijn met mijn familie en vrienden kon afspreken! Ik heb zo ’n leuke dag gehad, ik voelde mij echt het allergelukkigste meisje op aarde! Het was zo raar om op het eiland te zijn, zonder te zijn aangekomen met een vliegtuig. Of te bedenken dat ik betaald wordt om mijn familie te zien en mij een dagje ‘Thuis’ te voelen! Het deed me enorm goed! Over een kleine 2 weken ben ik er weer, kan nu al niet wachten!
Ook heb ik die dag een nieuwe tattoo laten zetten. Ik wilde die eigenlijk al doen op Curacao toen ik daar was met de kerst, maar ik twijfelde nog een beetje! Maar vorige week wist ik het zeker, dit was het juiste moment! Hij zit aan de binnenkant van mijn rechterenkel - ‘live the life you love – love the life you live’- maar dan als een neverending circle met geen vast begin of einde!

Mijn eerste installcruise sliepen we nog niet in onze vaste kamer, maar sinds twee dagen zijn we verhuisd naar onze vaste cabins! Ik ben er enorm blij mee! Ze zijn namelijk ietsje groter dan de vorige jaren – zo ook veel meer kastruimte. Plus mijn roomie Emily van Engeland heeft een relatie met een van de zangers (die een veel grotere cabin hebben met porthole / double bed / roomservice etc) dus zij woont eigenlijk bij hem op de kamer, wat betekent dat ik mijn kamer helemaal voor mezelf heb! Whoop whoop zo fijn!

Momenteel doen we een andere route cruise dan de vorige! Ik heb geen idee wanneer ik waar ben, en ook ons rooster is nog dagelijks en niet wekelijks dus heb vrij weinig besef van hoe wat waar ik momenteel ben of überhaupt welke dag het is… Maar ik weet wel dat we deze week naar Dominica - St. Lucia – Barbados – St. Maarten en St. Thomas gaan.. en de eerste drie eilanden ben ik nog nooit geweest dus ben heel benieuwd!

Nou lieve iedereen.. Ik leef momenteel echt een beetje van dag tot dag, omdat er nog helemaal geen logica of ritme in mijn cruiseleventje te vinden is.. Maar zodra alles een beetje settelt en routine wordt zal ik weer een vast adres voor post, vaste dagen dat ik bijv kan bellen etc doorgeven!

Hele dikke zoen vanuit de Caribische zee!

Het voelt trouwens echt soms als ik zo ’s avonds naar de sterren kijk of overdag naar de zee, alsof ik gisteren nog op de Gem was of zelfs de Dawn. Kan niet geloven dat dit alweer mijn 3de contract is en 4de cast met wie ik samen werk! Mensen komen en gaan, het blijft zo enorm raar.! Ik denk namelijk soms nog steeds dat mensen van mijn oude cast om mij heen zijn, omdat de situaties zo hetzelfde is maar toch ook niet! Al het eten bijvoorbeeld proeft weer PRECIES hetzelfde!! Het blijft heel apart! Maar goed weer een nieuwe start, een nieuw contract met allemaal nieuwe, maar leuke mensen en geweldige ervaringen die mij te wachten staan!

Ayoooo!! x

  • 05 April 2013 - 23:20

    Mama:

    Lieve Solange,
    Heerlijk begin weer. Ik zie het allemaal al weer voor me en leef me helemaal in... kleine moeite ;)
    Wat een job... wie wil er nu niet zo leven en nog geld verdienen ook. Het lijkt altijd wel één grote vakantie.... hoewel ik ook besef dat je best hard moet werken hoor...... maar daar heb je zeker geen foto's van... geen tijd voor natuurlijk :P.
    Nee hoor lieverd. Ik gun het je van harte. Geniet zo veel mogelijk.... love the life you live.... live the life you love....
    Opa is een week in het ziekenhuis geweest. Er is reumatische artritis geconstateerd, maar nu is hij gelukkig weer thuis bij oma.
    Hij kan er heel oud mee worden, mits hij een stoot medicijnen inneemt (hihi) en veel beweegt...
    Dus we gaan nog lang van hen genieten.
    Liefs, geniet jij ook en tot mails/bels etc. Dikke kus, mama

  • 07 April 2013 - 12:46

    Babs:

    Dag lieve Solange,
    Wat heerlijk om jouw verslag te lezen. Ook leuk,dat jij nu Aruba en Curaçao per boot aan doet en wat jij al beschrijft,zo raar om niet met een vliegtuig aan te komen. Ik geniet weer mee van jouw leven op de derde boot.
    Fijn dat jij op deze manier een eigen kamer hebt. Jij beschrijft ook het trainen etc. Nou ik doe ook mijn best met trainen! Hahahahaha Zoals jij weet heb ik een knieprothese gekregen en ik train,om die steeds verder te kunnen buigen! Au au au au,maar het maakt een hoop ook waar je kunt trainen. Ik heb weer mazzel dat ik in Marbella ben. Lekker in de zon stukjes lopen met mijn stok is veel prettiger dan het koude Nederland. Het gaat goed met mij. Dag lieverd,niet verdwalen hoor. Heel veel dikke pakkerds van Babs

  • 10 April 2013 - 19:20

    Oma En Opa:

    Hai die Solange,

    Hier is opa weer met een korte impressie van je verslag. Het lijkt of er niets veranderd is met de vorige cruises. Jawel,het aantal passagiers is lager en ook de de crew is qua aantal geringer, maar niettemin blijkt het nog gezelliger. Dus geniet maar met volle teugen van de jou zeer bekende oorden en mensen. Hou het nog even vol want dit kunnen ze je niet meer afnemen.
    Ben intussen weer bij oma thuis en herstellende van mijn ziekenhuis perikelen. Het gaat nog wat moeizaam, maar ik ben overtuigd dat het herstel zich nu al aandient. Dus afwachten. Dikke zoen en ferme knuffel van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Solange

Do not let the hero in your soul perish in lonely frustration for the life you deserved and never been able to reach..The world you desire, can be won. It exists, it's real, it's possible, it is Yours!

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 104694

Voorgaande reizen:

21 September 2013 - 28 Mei 2014

Cruise like a dancer

20 Februari 2013 - 20 Oktober 2013

Dancing around the world

01 April 2012 - 08 Januari 2013

Dancing Through Life

23 April 2011 - 30 November 2011

Time to Dance... Time to Cruise

01 December 2017 - 30 November -0001

The American Dream

Landen bezocht: